Які наслідки перемовин бізнесу із владою по запровадженню 15% військового збору на авто
Ще на минулому тижні відбулася підготовка інформаційного поля. Так, в інтерв’ю Голова бюджетного комітету Верховної Ради Роксолана Підласа чітко дала зрозуміти, що підвищення податків країні не уникнути, бо до кінця року у бюджеті не вистачає 500 млрд грн.
За словами Роксолани ПідласоЇ: «Підвищувати податки в Україні треба «вже вчора», адже відповідні зміни мають запрацювати з 1 вересня. Якщо парламент не встигне ухвалити необхідні рішення, то військові ризикують залишитися без зарплат уже наприкінці вересня». Саме так ставить питання голова бюджетного комітету. І після такого акценту пояснює, що можливі лише незначні зміни в урядових законах, але принципово рішення про запровадження нової хвилі підвищення податків — прийнято.
Далі було вже інтерв’ю міністра фінансів Сергія Марченка, де він поставив питання взагалі руба: Або гасимо пожежу, або купуємо новий автомобіль!
Але автомобільні оператори вже спрогнозували можливі наслідки запровадження 15% військового збору. Про них AUTO-Consulting вже детально повідомляв. Якщо коротко — нас чекає шок і занепад, закриття дилерських центрів та деградація авторинку.
Цікаво, що несподіванна підтримка надійшла із США. А саме:
Спецпредставниця США з питань економічного відновлення України Пенні Пріцкер на брифінгу у Києві зазначила, що вона із послом США Бріджит Брінк пропонувала Уряду зосередитися не на підвищенні податків, а на реформі митниці та боротьбі із сірими ринками.
«У вас є доходи, яких ви не отримуєте і які ви мали б отримати сьогодні. Зосередьмося спочатку на цьому», – сказала Пріцкер.
«На сірих ринках сигарет, алкоголю або електроніки — є величезне джерело прибутку. І тому ми заохочували український Уряд зосередитися на цьому в першу чергу», – пояснила спецпредставниця США.
Це всьому бізнесу зрозуміло і так, але після слів спецпредставника США Офіс Президента був змушений зібрати представників бізнесу і послухати їх аргументи. А сказати що було не тільки автоімпортерам і дилерам, але й Федерації работодавців України і іншим бізнес-асоціаціям.
У автоімпортерів були навіть пропозиції, як збільшити надходження до бюджету, не руйнуючи авторинок.
Де знайти додаткові гроші в автобізнесі? Автомобільні оператори запропонували альтернативу 15% військового збору
Власні зауваження і пропозиції сьогодні на зустрічі надала і Федерація работодавців. Ось в чому їх суть:
Під виглядом введення оподаткування військовим збором легкових автомобілів фактично вводяться квазіакцизи на них. При цьому нелогічним виглядає не власне його запровадження, а те, що 15% будуть справлятися при першій реєстрації як нових легкових автомобілів (у тому числі українського виробництва), так і вживаних. У разі схвалення таких змін імпортовані вживані легкові автомобілі у черговий раз будуть мати кращі податкові умови, ніж їх нові аналоги, у тому числі вироблені в Україні, в силу їх різної вартості.
Доречно біло б розглянути можливість встановлення диференційованих ставок: підвищеної для вживаних автомобілів, що імпортуються, звичайної для нових автомобілів, що імпортуються, і взагалі відмовитись від справляння такого податку для нових легкових автомобілів українського виробництва. Крім того, варто було б розглянути можливість оподаткування утилізаційним збором вживаних легкових автомобілів та іншої вживаної імпортної техніки, яка ввозиться в Україну.
Під тиском цих та інших аргументів, влада поки що «пригальмувала». Голова Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев сьогодні повідомив:
Верховна Рада має ухвалити рішення про підвищення податків, але параметри запропонованої урядом податкової моделі можуть переглянути. Розроблений урядом законопроєкт (про підвищення податків, – ред.) не є оптимальним з точки зору фіскального навантаження, адміністрування, відповідності acquis ЄС та можливих дисбалансів для економіки. Він потребує суттєвого доопрацювання. Утім, підняття окремих податків для покриття дефіциту у фінансуванні військових видатків, на жаль, не уникнути, – повідомив Гетманцев.
Отже, пішов якийсь діалог. Домовилися домовлятися. Тепер, скоріше за все, буде сформовано якийсь компромісний варіант. Що в ньому буде? — поки що можна лише здогадуватися.
AUTO-Consulting продовжить спостерігати за долею цих ініціатив. Щоб бути в курсі подій підписуйтесь на наші канали.
AUTO-Consulting в TelegramAUTO-Consulting в Facebook
Які наслідки чекають авторинок, після запровадження 15% військового збору на авто
Поиск
Подобные статьи
Автомобілі Audi будуть називати по-новому
Наступного року сімейства Audi А4 та А6 мають в...В Україну можуть почати поставки електричних бетонозмішувачів
Вантажівка повністю відповідає високим екологіч...В Україні порахували середній вік електрокарів
Але цей показник значно нижчий, ніж вцілому в а...Німецький автопром вдало компенсував вихід з російського ринку
У BMW та Daimler Truck – рекордний прибуток, у ...Стабільність та надійність. Автокомпоненти АВТЕК та Opet плідно співпрацюють вже 5 років
Цього року виповнюється 5 років співпраці двох ...