Які нові електромобілі до $30 тисяч стали бестселерами в Україні

by / Понедельник, 26 Август 2024 / Published in Автоновости

Основним постачальником нових електромобілів в Україну є КНР. Враховуючи бурхливий розвиток тамтешнього автопрому, кількість бюджетних BEV зростає щомісяця. Звісно, не кожній новій моделі вдається завоювати свою частку ринку, але замовити через вітчизняних перекупів можна фактично будь-яку модель. Які ж електромобілі купували українці з бюджетом до $30 тис.?

Volkswagen ID.4 – від $28 500
3864 одиниць продано в 2023 році.
Volkswagen ID.4 став другим після ID.3 електромобілем, збудованим на новій модульній платформі MEB, створеній спеціально для електричних моделей компанії. Форм-фактор ID.4, як у середньорозмірного, за європейськими стандартами, кросовера: довжина 4584 мм, ширина 1852 мм, висота 1631 мм, база 2771 мм та непогані 210 мм кліренсу. Маса варіюється від 1891 до 2224 кг залежно від комплектації. Існує чотири типи оснащення ID.4 (Pure, Pure+, Pro та Prime), п’ять різновидів силової установки (потужністю 109 кВт, 125 кВт, 150 кВт та 220 кВт). Найбільш потужна версія має повнопривідну трансмісію.

В Китаї цю модель виробляють на двох заводах: SAIC-Volkswagen випускає ID.4 X, а FAW-Volkswagen – ID.4 Crozz. Загалом це ідентичні автомобілі, які здалеку можна відрізнити хіба що за переднім бампером: модель Х має суцільну лінію переходу від лівого до правого фальшповітрезабірника. За рахунок інакшого бампера ID.4 X на 20 мм довша за Crozz. З технічної точки зору електромобіль ідентичний тим, що збирають на європейському заводі Цвікау.

У чому феномен популярності Volkswagen ID.4 на українському ринку?

Honda M-NV – від $22 000
1016 продано в 2023 році
Honda MN-V – це, фактично, глибокий рестайлінг іншого електричного кросовера Honda XN-V. На кросовері встановлено синхронний електродвигун на постійних магнітах потужністю 120 кВт (163 к.с.) з максимальним обертовим моментом у 280 Нм. З двигуном агрегується автоматична одноступінчаста трансмісія. Максимальна швидкість – 140 км/год.

На електричний кросовер Honda MN-V встановлено строєну літієву акумуляторну батарею ємністю 61,3 кВт*год. Постачальник – компанія CATL, найбільший світовий виробник акумуляторів для електромобілів.

Паспортний запас ходу в акумулятора – 480 км. Акумуляторна батарея підтримує функцію рекуперації (перетворення енергії гальмування в електричну енергію). Завдяки цьому відбувається часткове заповнення заряду в акумуляторної батареї.

Доступні функції швидкого та повільного заряджання. У режимі швидкого заряджання постійним струмом акумуляторна батарея повністю заряджається трохи більше ніж за годину. У режимі повільної зарядки від побутової електромережі батарея повністю заряджається приблизно за 10 годин.

Електромотор працює у трьох режимах – Normal, Eco та Sport. В останньому режимі останньому режимі значно збільшується динаміка автомобіля, але при цьому швидше витрачається заряд акумуляторної батареї. Так, розгін з місця до 50 км/год відбувається всього за 4 сек.

Honda e:N Series – від $19 300
734 продано в 2023 році
Електродвигун потужністю 134 кВт (182 к.с.) має максимальний крутний момент 310 Нм, як і електродвигун потужністю 150 кВт (204 к.с.). Його середній рівень споживання електроенергії – 16 кВт*год/100 км. Максимальна швидкість в обох електродвигунів примусово обмежена на межі 150 км/год.

У всіх комплектаціях електромобіль HONDA e:NS1 – передньопривідний. Синхронний електродвигун на постійних магнітах розташований над передньою віссю. З ним працює автоматична одноступенева трансмісія. Акумулятор ємністю 53,6 кВт*год повністю заряджається від побутової електромережі (повільна зарядка) за 9 годин. На станціях швидкої зарядки 80% заряду в обох типів батареї відновлюється через 40 хвилин.

За задумом японських дизайнерів електромобіль Honda e:NS1 має зайняти нішу преміальних міських кросоверів. Причому основний акцент зроблено на технологічному оснащенні електромобіля та його додаткових можливостях.

Volkswagen ID.6 – від $30 000
670 продано в 2023 році
Volkswagen ID.6 побудований на фірмовій платформі MEB німецького автоконцерну і за своїми розмірами і силуетами схожий на Volkswagen Touareg. Порівняно зі своїм «молодшим братом» ID.4 у «шістки» колісна база збільшена на 300 мм до 2,77 метра, що дало змогу розмістити в салоні третій ряд сидінь.

Залежно від комплектації на Volkswagen ID.6 встановлюється одразу три електричні двигуни:
● потужністю 132 кВт (180 к.с.);
● потужністю 150 кВт (204 к.с.);
потужністю 230 кВт (313 к.с.).

У всіх електродвигунів максимальна швидкість примусово обмежена на межі 160 км/год. Але за рахунок різного крутильного моменту у двигунів електромобіль у різних комплектаціях розганяється по-різному. Найбільший крутильний момент у топового 230-кіловатного двигуна – 472 Нм. У інших двох електромоторів крутний момент дорівнює 310 Нм.

З електродвигуном потужністю 132 кВт Volkswagen ID.6 прискорюється до 100 км/год за 9,3 секунди, з двигуном потужністю 150 кВт – за 9,3 секунди. Із двигуном потужністю 230 кВт – за 6,6 секунди.

На базовій комплектації електричного кросовера встановлено акумулятори ємністю 63,2 кВт*год. Цієї ємності достатньо, щоб проїхати 436 км, без необхідності зарядити батарею. У всіх інших комплектаціях на електромобілі встановлені акумуляторні батареї ємністю 83,4 кВт*год. Зі 150-кіловатним електродвигуном Volkswagen ID.6 проїде 588 км на одній зарядці акумулятора. У топових комплектаціях за рахунок потужнішого електродвигуна електричний кросовер проїде тільки 510 км без зарядки акумулятора.

Інтелектуальна система розподілу електричного заряду підтримує максимальну потужність електродвигуна при малих значеннях заряду в акумуляторній батареї. Заряджати батарею від побутової електромережі акумулятор ємністю 63,2 кВт*год доведеться 9,5 години, а ємністю 83,4 кВт*год – 12,5 години. Швидка зарядка постійного струму відбувається за 30 хвилин до рівня 80% від максимального заряду батареї.

Яким буде авторинок, коли почнуть домінувати електромобілі. Приклад Норвегії
В 2023 році в Україну ввезли рекордну кількість електрокарів

Toyota bZ4X – від $25 500
462 продано в 2023 році
У базовій комплектації кросовер Toyota bZ4X отримав електродвигун потужністю 150 кВт, що створює максимальний крутний момент у 266 Нм. У двох топових комплектаціях на електромобіль встановлений двигун потужністю 160 кВт, та 337 Нм.

У всіх комплектаціях на Toyota bZ4X встановлено акумулятор “нетто ємністю” в 64 кВт*год. Брутто цього акумулятора або його повна ємність дорівнює 71,4 кВт. Різниця в 7,4 кВт захищає акумулятор від глибокої розрядки або надлишкового заряду. Акумулятор від побутової мережі (повільна зарядка) повністю заряджається за 6,5 годин. На станціях швидкої зарядки від постійного струму акумулятор відновлює 80% заряду за 30 хвилин. Люк з роз’ємами для швидкої і повільної зарядки знаходиться спереду, біля колісної арки з боку водійських дверей.

У базовій комплектації кросовер Toyota bZ4X – передньопривідний. З одним двигуном електромобіль проїде без дозарядки від 436 до 514 км. У двох топових комплектаціях кросовер Toyota bZ4X – повнопривідний. У нього на кожній осі встановлено окремий двигун. Із двома двигунами електромобіль у комплектації Executive проїде від 411 до 462 км, а в комплектації Premium – від 411 до 416 км. Різниця в запасі ходу між комплектаціями Executive і Premium полягає в тому, що в топовій комплектації на електромобіль встановлено більш енергоємне обладнання.

BYD Yuan – від $19 800
202 продано в 2023 році
Yuan EV отримав фейсліфтинг у 2021 році та назву Yuan Pro. Він має оновлену передню частину в тому ж стилі, що і BYD Han EV. З точки зору продуктивності, Yuan Pro доступний з одним двигуном, що видає 136 к.с. і крутний момент 210 Нм. Yuan Pro оснащується літій-залізо-фосфатною батареєю ємністю 50,1 кВт-год, розробленою BYD, яка здатна забезпечити запас ходу за NEDC у 401 км.

Ємність акумулятора 50 кВт-год і крутний момент 210 Нм. забезпечить запас руху за стандартом NEDC до 401 км на одному заряді для забезпечення комфортних і безтурботних подорожей. Потужність електрокара дає змогу розігнатися до 100 км/год лише за 9 секунд і можливість досягти максимальної швидкості 160 км/год.

Український авторинок випереджає за рівнем поширення електромобілів більшість країн ЄС

Volkswagen ID.3 – від $20 400
157 продано в 2023 році
На Volkswagen ID.3 встановлюються електродвигун потужністю 150 кВт і акумулятори ємністю 58 кВт*год або 77 кВт*год. З електродвигуном агрегується одноступенева автоматична трансмісія.

На акумулятори Volkswagen ID.3 німецький автоконцерн надає гарантію на 160 тис. км пробігу або на 8 років експлуатації. Для поїздок містом оптимальний рівень заряду акумулятора – 80% від його ємності. Для далеких поїздок потрібно повністю заряджати батарею, але в цьому режимі слід уникати частих і короткочасних зупинок.

MG 4 – від $26 650
153 продано в 2023 році
MG4 EV – один з небагатьох офіційних електромобілів, який продає автомобільний холдинг Winner. Звісно, це має цілий ряд переваг. На новий MG4 Electric поширюється базова гарантія 7 років або 150 000 км.

MG4 Electric має задній привід, який забезпечує ідеальний розподіл маси. Завдяки сумарній потужності 150 кВт і крутному моменту 250 Нм MG4 розганяється від 0 до 100 км/год лише за 7,9 секунди.

Система рециркуляції кінетичної енергії (KERS) MG4 Electric включає три рівні: легкий, помірний і важкий. MG4 Electric пропонує п’ять різних режимів їзди, включаючи звичайний, еко, спортивний, сніговий і користувацький режими. MG4 має дальність ходу за WLTP до 450 км (батарея 64 кВт*год). Він може за 35 хвилин поповнити батарею з 10% до 80% заряду від станції на 150 кВт.

Інноваційна конструкція однокомпонентної батареї відрізняється лише висотою. Функція попереднього підігріву акумулятора покращує ефективність автомобіля в холодному кліматі. Коли потрібно зарядити батарею, акумулятор активно попередньо нагрівається, щоб підвищити ефективність заряджання. MG4 Electric має приблизно від 1500 до 2000 циклів заряджання акумулятора, забезпечуючи досить тривалий термін служби акумулятора.

Висновок
Незважаючи на різноманіття доступних китайських електромобілів, судячи зі статистики продажів, безумовним лідером на українському ринку лишається Volkswagen ID.4. Незважаючи на його не найбільш демократичну вартість, з точки зору ціни/якості/розміру помножених на авторитет бренду – ця модель поза конкуренцією. На другому місці по праву розмістились електричні кросовери Honda: X-NV або M-NV, та Honda e:NP1 або Honda e:NS1. Примітно, що обидва бренди, будучи офіційно представлені в Україні, не пропонують саме ці моделі. Та й взагалі електромобілі.

Відповідь проста – вони не призначені для нашого ринку. Але в приватному порядку, завозити їх з-за кордону та перепродати тут, ніхто заборонити не може. Чим і користуються “сірі” дилери, пропонуючи будь-яку модель за ваші гроші. Ринок сам регулює ціни, що в будь-якому разі благо для кінцевого споживача.

Український авторинок піднявся на 3 пункти серед країн Європи

TOP