Яким був авторинок в Україні до 1917 року
Як відомо, перший автомобіль з’явився у Одесі у 1891 році. Одеса не випадково стала першою серед українських міст, де зародився автомобілізм. Тут і надалі стрімко розвивався автомобільний ринок, і за данними AUTO-Consulting, вже у 1911 році автопарк Одеси налічував 101 автомобіль, а у 1912 році їх кількість майже подвоїлася.
Цікаво, що у 1912 році в Одесі AUTO-Consulting зафіксувала майже 70 (!) брендів авто, але були, звісно, і лідери.
У ті часи були вже і комерційні автомобілі, ії кількість сягала 8%.
Цікаво, що жінки теж були серед власників автомобілів, не зважаючи на те, що користуватися авто було нелегкою справою. Але у Одесі майже 7% автомобілів належали, або керувалися жінками. Хто були перші жінки-автомобілістки — дивіться у цьому відео:
Вдалося дізнатися і кількість авто у користуванні різних контор (банків, підприємств, заводів, товариств). У той час їм належало майже 19% усього автотранспорту в Одесі.
Як бачимо, не зважаючи на невелику кількість, в Одесі у ті часи вже існував досить конкурентний авторинок.
Зважаючи на велику кількість брендів автомобілів, дилери намагалися донести переваги своїх авто через рекламу.
А ще дієвим засобом просування автомобілів тоді були перегони або автопробіги. Перший автопробіг за маршрутом Одеса-Миколаїв відбувся у 1907 році. Це була подія року для всіх місцевих автомобілістів.
Саме там вирішувалася доля майбутніх продажів. Згодом, Енцо Ферарі скаже свою знамениту фразу: перемагаєшь у неділю, продаєшь у понеділок. Але одеські автодилери зрозуміли її зміст ще тоді.
Згодом, у рекламі часто будуть висвітлюватися різні факти з перегонів. Наприклад, саме з реклами українці вперше дізнаються про Фердинанда Порше.
Станом на 1910 рік на теріторії України (без Західних областей) вже налічувалося 722 автомобіля. Вони були у всіх регіонах. Домінували південні Одеса, Крим та південь Запорізької області. Звісно, були автомобілі й у Києві. Більш детально про кийвські авто — дивіться у цьому відео:
Але присутність брендів була досить різна. Наприклад, у м. Суми лідером були автомобілі Mitchell.
Секрет їх популярності був у місцевого дилера Едуарда Кайданського, який був настільки закоханий у свої авто, що вмів переконувати і своїх покупців.
До речі, першими покупцями авто були дуже заможні люди, як би зараз сказали — місцеві олігархи. Наприклад, ось фото автопарку сім’ї Лещинських у сумський області. Як бачимо, в них вже у 1914 році було з чого обирати.
Крім заможних людей та підприємств, автомобілі тоді почали купувати і державні установи. ось який був розподіл автопарку у Сумах.
З початком Першої Світової війни на теріторію України прибуває й багато військових автомобілів. Цивільний автопарк за законом про військовий обов‘язок був частково залучений до армії.
Нажаль, за данними Історичного Автоклубу, в Україні не зберіглося жодного автомобіля з тих часів, усіх їх поглинули війни, революція та більшовицька влада. Але залишилися фото тих автівок.
Кому цікаво — ось посилання на відео/ подкаст Історичного Автоклубу:
На яких авто їздили в Україні у 20-30 роках
Поиск
Подобные статьи
DAF поставив в Україну надлегкі тягачі XF
Для зменшення власної маси був обраний 11 л дви...Укрпошта продовжує поповнювати автопарк новими автівками Citroen Jumper
Автопарк підприємства поповнюється новими автів...Британські фермери передали чергові 26 позашляховиків для ЗСУ
Від початку повномасштабного вторгнення РФ брит...Цього року Полтава оновила парк снігоприбиральної техніки установками від СБМ
Перший же сніг показав, що обробити більшість ш...За 10 місяців поточного року Україна імпортувала понад 1 млн тонн бензину
Основну частку імпортованого бензину в Україні ...