Як Renault повертався на український ринок. Шлях до успіху

by / Понедельник, 26 Август 2024 / Published in Автоновости

125 років успіху Renault. Як французькі авто підкорювали Україну
125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром

В попередніх статтях ми вже згадували, як Renault вперше у 1908 році з’явився у Києві, а згодом і в Одесі та інших містах. Пригадали ми і зупинку постачань, через заборону імпорту радянською владою взагалі іномарок. Ця заборона тривала фактично до 1989 року. Тому нечисленні Renault, які у той час потрапляли до України – це було скоріше виключення, ніж звичне явище.

Перші Renault у Києві. 1908 р

Факти про Renault на території України.

У 1989 році, після відміни держмонополії на зовнішню торгівлю, починаються вже перші масові поставки іномарок східноєвропейського блоку. До України прибувають сотні Dacia 1310, Aro 24, Oltcit Club 11R, Wartburg 353, Skoda Favorite та інш. Чому саме східноєвропейські авто першими приїхали до України? Справа у тому, що наші підприємства спочатку мали змогу працювати тільки з інвалютним рублем, який ходив у країнах СЄВ, тобто тільки у соціалістичних країнах. Крім того, починався період бартерних схем, які також практикували у соцкраїнах.

Renault Dauphine у Києві. Фото Л. Гоголєва

Наприклад, масові поставки румунських Dacia 1310 до України почав київський станкобудівний завод (в майбутньому концерн «Веркон»). Саме його співробітники отримали можливість придбати Dacia і стали власниками невідомих, на той час в Україні, авто. Але Dacia 1310 – це була ліцензійна копія Renault-12. Всього в Україну тоді різними підприємствами поставили більше 1000 авто Dacia, і так перші автовласники познайомилися фактично з Renault.

Dacia 1310 у Києві. 1991 р

Але тут слід згадати, що наймасовішим авто на той час була Lada (або ВАЗ чи «Жигулі»), яка теж свого часу була ліцензійною копією FIAT-124. Цікаво, що при виборі майбутнього автомобіля для виробництва у Тольяті, радянська влада розглядала і ще одну альтернативу – Renault-16, який у 1965 році отримав титул європейський «Автомобіль року». Renault-16 був більш прогресивний автомобіль, ніж FIAT-124, мав передній привід, кузов типу «хетчбек» і ще багато переваг, але остаточний вибір радянськими чиновниками був зроблений на користь FIAT. Renault теж зробила свій вибір і підписала ліцензійну угоду з румунським заводом Dacia.

Renault-16 був першим у світі авто з кузовом хетчбек

Після 1991 року в Україні з’являються офіційні представники різних брендів. Але Renault спочатку серед них не було. Першою, 26 травня 1993 року на автосалоні KIMS-93 у Києві, відбулася поява офіційних вантажівок Renault. Французи привезли до столиці України новітній Renault Magnum, та першу офіційну вантажівку з українськими номерними знаками – Renault Major, що її придбав український перевізник «Укртранс».

Перші вантажівки Renault Major у Києві. 1993 р

А от новенькі легкові автомобілі Renault з’явилися у широкому продажу у 1995 році. Перший дилер французькою марки у Києві був на вул. Перспективній і пропонував, у тому числі, і розкішний Renault Safrane. Згодом у Києві почав працювати і ще один дилер – «ІТН». Певний час представляла Renault в Україні і харківська торговельна група «СТАНК». Під кінець 90-х в Україні вже працювало декілька дилерів Renault, які навпаки зробили ставку на доступні Renault-19 та Clio Symbol.

Реклама перших дилерів Renault в українських ЗМІ. 1998 р

У 2000 році відкрилося перше офіційне представництво компанії Renault на українському ринку. Це був офіс з командою з 8 чоловік, яка займалася поставками автомобілів із заводу дилерам, комунікацією та продажами. На той час 6 дилерських центрів загалом реалізували 400 автомобілів.

У вересні 1999 року компанія Renault придбала автомобільний завод Dacia (Румунія) і починає модернізувати існуючі моделі. І вже у грудні 2001 року на українському ринку стартують продажі Dacia Super Nova. Через рік стартувала збірка цієї моделі на філіалі заводу «ЗАЗ» в Ілічовську, що дало змогу ще більше поширити бренд Dacia на українському ринку. А у червні 2003 року на автосалоні SIA’2003 було презентовано нову модель Dacia Solenza, яка була покликана закріпити успіх румунської марки на українському ринку. Новинка була позитивно сприйнята українськими споживачами, але це був лише початок, бо незабаром з’явилася повністю нова модель Logan.

Logan представили на автосалоні SIA’2005 у Києві, а продажі цієї моделі стартували у червні 2005 року. Dacia Logan одразу став хітом продажів, бо пропонувався з ціною від 7 450 євро та був адаптований до поганих доріг. Згодом було представлено й інші моделі на цій платформі: Logan MCV, Sandero.

У 2006 році було створено ЗАТ «Рено Україна», покликане стати філією автогіганта на території України. Розпочалася повна перебудова бізнесу, яка включала зміну логістики, дилерської мережі, сервісної політики і інформаційного підходу до просування бренду. Окрім того, вперше був відкритий великий митний склад на території України, що дало змогу оперувати більшою кількістю авто. Збільшується і дилерська мережа, яка повірила у бренди Renault та Dacia.

У 2008 році «Рено Україна» вже досягла продажів 20 тисяч автомобілів марок Renault та Dacia — це вже було 12 місце на українському ринку. Наступний 2009 рік став непростим, у зв’язку із наслідками світової фінансової кризи. Український авторинок буквально обвалився із рекордних 623 тис. авто на рік до показника у 200 тис. авто. І саме у цей час керівництво «Рено Україна» приймає стратегічне рішення об’єднати Renault і Dacia під одним брендом — Renault. Це сталося 18 вересня 2009 року і цей крок був дуже правильним, бо дав змогу підняти продажі обох брендів і привів компанію у розряд головних операторів і до майбутнього лідерства.

У червні 2010 року на українському ринку з’являється новий бестселер – Renault Duster, який дебютував під девізом «Скандально доступний». І це була чиста правда, бо Renault Duster був найдоступнішим європейським автомобілем на ринку і міг конкурувати якістю абсолютно з всіма моделями. Українські споживачі швидко оцінили цю новинку і з тих пір Duster не полишає Топ-3 найпопулярніших автомобілів на українському ринку.

Renault Duster під час тест-драйву у Криму. 2010 р

Складний для країни 2014 рік виявився непростим і для Renault. Захоплені автосалони у Донецькій, Луганській областях та Криму, вплинули на кількість дилерів, але вже в грудні 2014 року бренд Renault завоював 8,3% ринку і посів друге місце за продажами в Україні.

Філія продемонструвала вражаючу гнучкість в мінливих умовах ринку, за що і була відзначена центральним офісом Renault.

І знову стратегічне правильне рішення вдалося в знаки. За перше півріччя 2015 року компанія «Рено Україна» збільшила продажі на корпоративному ринку до 14,2%, а в комерційному сегменті (LCV автомобілі до 3,5 тонн) — до 13,9%. Renault в 2015 році вперше стає №1 на українському ринку за обсягами продажів і впевнено підтверджує цей результат в наступні роки.

А ще Renault став одним з піонерів ринку електромобілів. У 2017 році Renault починає продажі компактного хетчбеку Zoe із запасом ходу до 400 км. Перед цим кроком компанія провела масштабне дослідження зарядної інфраструктури і навчила дилерську мережу роботі з електричними авто.

Дилерська мережа Renault в Україні однією з найперших у світі впроваджувала найновіші стандарти бренду. Так у лютому 2018 рокувідбулося відкриття першого центру за концепцією дизайну Renault Store у Полтаві. Надалі відкриття нових центрів Renault Store та ребрендинг існуючих продовжувались аж до 2022 року.

Дуже активно співпрацює Renault і з українськими виробниками спец кузовів та компаніями з трансформації авто, тому тримає беззаперечні позиції №1 на ринку комерційних авто.

У 2019 році Renault ще більше зміцнила свої лідируючі позиції, здобувши вже 16,7% ринку.

Втім, за ці роки були не тільки здобутки, а й деякі прорахунки. Так, у вересні 2020 року, з ініціативи українського партнера, Renault намагається розширити модельний ряд за рахунок кросовера-купе Arkana і залучає до збирання цієї моделі запорізський завод «ЗАЗ». З самого початку цей проєкт виглядав сумнівно, бо комплекти під цю збірку постачати з Росії. Вже на той час постачання авто з РФ було під санкціями РНБО, а локалізація авто через збирання ніби не була заборонена. Але 24.02.2022 р цей проект теж було припинено через початок війни.

На честь Renault можна сказати, що вона фактично першою з міжнародних компаній повністю зупинила свій бізнес у країні-агресорці, не зважаючи на міліардні інвестиції і оперування багатьма заводами в РФ, включаючи «АвтоВАЗ». Протягом року Renault позбулася всіх активів у РФ, свідомо понесла мільярдні збитки, але не захотіла мати бізнес в країні, яка вбиває людей в Україні. Саме ця позиція Renault викликає повагу. На таке непросте, але відповідальне рішення змогли піти далеко не всі компанії і досі. У Renault вчинили по совісті.

Після початку повномасштабного вторгнення в Україні Renault довелося змінювати логістику, роботу з дилерами і шляхи постачання автомобілів. Вихід з російського ринку великою мірою вплинув і на діяльність компанії на українському, бо не так багато залишилося країн, де моделі Dacia, як у нас, пропонуються під брендом Renault. Але компанія з цим впоралася, продовжує забезпечувати потрібними авто державні структури і навіть реалізує нові проекти, а наприкінці цього та на початку 2025 року анонсовані довгоочікувані запуски нових моделей.

Renault впевнено тримається у лідерах в Україні і анонсує появу новинок.

З 1991 року в Україні було реалізовано 225,6 тис. нових автомобілів брендів Renault та Dacia, з яких майже 224 тис. знайшли своїх власників з 2000 року – коли запрацював офіс «Рено Україна».

Ось такими були роки зростання Renault на українському ринку, починаючи з 1991-го. Зараз мережа Renault налічує 39 дилерських центрів у 30 містах, і продовжує зростати.

Зі святом, Renault!
Viva, Renault!

TOP