Які зміни відбулися на ринку комунальної техніки за рік. Підсумки «КомунТех-2024»

by / Среда, 16 Октябрь 2024 / Published in Автоновости

Перше, що звертає увагу, це зростання якості та пропозицій від українських виробників спец надбудов. Виробники заходять в нові сегменти, експериментують з новими постачальниками і головне – збільшують ступінь локалізації.

Так, треба констатувати, що Закон «про локалізацію» запрацював і стимулював дилерів всіх брендів шукати виробників надбудов саме в Україні. Тому на цій виставці ми майже не бачили жодного імпортного устаткування. Крім того, в цьому сезоні ще запрацює нова урядова ініціатива по компенсації 15% вартості колісної техніки з української локалізацією. А це ще додасть динаміки українському виробництву, наслідки якого побачимо вже на наступній виставці.

Але й цього року було що подивитися. Для тих, хто звик сприймати інформацію у відео форматі – ми підготували огляд прем’єр.

Одна з головних новинок – це нове покоління вантажівок Ford F-Line, яке лише місяць тому демонстрували на IAA 2024 у Ганновері. А в компанії «Автек» вже встигли не тільки привезти в Україну новий модельний ряд F-Line з різною повною вагою, але вже й забудувати ці вантажівки на українських виробництвах.

Тому стенд Ford Trucks цього року містив і самоскид, і сміттєвоз, з обладнанням від ВКК «Спецмаш», а також седільний тягач для регіональних перевезень вже з новою кабіною F-Line і новою серією двигунів (від 450 к.с.).

Який прогрес відбувся в цьому сегменті у Ford можна було тут же порівняти, бо поряд спеціально поставили попереднє виконання вантажівок.

Стратегічна співпраця «Автек» та ВКК «Спецмаш» охоплює і вантажівки Foton, які було представлено, як у вже відомих виконаннях сміттєвозів різної кубатури, так і новинка – автовишка для енергетиків на шасі Foton Aumark.

Також на шасі Foton запропонували бортовий автомобіль з краном-маніпулятором Fassi. Цю надбудову було виконано на заводу спецтехніки «Техкомплект».

В той же час дуже активно почав працювати з ВКК «Спецмаш» і «Авто-Регіон», бо на виставці ми побачили одразу декілька виконань Daewoo Trucks. Причому в ВКК «Спецмаш» виготовили навіть паливозаправник на шасі новинки цього року – Daewoo Dexen.

Daewoo Novus 6×6 також було продемонстровано з установкою ямобуру виробництва «Спецмаш», який є затребуваний у різних сферах будівництва.

Потужну експозицію представив і «БудШляхМаш», який привіз один з перших, зібраних в Україні вантажних автомобілів JAC N200. Причому мова вже йже не про великоагрегатне складання, а про більш локалізований процес, який дав змогу навіть отримати український VIN-номер на шасі.

У підсумку, разом з надбудовою (в данному випадку вакуумна цистерна) це дало змогу досягнути біля 60% локалізації JAC N200.

Зараз на підприємстві у Львові вже розгорнули збирання і ще однієї моделі – JAC N120. Наступний крок – перехід на власний бренд і подальше поглиблення локалізації, бо завод збирається залучати до виробництва і виробників комплектуючих.

Ще один перспективний напрямок – це виготовлення автокранів. «БудШляхМаш» почав пропонувати на українському ринку автокрани на шасі JAC з устаткуванням Zoomlion.

Але цього року автокранів на виставці було вже доволі багато. Наприклад, компанія «Модус» демонструвала цікавий автокран у військовому виконанні на шасі IVECO T-Way 4×4. Більш потужну 25-тонну версію було виконано на шасі Volvo FM з крановою установкою від Palfinger-Sany.

Розпочав власне виробництво автокранів і кременчуцький завод «Альфатекс», який представив 18-тонний АТ АК-18 на шасі DAYUN CGC1210 з телескопічною п’ятисекційною стрілою.

Ще одна новинка сезону – це шасі DAYUN CGC1331 (6×4), яке у подальшому будуть використовувати під важкі забудови. До речі, Dayun теж вже збирають в Кременчуці.

Тому на стенді «Альфатекс» можна було побачити ціле різномаїття комунальної техніки власного виробництва, яке використовує шасі Dayun. Це і самоскид з тристороннім розвантаженням АТВ-4/2 на базі DAYUN CGC1140б вакуумна підмітальна машина АТ МВП на шасі DAYUN CGC1120.

Новинкою виставки був і самоскид SHACMAN X3000 у рестайлінговому виконанні з кузовом збільшенного об’єму – 25 м3. Автомобіль оснащений двигуном Weichai WP12.430E50 (ЄВРО-5) потужністю 430 к.с.

Демонстрував «Альфатекс» і цікаву нову розробку в легкому сегменті – автопідйомник KLUBB KL26 на базі пікапа Toyota Hilux. Його особливість у тому, що це авто, яке не потребує категорії «С» і може з легкістю обслуговувати, наприклад, рекламні борди вздовж доріг.

Багато прем’єр демонстрував і завод спецтехніки «Техкомплект», який вперше за час війни прийняв участь у виставці. Головна новинка від «Техкомплект» — це оновлена модель автопідйомника Comet 18 7,5 HQ, встановлена на шасі IVECO Daily з дворядною кабіною. Це – найпопулярніше рішення на українському ринку, але в оновленій моделі автопідйомника з’явилося ще більше можливостей.

Крім того, «Техкомплект» представив і кран-маніпулятор від Comet, встановлений на повнопривідне шасі MAN. Так, тепер Comet пропонує не тільки традиційні автопідйомники, а ще й крани-маніпулятори. То ж згодом будемо бачити їх більше на ринку.

Але «Техкомплект» продовжить пропонувати і моделі від P.M. та Fassi також, пропонуючи клієнтам найоптимальніше рішення.

Також «Техкомплект» продовжує розвивати і власний напрямок самоскидів «Кошманівець» і представив самоскид 10 т/7 м3 на DONGFENG DFH4180B-KN1W-975-A02J. Розвантаження універсальне, висота бортів 600/1200 мм.

Потужну експозицію цього разу демонстрував і «Укравтокомплект». Компанія у якості альтернативи показала 14-метрові автопідйомники від Oil&Steel, встановлені на шасі IVECO Daily та JAC N56. Обидва варіанти мали дворядні кабіни для розміщення бригади електриків.

Ще одна новація – це вакуумна машина UAC BAM-10 на шасі JAC N200, яка має місткість 10 м3. Це дебют «Укравтокомплекту» в цьому сегменті ринку, тому компанія вирішила одразу виконати ємність з металу товщиною 8 мм та оснастити її надійним насосом відомого виробника.

Також UAC пропонує встановлення кранів-маніпуляторів від HC Industry у виконанні 8 та 15 т.

Цікаво, що на виставці дебютували і нові «гравці». Наприклад черкаська компанія Protect Engineering спеціалізується на забудові бортових та ізотермічних фургонів, а також обладнання їх кранами-маніпуляторами.

З’явився і новий виробник причепної техніки «Аякс Авто» з міста Дніпро, який пропонує доволі якісні трали, контейнеровози та самоскидні напівпричепи.

Звісно на виставці було і ще багато нових і цікавих пропозицій, про які ми не встигли вам розповісти в цьому репортажі. Передивіться ще раз наш відео огляд з виставки, може там є важливе для вас.

А більш докладно про новинки виставки «КомунТех-2024» читайте на сторінках AUTO-Consulting у найближчі дні.

Підсумки виставки КомунТех 2023: Головні новинки та події

TOP