Яким був перший автобус українського виробництва
Більше того, у журналі «За рулем» №5 за 1928 рік була розміщена стаття «Автобуси у моря», в якій детально розповідалось про виробництво автобусів в Одесі і було розміщено фото процесу збирання автобусів у цеху цього підприємства.
Зі статті ми діхнаємося, що у 1927-1928 роках на Одеському авторемонтному заводі, крім ремонтів автомобілів розпочали виготовленя власних автобусів. Судячи зі статті, використовували лище імпортний (італійський) двигун, проте рівень промислового виробництва в ті часи був на досить невисокій позначці, а бажання видати бажане за дійсне, таким великим, що це перебільщення було звичним явищем. Судячи з фото, автобус будували на готовому шасі італійської Lancia Eptajota. А от кузов, схоже, що виготовляли на Одеському підприємстві. Причому, мова йже вже про серійне виробництво і розповсюдження постачання автобусів на території України.
Наступне фото, вже із журналу «Авто та шляхи» нам говорить, що одеські автобуси були зафіксовані навіть на маршруті в м. Суми. Тобто маємо факти про розгалужену мережу постачань автобусів одеського виробництва.
За допомогою фото Історичний Автоклуб встановив, що базою для одеських автобусів тоді слугувало шасі Lancia Eptajota, з бензиновим 4-циліндровим двигуном обсягом 4,9 л потужністю 70 к.с. при 2200 обхв. І той факт, що про це писала вже у 1928 році автомобільна преса, свідчить, що виробництво вже мало певне масштабування. І саме головне, що це перша згадка про підприємство автомобільної промисловості після 1917 року. І знову першість була в Одеси, бо саме тут була досить розвинута промисловість і кваліфіковані кадри.
До сих пір вважалося, що перша спроба автовиробництва на території України було складання автомобілів Ford Typ A та Ford Type AA у Харкові на підприємстві ХАСЗ на місті цукроварні в Іванівці у грудні 1929 року. Про це і AUTO-Consulting і Історичний Автоклуб багато повідомляв. Але виявляється, що виробництво автобусів в Одесі було ще раніше — 1927-1928 роках.
Чому це виробництво припинилося? На це поки що відповіді не має. Зато відомо, як склалася доля головного інженера Одеського автозаводу Миколи Івановича Диренкова. Вже в 1930 р. під керівництвом Диренкова сформовано Дослідно-конструкторське та випробувальне бюро РККА. Микола Диренков увійшов в історію як піонер радянського танкобудування – автор та розробник понад 50 проектів танків та бронемашин.
Це, зокрема, розвідувальний бронеавтомобіль Д-8, його модифікація Д-12, танк Д-4, а також мотоброневагони, бронедрезини, всюдиходи.
Але у 1937 році Диренкова заарештували та розстріляли. Те ж саме сталося і з автором тієї статті в журналі «За рулем» Б. Д. Флітом, який писав під псевдо Маллорі. Але залишилася в архівах сама стаття, яка і дала змогу встановити першу спробу автовиробництва на території України.
Слідкувати за дослідженнями і повідомленнями Історичного Автоклубу можна у телеграм-каналі AC Garage News
Поиск
Подобные статьи
Volkswagen впроваджує нову стратегію найменування моделей
Томас Шефер, генеральний директор бренду Volksw...На виставці IAA MOBILITY 2025 у Мюнхені буде представлений і український стартап
Раніше ми вже розповідали про їх легкий вантажн...У серпні відбувся корінний злам на українському авторинку
Що було драйвером повернення до зростання автор...В Україні почали забудовувати автопаливозаправники на шасі ще одного бренду
Виготовили 4 нові односекційні автоцистерни міс...В Україні офіційно дебютував електричний пікап JAC T9 EV
Виставка «Електроспектива» – це уніка...