Які складнощі очікують альянс Renault-Nissan на 25-му році спільного життя?

by / Понедельник, 23 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

Поступово цей новий гравець став більш важливим завдяки великим успіхам, досягнутим у сегментах позашляховиків та електромобілів. Однак сьогодні перед Альянсом стоять серйозні виклики, не менші за ті, що були на момент його народження.

Швидке зростання
Прискорене зростання Альянсу є, мабуть, одним з найважливіших його досягнень. У 1999 році спільні підприємства Renault та Nissan продали 4,82 мільйони автомобілів. На той час Renault щойно придбала румунську Dacia та корейську Samsung. Продажі продовжували безперервно зростати до 2005 року, коли їх обсяг склав 6,13 млн. автомобілів.

Справи пішли ще краще після того, як Nissan випустив перше покоління Qashqai у 2007 році. Ця модель потрясла ринки як один з перших справжніх кросоверів, провісників майбутнього буму позашляховиків у Європі. У 2010 році Альянс продав 7,28 мільйона одиниць. Потім поставки зростали протягом восьми років поспіль, до рекордних 10,76 мільйона автомобілів у 2018 році.

Того року Альянс був найбільшим автовиробником у світі. Частково стрімкі показники в ті роки можна також пояснити придбанням нових брендів. У 2009 році група Renault почала контролювати АвтоВАЗ, виробника автомобілів Lada. Обставини дозволили «Дому ромбиків» вийти і домінувати на російському ринку, який на той час входив до десятка найбільших у світі. У 2016 році Nissan зробив те саме з Mitsubishi.

Піонер електромобілів, але…
Ще однією важливою віхою Альянсу за останні роки стала його прихильність до переходу на електромобілі. І Renault, і Nissan були одними з перших великих автовиробників, які представили повністю електричні «доступні» транспортні засоби.

У 2010 році Nissan випустив Leaf, в той час як Renault анонсував серійну версію Zoe у 2012 році. Того року Tesla продала лише 3000 одиниць своєї Model S. Однак початковий удар незабаром був компенсований відсутністю нових електромобілів протягом багатьох років. Це стало особливо очевидним, коли споживачі в Європі та США почали пересідати з бензинових і дизельних автомобілів на електромобілі в 2017-2019 роках.

На той момент, за винятком модернізації та підвищення продуктивності, пропозиція електромобілів Альянсу була практично такою ж, як і сім років тому. Nissan представив друге покоління Leaf у 2017 році, а Renault значно покращив технічні характеристики Zoe.

Але на відміну від позашляховиків з двигуном внутрішнього згоряння, які дозволили Альянсу швидко розвиватися протягом багатьох років, ні у Renault, ні у Nissan не було електричних позашляховиків.

Nissan планує знизити цiни на гібриди та електрокари як мінімум на 30%

Більше присутності на ринках, що розвиваються
Виклики, які чекають на них, не є незначними. Три компанії намагаються знайти кращі способи співпраці. Це включає в себе спільне використання платформ, особливо в умовах більш електрифікованого автомобільного ландшафту. І попереду ще довгий шлях: 6 з 10 найбільших постачальників альянсу в 2022 році поділилися своєю платформою з іншими моделями альянсу. На додаток до цього, вихід з російського ринку також є великим викликом. У 2021 році, коли Lada ще перебувала під контролем Renault, Росія була третім за важливістю ринком.

І останнє, але не менш важливе: у найближчі роки необхідно рухатися в напрямку збільшення кількості електричних моделей. Цікавий Nissan Ariya та Renault Megane E-Tech – лише два приклади того, що можуть зробити три виробники.

Mitsubishi планує «електризувати» весь модельний ряд до 2035 року

Великі плани
Альянс Renault-Nissan-Mitsubishi в лютому провів велику прес-конференцію присвячену майбутньому розвитку співробітництва. Через рік після визначення дорожньої карти Альянсу до 2030 року компанії оголосили про розгляд нових ключових проектів у Латинській Америці, Індії та Європі, які мають на меті забезпечити безпрограшні, масштабні та практичні вигоди для членів Альянсу у трьох вимірах: ринки, транспортні засоби та технології. Кожна компанія отримає вигоду від цих проектів у середньостроковій перспективі, а також короткострокові вигоди від розподілу витрат.

Великі плани у Альянса стосовно Латинської Америки. Успішна співпраця над сімейством однотонних пікапів Nissan Frontier/Renault Alaskan, буде продовжена. Група Renault збиратиме пікапи в Кордові (Аргентина) як для Renault, так і для Nissan.

У Мексиці Nissan вироблятиме нову модель для Renault Group, що стане першим автомобілем Renault, виробленим там за останні 20 років. Крім того, Nissan і Renault Group виведуть на ринок два електромобіля А-сегмента, обидва засновані на платформі CMF-AEV (Common Module Family).

Для Індії Renault Group разом з Nissan розробляють кілька нових проектів, включаючи нові позашляховики, спільні для Renault Group та Nissan, а також новий автомобіль Nissan, створений на основі Renault Triber. Також розглядають можливість створення спільних електромобілів А-сегмента.

Щодо Європейського ринку, тут Renault Group і Mitsubishi Motors будуть використовувати агрегатну базу Renault Captur і Clio для розробки нового покоління ASX та Colt на базі платформи CMF-B. Renault Group виведе FlexEVan на ринок LCV, як свій перший електромобіль з автопілотом в сегменті легкого комерційного транспорту вже з 2026 року, і розділить його з Nissan в Європі.

Після 2026 року Nissan і Renault Group планують співпрацю над наступним поколінням електромобілів С-сегмента. Для забезпечення швидкого часу заряджання Nissan і Renault Group продовжать обмінюватися технологіями на своїх європейських автомобілях, включаючи потенційне використання спільної 800-вольтової архітектури. Ці ініціативи ґрунтуватимуться на існуючих зобов’язаннях, включаючи плани щодо майбутнього компактного електромобіля Nissan (B-сегмент), заснованого на платформі CMF-BEV, який буде вироблятися на заводі Renault Group ElectriCity у Франції з 2026 року.

У Європі сфера співпраці партнерів вийде за рамки транспортних засобів і охопить весь життєвий цикл від дистрибуції, експлуатації, післяпродажного обслуговування, зарядної інфраструктури, акумуляторів, переробки та утилізації до закінчення терміну експлуатації. Тобто будь який автомобіль альянсу матиме спільну дилерську, сервісну і фінансову підтримку завдяки присутності підрозділу Mobilize Financial Services в Європі.

Крім того, Renault Group і Nissan розглядають можливість спільного розгортання зарядної інфраструктури в Європі в дилерських центрах як Renault Group, так і Nissan (charging@dealer). Також планується обрати спільних партнерів з переробки акумуляторів, що відпрацювали свій термін експлуатації, та відходів виробництва.

Посилена співпраця всіх компанії Альянсу передбачає дослідження своїх існуючих стратегії в галузі електрифікації та технологій з низьким рівнем викидів, інвестуючи та співпрацюючи у відповідних проектах компаній-членів, які можуть забезпечити додаткову цінність для кожного окремого бізнесу.

Nissan має намір інвестувати до 15% в Ampere, європейський підрозділ Renault Group, що займається електромобілями та програмним забезпеченням, з метою стати стратегічним інвестором. Завдяки цій інвестиції в Ampere Nissan розширить і прискорить нові бізнес-можливості для себе в Європі. Також, Nissan та Mitsubishi Motors стануть клієнтами проекту Horse Групи Renault, технологічної компанії, що займається оптимізацією двигунів внутрішнього згоряння та гібридними силовими установками з низьким рівнем викидів. Альянс має ряд спільних дослідницьких ініціатив, серед яких розробка повністю твердотільних акумуляторів (ASSB), програмно-керовані транспортні засоби (SDV) та вдосконалені системи допомоги водієві (ADAS), а також автономне водіння.

Nissan і Renault Group збережуть 15% перехресного володіння акціями, із зобов’язанням блокування, а також зобов’язанням про зупинку виробництва. Група Renault передасть 28,4% акцій Nissan у французький траст. Акції, передані в довірче управління, голосуватимуться нейтрально, за винятком обрання або звільнення директорів Nissan, призначених Renault. Група Renault збереже право призначати двох представників до ради директорів Nissan, а Nissan збереже право призначати двох представників до ради директорів Групи Renault. Операційна рада альянсу залишиться координаційним форумом для Renault Group, Nissan та Mitsubishi Motors.

Таким чином Альянс має втримати та закріпити своє положення одного зі світових лідерів автомобілебудування в буремний час переходу до повної електрифікації на транспорті. Чи вийде це у нього покаже тільки час.

Альянс Renault-Nissan-Mitsubishi змінюється. Як тепер будуть співпрацювати партнери?

TOP