Які наслідки перемовин бізнесу із владою по запровадженню 15% військового збору на авто

by / Среда, 11 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

Ще на минулому тижні відбулася підготовка інформаційного поля. Так, в інтерв’ю Голова бюджетного комітету Верховної Ради Роксолана Підласа чітко дала зрозуміти, що підвищення податків країні не уникнути, бо до кінця року у бюджеті не вистачає 500 млрд грн.

За словами Роксолани ПідласоЇ: «Підвищувати податки в Україні треба «вже вчора», адже відповідні зміни мають запрацювати з 1 вересня. Якщо парламент не встигне ухвалити необхідні рішення, то військові ризикують залишитися без зарплат уже наприкінці вересня». Саме так ставить питання голова бюджетного комітету. І після такого акценту пояснює, що можливі лише незначні зміни в урядових законах, але принципово рішення про запровадження нової хвилі підвищення податків — прийнято.
Далі було вже інтерв’ю міністра фінансів Сергія Марченка, де він поставив питання взагалі руба: Або гасимо пожежу, або купуємо новий автомобіль!

Але автомобільні оператори вже спрогнозували можливі наслідки запровадження 15% військового збору. Про них AUTO-Consulting вже детально повідомляв. Якщо коротко — нас чекає шок і занепад, закриття дилерських центрів та деградація авторинку.

Цікаво, що несподіванна підтримка надійшла із США. А саме:

Спецпредставниця США з питань економічного відновлення України Пенні Пріцкер на брифінгу у Києві зазначила, що вона із послом США Бріджит Брінк пропонувала Уряду зосередитися не на підвищенні податків, а на реформі митниці та боротьбі із сірими ринками.
«У вас є доходи, яких ви не отримуєте і які ви мали б отримати сьогодні. Зосередьмося спочатку на цьому», – сказала Пріцкер.

«На сірих ринках сигарет, алкоголю або електроніки — є величезне джерело прибутку. І тому ми заохочували український Уряд зосередитися на цьому в першу чергу», – пояснила спецпредставниця США.

Це всьому бізнесу зрозуміло і так, але після слів спецпредставника США Офіс Президента був змушений зібрати представників бізнесу і послухати їх аргументи. А сказати що було не тільки автоімпортерам і дилерам, але й Федерації работодавців України і іншим бізнес-асоціаціям.

У автоімпортерів були навіть пропозиції, як збільшити надходження до бюджету, не руйнуючи авторинок.
Де знайти додаткові гроші в автобізнесі? Автомобільні оператори запропонували альтернативу 15% військового збору

Власні зауваження і пропозиції сьогодні на зустрічі надала і Федерація работодавців. Ось в чому їх суть:
Під виглядом введення оподаткування військовим збором легкових автомобілів фактично вводяться квазіакцизи на них. При цьому нелогічним виглядає не власне його запровадження, а те, що 15% будуть справлятися при першій реєстрації як нових легкових автомобілів (у тому числі українського виробництва), так і вживаних. У разі схвалення таких змін імпортовані вживані легкові автомобілі у черговий раз будуть мати кращі податкові умови, ніж їх нові аналоги, у тому числі вироблені в Україні, в силу їх різної вартості.

Доречно біло б розглянути можливість встановлення диференційованих ставок: підвищеної для вживаних автомобілів, що імпортуються, звичайної для нових автомобілів, що імпортуються, і взагалі відмовитись від справляння такого податку для нових легкових автомобілів українського виробництва. Крім того, варто було б розглянути можливість оподаткування утилізаційним збором вживаних легкових автомобілів та іншої вживаної імпортної техніки, яка ввозиться в Україну.

Під тиском цих та інших аргументів, влада поки що «пригальмувала». Голова Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев сьогодні повідомив:

Верховна Рада має ухвалити рішення про підвищення податків, але параметри запропонованої урядом податкової моделі можуть переглянути. Розроблений урядом законопроєкт (про підвищення податків, – ред.) не є оптимальним з точки зору фіскального навантаження, адміністрування, відповідності acquis ЄС та можливих дисбалансів для економіки. Він потребує суттєвого доопрацювання. Утім, підняття окремих податків для покриття дефіциту у фінансуванні військових видатків, на жаль, не уникнути, – повідомив Гетманцев.

Отже, пішов якийсь діалог. Домовилися домовлятися. Тепер, скоріше за все, буде сформовано якийсь компромісний варіант. Що в ньому буде? — поки що можна лише здогадуватися.
AUTO-Consulting продовжить спостерігати за долею цих ініціатив. Щоб бути в курсі подій підписуйтесь на наші канали.
AUTO-Consulting в TelegramAUTO-Consulting в Facebook

Які наслідки чекають авторинок, після запровадження 15% військового збору на авто

TOP