Як прийнятий Закон про спрощення на ринку вживаних автомобілів вплине на авторинок. Коментарій ВААІД

by / Воскресенье, 22 Декабрь 2024 / Published in Автоновости

Що зміниться на авторинку після прийняття закону 9083?

Раніше згідно ст.189.3. Податкового Кодексу суб’єкти, які провадять підприємницьку діяльність з продажу вживаних авто (комісійну торгівлю), що прийняті за договором комісії або викуплені у власників таких авто, зобов’язані були в договорі зазначати оцінку таких авто і цю оцінку мав проводити експерт, який має відповідну освіту і внесений в Реєстр оцінщиків Держмайна.

Звісно експерт брав плату за свою роботу і ця плата лягала додатковими затратами на плечі покупців. Ця оцінка – додаткові витрати (до 1700 грн.), які перекладаються на споживача – це теж фактор, через який багато клієнтів віддавало перевагу продати свій автомобіль через «тіньових» ділків.

Тепер автосалон має право вибору: або звертатися до експерта, або проводити оцінку на підставі середньоринкової вартості легкових автомобілів для цілей оподаткування, яка опублікована на сайті Мінекономіки в розділі «Транспортні засоби-Розрахунок вартості». Це не заборона оцінщиків, а саме право вибору: або проводити оцінку вживаного авто суб’єктом оціночної діяльності, або обраховувати середньоринкову вартість авто, що здійснюється на сайті Мінекономіки.

На жаль цей сайт, який згідно з законодавством використовується при оцінюванні транспортних засобів для цілей транспортним податком (п. 267.2 ст. 267 Податкового кодексу України) та для цілей оподаткування операцій з продажу або обміну об‘єктів рухомого майна (п 173.1 ст. 173 Податкового кодексу України) потребує суттєвої актуалізації. Адже на ньому представлені лише деякі автомобільні бренди, а їх в Україні тільки офіційно представлено більше.

ВААІД вже офіційно звернулась до Мінекономіки з пропозицією стосовно надання допомоги по актуалізації даних сайту і навела перелік моделей автомобілів, які постачалися та постачаються в Україну, від їх офіційних дистриб’юторів в нашій країні. Якщо порівняти ці дані з відповідними даними згаданого ІТ-ресурсу Мінекономіки – на останньому, на жаль, представлено лише 10-20% таких автомобілів. Наша пропозиція – для того, аби база даних згаданого ресурсу Мінекономіки була актуальною, її потрібно синхронізувати з базами даних Держмитслужби та Головного сервісного центру МВС України.

Логіка проста: усі імпортні товари, включаючи автомобілі, проходять розмитнення при перетині державного кордону України; усі автомобілі, які купуються в Україні, підлягають державній реєстрації чи перереєстрації у сервісних центрах МВС України.

Крім того, ВААІД бере на себе зобовʼязання постійно надавати Мінекономіки оновлену інформацію від автоімпортерів стосовно вартості транспортних засобів. Це значне спрощення, тому ми вдячні народним депутатам та Податковому комітету Данило Гетманцев за надання права вибору автомобілістам: хочеш – оцінюй авто у експерта за гроші, а хочеш – користуйся інформацією з сайту Мінекономіки.

Верховна Рада спростила процедуру операцій з вживаними автомобілями

TOP