Які зміни відбулися на ринку комунальної техніки за рік. Підсумки «КомунТех-2024»
Перше, що звертає увагу, це зростання якості та пропозицій від українських виробників спец надбудов. Виробники заходять в нові сегменти, експериментують з новими постачальниками і головне – збільшують ступінь локалізації.
Так, треба констатувати, що Закон «про локалізацію» запрацював і стимулював дилерів всіх брендів шукати виробників надбудов саме в Україні. Тому на цій виставці ми майже не бачили жодного імпортного устаткування. Крім того, в цьому сезоні ще запрацює нова урядова ініціатива по компенсації 15% вартості колісної техніки з української локалізацією. А це ще додасть динаміки українському виробництву, наслідки якого побачимо вже на наступній виставці.
Але й цього року було що подивитися. Для тих, хто звик сприймати інформацію у відео форматі – ми підготували огляд прем’єр.
Одна з головних новинок – це нове покоління вантажівок Ford F-Line, яке лише місяць тому демонстрували на IAA 2024 у Ганновері. А в компанії «Автек» вже встигли не тільки привезти в Україну новий модельний ряд F-Line з різною повною вагою, але вже й забудувати ці вантажівки на українських виробництвах.
Тому стенд Ford Trucks цього року містив і самоскид, і сміттєвоз, з обладнанням від ВКК «Спецмаш», а також седільний тягач для регіональних перевезень вже з новою кабіною F-Line і новою серією двигунів (від 450 к.с.).
Який прогрес відбувся в цьому сегменті у Ford можна було тут же порівняти, бо поряд спеціально поставили попереднє виконання вантажівок.
Стратегічна співпраця «Автек» та ВКК «Спецмаш» охоплює і вантажівки Foton, які було представлено, як у вже відомих виконаннях сміттєвозів різної кубатури, так і новинка – автовишка для енергетиків на шасі Foton Aumark.
Також на шасі Foton запропонували бортовий автомобіль з краном-маніпулятором Fassi. Цю надбудову було виконано на заводу спецтехніки «Техкомплект».
В той же час дуже активно почав працювати з ВКК «Спецмаш» і «Авто-Регіон», бо на виставці ми побачили одразу декілька виконань Daewoo Trucks. Причому в ВКК «Спецмаш» виготовили навіть паливозаправник на шасі новинки цього року – Daewoo Dexen.
Daewoo Novus 6×6 також було продемонстровано з установкою ямобуру виробництва «Спецмаш», який є затребуваний у різних сферах будівництва.
Потужну експозицію представив і «БудШляхМаш», який привіз один з перших, зібраних в Україні вантажних автомобілів JAC N200. Причому мова вже йже не про великоагрегатне складання, а про більш локалізований процес, який дав змогу навіть отримати український VIN-номер на шасі.
У підсумку, разом з надбудовою (в данному випадку вакуумна цистерна) це дало змогу досягнути біля 60% локалізації JAC N200.
Зараз на підприємстві у Львові вже розгорнули збирання і ще однієї моделі – JAC N120. Наступний крок – перехід на власний бренд і подальше поглиблення локалізації, бо завод збирається залучати до виробництва і виробників комплектуючих.
Ще один перспективний напрямок – це виготовлення автокранів. «БудШляхМаш» почав пропонувати на українському ринку автокрани на шасі JAC з устаткуванням Zoomlion.
Але цього року автокранів на виставці було вже доволі багато. Наприклад, компанія «Модус» демонструвала цікавий автокран у військовому виконанні на шасі IVECO T-Way 4×4. Більш потужну 25-тонну версію було виконано на шасі Volvo FM з крановою установкою від Palfinger-Sany.
Розпочав власне виробництво автокранів і кременчуцький завод «Альфатекс», який представив 18-тонний АТ АК-18 на шасі DAYUN CGC1210 з телескопічною п’ятисекційною стрілою.
Ще одна новинка сезону – це шасі DAYUN CGC1331 (6×4), яке у подальшому будуть використовувати під важкі забудови. До речі, Dayun теж вже збирають в Кременчуці.
Тому на стенді «Альфатекс» можна було побачити ціле різномаїття комунальної техніки власного виробництва, яке використовує шасі Dayun. Це і самоскид з тристороннім розвантаженням АТВ-4/2 на базі DAYUN CGC1140б вакуумна підмітальна машина АТ МВП на шасі DAYUN CGC1120.
Новинкою виставки був і самоскид SHACMAN X3000 у рестайлінговому виконанні з кузовом збільшенного об’єму – 25 м3. Автомобіль оснащений двигуном Weichai WP12.430E50 (ЄВРО-5) потужністю 430 к.с.
Демонстрував «Альфатекс» і цікаву нову розробку в легкому сегменті – автопідйомник KLUBB KL26 на базі пікапа Toyota Hilux. Його особливість у тому, що це авто, яке не потребує категорії «С» і може з легкістю обслуговувати, наприклад, рекламні борди вздовж доріг.
Багато прем’єр демонстрував і завод спецтехніки «Техкомплект», який вперше за час війни прийняв участь у виставці. Головна новинка від «Техкомплект» — це оновлена модель автопідйомника Comet 18 7,5 HQ, встановлена на шасі IVECO Daily з дворядною кабіною. Це – найпопулярніше рішення на українському ринку, але в оновленій моделі автопідйомника з’явилося ще більше можливостей.
Крім того, «Техкомплект» представив і кран-маніпулятор від Comet, встановлений на повнопривідне шасі MAN. Так, тепер Comet пропонує не тільки традиційні автопідйомники, а ще й крани-маніпулятори. То ж згодом будемо бачити їх більше на ринку.
Але «Техкомплект» продовжить пропонувати і моделі від P.M. та Fassi також, пропонуючи клієнтам найоптимальніше рішення.
Також «Техкомплект» продовжує розвивати і власний напрямок самоскидів «Кошманівець» і представив самоскид 10 т/7 м3 на DONGFENG DFH4180B-KN1W-975-A02J. Розвантаження універсальне, висота бортів 600/1200 мм.
Потужну експозицію цього разу демонстрував і «Укравтокомплект». Компанія у якості альтернативи показала 14-метрові автопідйомники від Oil&Steel, встановлені на шасі IVECO Daily та JAC N56. Обидва варіанти мали дворядні кабіни для розміщення бригади електриків.
Ще одна новація – це вакуумна машина UAC BAM-10 на шасі JAC N200, яка має місткість 10 м3. Це дебют «Укравтокомплекту» в цьому сегменті ринку, тому компанія вирішила одразу виконати ємність з металу товщиною 8 мм та оснастити її надійним насосом відомого виробника.
Також UAC пропонує встановлення кранів-маніпуляторів від HC Industry у виконанні 8 та 15 т.
Цікаво, що на виставці дебютували і нові «гравці». Наприклад черкаська компанія Protect Engineering спеціалізується на забудові бортових та ізотермічних фургонів, а також обладнання їх кранами-маніпуляторами.
З’явився і новий виробник причепної техніки «Аякс Авто» з міста Дніпро, який пропонує доволі якісні трали, контейнеровози та самоскидні напівпричепи.
Звісно на виставці було і ще багато нових і цікавих пропозицій, про які ми не встигли вам розповісти в цьому репортажі. Передивіться ще раз наш відео огляд з виставки, може там є важливе для вас.
А більш докладно про новинки виставки «КомунТех-2024» читайте на сторінках AUTO-Consulting у найближчі дні.
Підсумки виставки КомунТех 2023: Головні новинки та події
Поиск
Подобные статьи
Volkswagen впроваджує нову стратегію найменування моделей
Томас Шефер, генеральний директор бренду Volksw...На виставці IAA MOBILITY 2025 у Мюнхені буде представлений і український стартап
Раніше ми вже розповідали про їх легкий вантажн...У серпні відбувся корінний злам на українському авторинку
Що було драйвером повернення до зростання автор...В Україні почали забудовувати автопаливозаправники на шасі ще одного бренду
Виготовили 4 нові односекційні автоцистерни міс...В Україні офіційно дебютував електричний пікап JAC T9 EV
Виставка «Електроспектива» – це уніка...