Яким був перший український електромобіль у 1935 році. Історичне фото

by / Понедельник, 26 Август 2024 / Published in Автоновости

На засіданні Історичного Автоклубу було повідомлено, що у 1935 році у Києві існував проєкт створення електромобіля. Більше того, було побудовано дослідний екземпляр такого електромобіля. Цим проєктом тоді опікувався інженер автомобільного відділу Головдортранса УРСР (м. Київ) А. Таубін.
Про цей проєкт згадується у книзі Дмитра Дашка «Радянські легкові авто 1918-1942», 2012 р., а першоджерелом є журнал «Мотор» №4 за 1936 рік, де вперше дається опис конструкції електромобіля А. Таубіна. Цей автомобіль мав незвичний для тих часів обтічний кузов, змонтований на дерев’яній рамі і мав дерев’яну підлогу товщиної 20…70 мм.

Але згодом, дерев’яну раму замінили легкою алюмінієвою конструкцією. Вперше у радянській практиці Таубін застосував пневматичні ресори – гумові подушки у підвісці авто. На рамі були встановлені спеціальні візки для всіх чотирьох коліс, кожне колесо мало свою власну незалежну підвіску.
Електромобіль Таубіна був обладнаний звичайними автомобільними кислотними акумуляторами у кількості семи штук ємністю 112 А.год., з’єднані послідовно. Вони розміщувалися у передній та задній частинах автомобіля. Електромобіль мав передній привід, а колеса обертали два електродвигуни потужністю по 3 кВт кожен.
Така система дозволила відмовитись від диференціалу та інших класичних автомобільних агрегатів. Автомобіль вийшов досить маленьким і міг перевозити 3-4 пасажири.
Нажаль, з невідомих причин, Головдортранс УРСР припинив випробування саме цього електроавто, а Таубін приступив до виготовлення ще трьох інших екземплярів. Про подальші успіхи цього проєкту не відомо.
Таким чином, бачимо, що експерименти по створенню електромобілів в Україні були і досить успішні, продовжилися вони і після Другої Світової війни.

Більше того, Львівський автозавод у першому приказі від 26 квітня 1949 року створювався, як виробник електромобілей та автобусів. Саме у такій послідовності, і у 1951 році перші електромобілі (ЛАЗ-750 та ЛАЗ-751) у кількості 20 одиниць на ЛАЗі було виготовлено. Більш детально про появу перших електромобілей на теріторії України — дивіться у цьому відео:

Факти про появу перших електромобілей

TOP