Як розібратися в китайських автомобільних брендах. Хто кому належить?

by / Пятница, 30 Август 2024 / Published in Автоновости

Загальний обсяг продажів автомобілів в Китаї досяг 26,9 мільйона одиниць у 2022 році, з яких близько 23,6 мільйона одиниць – легкові автомобілі. У 2022 році продажі позашляховиків сягнули понад 11 мільйонів одиниць, обігнавши седани і ставши найпопулярнішим типом легкових автомобілів у Китаї протягом трьох років поспіль. Хоча мейнстрімні підприємства зберігають найбільшу частку ринку, власні китайські бренди збільшили свою частку ринку до 41,2% у 2021 році. Провідним виробником автомобілів у Китаї стала SAIC Motor Corporation, продавши близько 2,76 мільйона одиниць у 2021 році. Changan Automobile та Dongfeng Motor Corporation посіли друге та третє місця, продавши близько 1,76 мільйона та 1,33 мільйона одиниць того року. Після місцевих автовиробників, німецькі та японські легкові автомобілі є найпопулярнішими автомобільними брендами серед китайських споживачів, кожен з яких займає близько однієї п’ятої частки ринку. У нас на слуху лише окремі, найбільш відомі, китайські бренди, насправді ж їх вже сотні! В них нелегко розібратися навіть спеціалістам, але AUTO-Consulting спробував відобразити хоча б головних і бренди першого порядку.

Хоча більшість автомобілів, вироблених у Китаї, продаються всередині країни, експорт, що становить 11,5% від загального обсягу виробництва, у 2022 році сягнув 3,11 мільйона одиниць, що робить країну другим найбільшим експортером автомобілів у світі.

З цього експорту 1,12 мільйона – це електромобілі (включаючи гібриди з можливістю підзарядки), що на 190% більше, ніж у попередньому році, та становить 33% від загального автомобільного експорту.

Внутрішній ринок Китаю забезпечує автовиробникам міцну базу, і китайські промисловці сподіваються створити конкурентоспроможні на світовому ринку автокомпанії, які з роками будуть зміцнювати авторитет галузі та китайських брендів.

Продажі автомобілів у Китаї зросли на 9,1%
В Китаї виробили 20-мільйонний електрокар

Китай встановив кілька рекордів в якості найбільшого в світі автомобільного ринку:

У 2009 році Китай став найбільшим автомобільним ринком у світі з 13,64 мільйонами проданих нових автомобілів, вперше випередивши Сполучені Штати (10,34 мільйона). Ця країна очолюватиме список світових продажів нових автомобілів 14 років поспіль до 2022 року (2009-2022).

У 2013 році як продажі нових автомобілів, так і річне виробництво автомобілів у Китаї перевищили 20 мільйонів, що зробило Китай першою країною, яка зробила це.

У 2022 році BYD (BEV+PHEV, 1 857 549) обігнав Tesla (1 499 908) як найбільш продаваний виробник електромобілів у світі, отримавши 18,4% світового ринку.

Китайські автомобілі на відмінно проходять європейські краш-тести
Як далі буде розвиватися офіційний ринок електромобілів в Україні. Думки головних операторів

Великі китайські автомобільні бренди
Наразі BYD є найпопулярнішим незалежним автомобільним брендом у Китаї, що значною мірою пов’язано з його успіхом на ринку електромобілів. Далі йдуть Geely, Changan, Chery, Haval та Great Wall або “Велика Стіна”. Традиційна «велика четвірка» державних автовиробників складається з FAW Group, Dongfeng, SAIC Motor та Changan.

Інші відомі китайські автовиробники – Beijing Automotive Group, Brilliance Automotive, Guangzhou Automobile Group і Jianghuai (JAC Motors).

Китайський автомобільний ринок є висококонкурентним, з численними вітчизняними та іноземними брендами, які змагаються за частку ринку. Хоча деякі бренди, такі як BYD та Geely, досягли значного успіху в останні роки, рейтинги можуть швидко змінюватись зі зміною ринкових умов та споживчих уподобань.

Хоча китайські автомобільні бренди спочатку були зосереджені на виробництві недорогих, компактних автомобілів, галузь швидко розширилася, включивши в себе ширший спектр типів і сегментів транспортних засобів. В останні роки китайські автовиробники також інвестували значні кошти в дослідження та розробки і все частіше виробляють автомобілі вищого класу та розкішні автомобілі.

Приватна компанія Geely, найбільш відома за кордоном як власник шведської компанії Volvo Cars, є одним з найбільших незалежних автовиробників Китаю.

Як Китай залишив світ далеко позаду в гонці акумуляторів
Через кілька років в Європі кожен 4-й новий електромобіль буде китайським

Преміальні бренди
Hongqi стала провідним брендом розкішних автомобілів у Китаї. Автомобіль Hongqi L5 називають «китайським Роллс-Ройсом» через його високу ціну, яка сягає понад 5 мільйонів юанів (понад $700 тисяч).

WEY – марка, що належить компанії Great Wall Motor та є першим китайським брендом розкішних позашляховиків. Компанія спеціалізується на виробництві кросоверів, а також нещодавно дебютувала зі своїм першим преміальним позашляховиком Tank 300.

Китайські електромобільні бренди
У Китаї багато виробників електромобілів (BEV), оскільки країна стала одним з найбільших ринків електромобілів у світі. Це лише деякі з багатьох китайських виробників електромобілів, які стали відомими в світі. Оскільки попит на електромобілі продовжує зростати, все більше компаній вийдуть на ринок та будуть конкурувати за його частку.

Деякі з найвідоміших китайських виробників електромобілів включають:

1) Hongqi засновано 1958 року в якості виробника автомобілів для правлячої партії. З 2021 року вона виробляє електромобілі, першим з яких став люксовий позашляховик E-HS9 в 2020 році, а потім і седан E-QM5. За дизайн марки з 2019 року відповідає Жиль Тейлор, який до того був шеф-дизайнером в Rolls-Royce.

2) HiPhi – приватна компанія, заснована Девідом Дінгом в 2019 році. Амбіції підприємця одразу були випускати преміальні та ультра-технологічні електромобілі. Найвідоміший з невеликого модельного ряду став спортивний універсал HiPhi Z вартістю біля $90 тисяч.

3) Wey – це під-бренд Great Wall Motors, створений в 2016 році в якості виробника електричних кросоверів нижнього преміального сегменту. Названі на честь різних сортів кави кросовери Wey Mocha, Latte та Macchiato у нас маловідомі. Проте Wey Tank 300, ззовні схожий на Ford Bronco, Jeep Wrangler та Mercedes G-wagen разом узяті, неофіційні дилери пропонують за ціною від $32 тисяч.

Клікніть для збільшення

Клікніть для збільшення

Наостанок наведемо докладний перелік китайських брендів та рік заснування. Почнемо з незалежних:
● Aiways (2017–донині)
● Avatr (2021–)
● BAW (1958–2020 як дочірня компанія BAIC Group, з 2020 року – незалежна приватна компанія)
● BYD (2003–)
○ Denza (2010–) (Спільне підприємство з Daimler AG)
○ Yangwang (2023–)
● Geely Group (1998–)
○ Geely Auto
■ Geely Geometry
■ Geely Galaxy
○ Lynk & Co (2016–)
○ Zeekr
○ Livan
■ Polestar
○ Lotus
○ Farizon
○ Radar
○ Jidu Auto/ Ji Yue (СП з Baidu)
○ Smart (СП з Mercedes-Benz Group)
○ Proton (СП з Proton Holdings)
● Great Wall Motors (1984–)
○ GWM
○ Haval
○ TANK
○ ORA
○ WEY
● Hengchi (2020–)
● HiPhi (Human Horizons) (2017–)
● Hozon Auto (2014–)
● Jemmell New Energy Automotive (Lingbox Auto) (2019–)
● King Long (1988–)
● Leapmotor (2016–)
● Li Auto (2015–)
○ Foday (1988–, придбане компанією Li Auto)
● Nio (2014–)
● Shandong Heibao (1990–)
● Sichuan Tengzhong (2005–)
● Sinomach
○ Zedriv (2017–)
● SiTech (2018–)
● Shandong Baoya (2019–)
● Shuguang Group (1984–)
○ Huanghai Bus (1951–)
● Skywell
○ Skyworth Auto
○ Nanjing Golden Dragon Bus
● Soar Automotive (1991–)
● Seres Group (1986–)
○ Seres (2016–)
■ AITO (2021–)
○ DFSK (2003–)
■ Fengon (2013–)
● Sunlong Bus (2001–)
● Tangjun Ou Ling
● Tianma (1995–)
● Techrules (2016–)
● Wanshan Special Vehicle
● Wanxiang (1969–)
● Wuzhoulong (2000–)
● XPeng (2014–)
● Yutong Group (1963–)
● Zhidian Automobile (2018–)
● Zhongyu Auto (2004–)
● ZX Auto (1999–)

Державні підприємства:
● First Automobile Works (1953–)
○ Jiefang (1953–)
○ Hongqi (1958–)
○ Bestune (2006–)
○ FAW-Volkswagen (СП з Volkswagen Group)
○ FAW-Toyota (СП з Toyota)
● Dongfeng (1969–)
○ Voyah (2020–)
○ M-Hero (Mengshi) (2022–)
○ Aeolus (Dongfeng Fengshen) (2009–)
○ Forthing (Dongfeng Fengxing)
○ Dongfeng Nano (2023–, раніше Dongfeng EV)
○ Dongfeng Nissan (СП з Nissan)
■ Venucia (2010–, бренд Dongfeng-Nissan)
○ Dongfeng Honda (СП з Honda)
● Changan Automobile (1990–)
○ Changan Auto
○ Deepal (Shenlan)
○ Oshan
○ Kaicene
○ Changan Ford (СП з Ford Motor Company)
○ Changan Mazda (СП з Mazda)
● Sinotruck Group (1935–)

Підприємства, підконтрольні місцевій/регіональній владі:
● SAIC Motor (1955–)
○ IM Motors (2020–)
○ Maxus (2011–)
○ MG Motor (2006–)
○ Nanjing Automobile Corporation (NAC) (1947–)
■ Yuejin (1995–)
○ Roewe (2006–)
○ SAIC-GM (СП з General Motors)
○ SAIC-GM-Wuling (1958–) (СП з General Motors та Wuling Motors)
■ Baojun
○ SAIC Volkswagen (СП з Volkswagen Group)
● Chery (1997–)
○ Karry
○ Exeed
○ Jetour
○ iCAR
● GAC Group (1955–)
○ Aion (2018–)
○ Trumpchi (2010–)
○ GAC Honda (1998–) (СП з Honda)
■ Everus (2008–)
○ GAC Toyota (2004–) (СП з Toyota)
■ Leahead (2015–)
● Guangxi Automotive Group (1985–, раніше Wuling Automobile)
○ Wuling (бренд комерційних автомобілів)
● JAC Motors (Anhui Jianghuai) (1964–)
○ Refine
○ Sehol (СП з Volkswagen Group)
● Jiangling Motor Holding (2004–)
○ Jiangling (JMC) (1993–)
○ JMC Yusheng
○ JMC Ford (СП з Ford Motor Company)
○ Landwind (2004–)
● JMCG (1947–)
○ Jingma Motor (1958–)
○ JMCGL (2013–)
○ JMEV (2015–present) (СП з Renault)
● Fujian Motors Group
○ Soueast (1995–)
○ Yudo
○ Keyton
● Beijing Automotive Industry Holding Corporation (BAIC) (1988–)
○ Arcfox
○ Beijing (Previously Senova)
○ Beijing Off-road
○ Foton (1996–)
○ Changhe
○ Beijing Hyundai (СП з Hyundai Motor Company)
○ Beijing Benz (СП з Mercedes-Benz Group)
○ BAIC Yinxiang (СП з Yinxiang Group)
● Brilliance Auto Group (1992–)
○ Jinbei (1991–)
○ Zhonghua (2002–)
○ Brilliance BMW (СП з BMW)
■ Zinoro (2013–)
● Shaanxi Automobile Group (1968–)
● Haima Automobile (1992–2021 як дочірня компанія FAW Group. З 2021 року по теперішній час у власності уряду провінції Хайнань)
● Weichai Automotive (2012–)
○ VGV
○ Enranger

У Китаї розробили батарею для електромобілів, яка заряджається за 10 хвилин
Китай може стати найбільшим експортером автомобілів у світі

І всі ці автовиробники в тій чи іншій мірі знайшли свого клієнта, хоча процес відбору триває. В переліку збанкрутілих компаній майже півсотні брендів. Свіжий приклад – Qoros Auto Co., Ltd. Компанія була заснована як спільне підприємство між Chery та Israel Corporation у грудні 2007 року під назвою Chery Quantum Automotive Corporation (CQAC). У 2011 року назву було змінено на Qoros Auto Co., Ltd.

До речі, Qoros – це вигадане слово. Літера Q означає якість, а вся назва перегукується з грецьким хором, колективним голосом у п’єсах і музиці, що відображає багатонаціональну природу компанії.

У грудні 2017 року Baoneng Group (китайський конгломерат нерухомості та фінансових послуг, який належить мільярдеру Яо Чженхуа) придбала 51% акцій Qoros за 6,6 мільярда юанів ($920 млн).

Перша серійна модель, Qoros 3 з’явилася на публіці на Женевському автосалоні в березні 2013 року і надійшла в продаж у Китаї в листопаді 2013 року. Ще за кілька років асортимент фірми налічував шість моделі з досить привабливим європейським дизайном. Компанія мала плани вийти на західний ринок але пілотна партія призначена для продажу в Словаччині не користувалась попитом і в 2017 році Qoros відмовилась від експорту. Хоча за рік до цього, у 2016 році продажі автомобілів Qoros зросли на 70%, склавши 24 188 за рік. Рекордним став 2018 рік, коли Qoros продала 63 179 автомобілів, що на 320% більше в порівнянні з 2017 роком.

Але вже в той час компанію переслідували скандали – від проблем на виробництві до затримок зарплатні та невиконання своїх боргових зобов’язань. В кінці кінців активи Qoros Auto на суму 8,5 мільйонів юанів заморозили, а компанію оголосили банкрутом.

Тим не менше, щороку в Китаї з’являються все нові автомобільні бренди, адже керівництво країни робить все можливе для створення привабливої для підприємців фінансової атмосфери. Сподіваємось, що після перемоги наш уряд теж потурбується про закони, які сприятимуть розвитку власної, державної автомобільної промисловості, та приходу приватного капіталу в цю, та інші сфери, задля відродження економіки та повернення людського капіталу додому.

Світові продажі електромобілів зросли на 34%

TOP