Як в Україні серійно виготовляють броньовані авто. Досвід REFORMа

by / Пятница, 11 Октябрь 2024 / Published in Автоновости

Броньований комфорт
Спеціалізований автомобіль REFORM TLC-300 з броньованим захистом класу ПЗСА-4 з додатковим захистом В6/В7 на базі Toyota Land Cruiser 300 призначений для забезпечення особистої безпеки. Але він також широко використовується дипломатичними корпусами, міжнародними організаціями та місіями – ООН, ЮНІСЕФ, ОБСЄ.

Броньовик побудований на базі стандартного Toyota LC 300 з мотором 3.3 Twin Turbo і 10-швидкісним «автоматом». V-подібна «шістка» видає 299 к.с. потужності та 700 Нм крутного моменту, чого цілком достатньо, щоб справлятися з 5-тонним позашляховиком – саме стільки важить ця махіна після бронювання.

Адже «трьохсотка» обзавелася 2-тонною суцільною бронекапсулою, яка захищає салон на 360 градусів. І охоплює не лише пасажирську частину салону, а й багажник. Як тільки електроприводи піднімають штатну кришку багажника, стає видна задня стінка бронекапсули з системою евакуації, якщо автомобіль перекинувся, двері затиснуті або вийшли з ладу замки.

В обов’язковому порядку посилені петлі, підтримувати двері допомагають спеціальні газові амортизатори, а кут відкриття контролюють нейлонові обмежувачі.

Крім цього броньовано паливний бак, моторний відсік та основні критичні вузли та агрегати – акумулятор, блоки запобіжників та керування двигуном. Адже якщо на простріленому радіаторі ще можна виїхати із зони ураження, то при пошкодженні електроніки, що управляє силовим агрегатом, – ні.

Даний автомобіль витримує обстріли з автомата Калашнікова калібру 5,45 і 7,62, снайперської гвинтівки СВД, натовської зброї калібру 5,56 і 308. А також підрив двох ручних гранат на даху, двох ручних гранат під днищем, протипіхотної міни ДМ-21 під днищем, підрив на відстані 2 метри від авто на висоті 1 метра над землею вибухівки в еквіваленті 10 кг тротилу.

Підвіска цього бронеавтомобіля має більш потужні пружини, амортизатори та стабілізатори поперечної стійкості. Стандартні диски та шини замінені на посилені, що витримують навантаження на кожне колесо близько 2 тонн. Посилено також гальмівну систему. В результаті автомобіль не втрачає своїх можливостей на бездоріжжі і зберігає ходові якості на трасі.

Для цього в авто також збережені всі заводські опції та електронні функції, що забезпечують безпечний рух і комфорт пасажирів Toyota Land Cruiser 300. Ось тільки від проекційного дисплея довелося відмовитися через заміну скла на броньоване, а стандартні склопідйомники з електроприводом замінені на посилені.

Та й сам салон не дуже відрізняється від штатного. Тут навіть броньовані дверні карти оздоблені натуральною шкірою, щоб не сильно виділятися на фоні шкіряних сидінь.

Вартість такого броньовика починається від 250 000 доларів. На бронеавтомобіль поширюється гарантія компанії REFORM 1 рік або 100 000 км. Причому вона покриває всі гарантійні випадки не тільки з доопрацьованими або заміненими вузлами та агрегатами, а й зі стандартними заводськими.

Бронепікап для спецпризначинців
Час диктує нам жорсткі правила гри. І в цих умовах є колосальна потреба в простому багатоцільовому повнопривідному транспортному засобі, яким є пікап.

Досвід бронювання подібних автомобілів різних марок у компанії є. Але як офіційний дилер компанії Peugeot Citroёn Україна та маючи доступ до великої кількості базових шасі, компанія очікувано будує транспортний засіб спеціального призначення REFORM PL-В6 на базі пікапа Peugeot Landtrek.

Цей автомобіль побудований за схемою прихованого бронювання. Він має захист класу ПЗСА-3 із додатковим захистом В6.

У нього броньовані всі вертикальні площини салону, усі стекла, днище, паливний бак, дах та евакуаційний люк у даху. Бронекапсула додає до ваги пікапа близько 800 кг, що навіть менше за його вантажопідйомність. Тому колеса та гальма залишили штатні. Ось тільки бронекапсула і двигун більшу частину ваги авто зміщують вперед, а тому посилення зажадала саме передня підвіска. Позаду ж поставили пневматичні подушки, які дозволяють регулювати жорсткість та вантажопідйомність. Машина при цьому зберегла м’якість та комфорт у ходу. А у кузові пікапа можна перевозити до 500 кг вантажу або монтувати спеціальне обладнання.

Броньований пікап має повний набір обладнання та електронних систем для забезпечення комфорту та безпеки, притаманних його цивільній версії. Але має й власні пріоритети щодо опцій.
Наприклад, для його завдань та умов експлуатацій не настільки важливі електричні склопідйомники, як ригельні замки. Головне їхнє завдання – надійно фіксувати двері у вертикальній площині, щоб вони не розбовтували петельний вузол. Адже пікап їздить за суворих жорстких умов. І на бездоріжжі кузов зазнає підвищених навантажень — ударних і на кручення.

Відповідно і петлі всіх дверей броньованого пікапа посилені, спеціальний розвантажувальний ролик переносить вагу дверей на конструкцію кузова, а кут відчинення дверей контролює нейлоновий обмежувач.

Вага авто близько 3 тонн, з якими досить впевнено справляється стандартний силовий агрегат — 150-сильний турбодизель з 6-швидкісною «механікою» дозволяє впевнено їхати трасою зі швидкістю 120-130 км/год з витратою палива до 12 літрів на «сотню».

Броньований пікап успішно пройшов випробування Міністерства Оборони України та прийнятий на озброєння ЗСУ. Невибаглива машина з гарним рівнем захисту має широку сферу застосування – від пересування в районах підвищеної небезпеки та евакуації до виконання спеціальних завдань. Авто може бути цікавим механізованим частинам, державній службі України з надзвичайних ситуацій, прикордонникам, саперам та іншим службам.

Вартість спеціалізованого авто прихованого бронювання на базі пікапа Peugeot Landtrek починається з 92 000 доларів. Після переобладнання авто та модернізації підвіски на броньований пікап поширюється гарантія від офіційного імпортера 2 роки без обмеження пробігу, яка підтримується усіма СТО дилерської мережі в Україні.

А завдяки програмі лояльності офіційного імпортера автомобілів Peugeot і Citroёn, всі авто задіяні в підприємствах критичної інфраструкції обслуговуються у офіційних дилерів безкоштовно. Попит на ці машини великий, але вони завжди є на складі компанії.

Українські REFORMатори
Українська компанія REFORM вже понад 13 років займається розробкою, виготовленням та серійним випуском броньованих авто. Саме так! Компанія має повний замкнутий виробничий цикл. Вона здійснює проектування, виробництво та монтаж бронекапсул, встановлення обладнання та оздоблення, доведення та випробування авто, а також здійснює подальше сервісне обслуговування.

Так, є загальноприйняті канони виробництва автомобілів прихованого бронювання. І компанія їм слід, паралельно використовуючи власні розробки та напрацювання інженерно-конструкторського відділу.

Так, слабке місце всіх броньовиків, це двері та петельний вузол. Адже стандартні петлі не розраховані на суттєво збільшену вагу карт та скла. А тому для надійної та довготривалої експлуатації бронеавтомобіля застосовується низка власних оригінальних технічних рішень. Двигун та трансмісія залишаються стандартні – заводські. При виробництві броньовиків силовий агрегат вибирається таким чином, щоб потужності двигуна та можливостей трансмісії вистачало, щоб впевнено тягнути броньовану машину.

Потрапляючи на завод компанії REFORM, новий автомобіль повністю розбирається і для нього проектується індивідуальна бронекапсула. Для її виготовлення використовується високолегована балістична сталь шведської компанії SweborArmor та бронескло від компаній з Нідердандів та Туреччини із внутрішнім протиосколочним покриттям. Лобове скло оснащене електричним підігрівом.

При цьому воно тонше вітчизняного та створює менший ефект оптичного спотворення.
Бронекапсула значно збільшує масу автомобіля. Оскільки штатна ходова частина не розрахована на такі навантаження, то доробка підвіски є стандартною технічною процедурою при бронюванні автомобіля компанією REFORM.

А щоб бронеавтомобіль при збільшеній масі не втратив своїх ходових якостей, обов’язково посилюється підвіска. Для цього використовуються комплектуючі перевірених закордонних виробників, які добре зарекомендували себе більш ніж 10-річним практичним досвідом виробництва, обслуговування та експлуатації броньованих автомобілів.

Деяке обладнання, як, наприклад, система пожежогасіння, є штатним під час виробництва бронеавтомобіля. Але при необхідності на нього встановлюються й інші специфічні опції. Це можуть бути переговорні пристрої «водій-вулиця», потужніші склопідйомники розраховані на значно збільшену вагу скла, посилені колісні диски та шини, що витримують підвищене навантаження, шини з системою RunFlat, що дозволяють продовжувати рух на спущених/пробитих колесах. Усі встановлені вузли та агрегати мають відповідні сертифікати, які видаються власнику разом із бронеавтомобілем.

На проектування та виготовлення капсули, розробку інженерної частини та виробництво пілотного прототипу йде до 180 робочих днів. Але компанія REFORM виробляє автомобілі прихованого бронювання серійно та у великих кількостях. Це скорочує час виробництва такого авто до 30 – 45 робочих днів.

Після виготовлення авто вирушають на СТО офіційного імпортера чи дилера марки, на базі якої й будувалась броньована версія. Фахівці фірмового сервісу перевіряють працездатність та колебрують усі електронні системи автомобіля з урахуванням його збільшеної маси. Також програма випробувань бронеавтомобіля в обов’язковому порядку включає відстріл зі зброї різного калібру.

В Україні представлено броньований пікап PEUGEOT Landtrek

TOP