Яким був перший автобус українського виробництва
Більше того, у журналі «За рулем» №5 за 1928 рік була розміщена стаття «Автобуси у моря», в якій детально розповідалось про виробництво автобусів в Одесі і було розміщено фото процесу збирання автобусів у цеху цього підприємства.
Зі статті ми діхнаємося, що у 1927-1928 роках на Одеському авторемонтному заводі, крім ремонтів автомобілів розпочали виготовленя власних автобусів. Судячи зі статті, використовували лище імпортний (італійський) двигун, проте рівень промислового виробництва в ті часи був на досить невисокій позначці, а бажання видати бажане за дійсне, таким великим, що це перебільщення було звичним явищем. Судячи з фото, автобус будували на готовому шасі італійської Lancia Eptajota. А от кузов, схоже, що виготовляли на Одеському підприємстві. Причому, мова йже вже про серійне виробництво і розповсюдження постачання автобусів на території України.
Наступне фото, вже із журналу «Авто та шляхи» нам говорить, що одеські автобуси були зафіксовані навіть на маршруті в м. Суми. Тобто маємо факти про розгалужену мережу постачань автобусів одеського виробництва.
За допомогою фото Історичний Автоклуб встановив, що базою для одеських автобусів тоді слугувало шасі Lancia Eptajota, з бензиновим 4-циліндровим двигуном обсягом 4,9 л потужністю 70 к.с. при 2200 обхв. І той факт, що про це писала вже у 1928 році автомобільна преса, свідчить, що виробництво вже мало певне масштабування. І саме головне, що це перша згадка про підприємство автомобільної промисловості після 1917 року. І знову першість була в Одеси, бо саме тут була досить розвинута промисловість і кваліфіковані кадри.
До сих пір вважалося, що перша спроба автовиробництва на території України було складання автомобілів Ford Typ A та Ford Type AA у Харкові на підприємстві ХАСЗ на місті цукроварні в Іванівці у грудні 1929 року. Про це і AUTO-Consulting і Історичний Автоклуб багато повідомляв. Але виявляється, що виробництво автобусів в Одесі було ще раніше — 1927-1928 роках.
Чому це виробництво припинилося? На це поки що відповіді не має. Зато відомо, як склалася доля головного інженера Одеського автозаводу Миколи Івановича Диренкова. Вже в 1930 р. під керівництвом Диренкова сформовано Дослідно-конструкторське та випробувальне бюро РККА. Микола Диренков увійшов в історію як піонер радянського танкобудування – автор та розробник понад 50 проектів танків та бронемашин.
Це, зокрема, розвідувальний бронеавтомобіль Д-8, його модифікація Д-12, танк Д-4, а також мотоброневагони, бронедрезини, всюдиходи.
Але у 1937 році Диренкова заарештували та розстріляли. Те ж саме сталося і з автором тієї статті в журналі «За рулем» Б. Д. Флітом, який писав під псевдо Маллорі. Але залишилася в архівах сама стаття, яка і дала змогу встановити першу спробу автовиробництва на території України.
Слідкувати за дослідженнями і повідомленнями Історичного Автоклубу можна у телеграм-каналі AC Garage News
Поиск
Подобные статьи
ВІДІ Юнікомерс: 17 років досвіду, інновацій та відповідальності перед суспільством
На сьогодні компанія є визнаним експертом із ви...В Україні створили броньовану машину розмінування
Новинка отримала броньований кузов капотного ко...Для СТО, Автомагазинів та Підприємств з власним парком техніки діє Акція від Opet
BREAK & CLUTCH CLEANER – це високоякісний ...В Україні діє оновлена програма Suzuki Finance: ще вигідніші умови кредитування
Умови кредитування: — Суму кредиту до 2 5...В Україні знайшли Mitsubishi Pajero Wagon з пробігом 1 000 000 км
Власник авто, Леонід Олексійович, подорожував н...