З 2027 року для в`їзду в ЄС електромобілям знадобляться «паспорти батареї»

by / Вторник, 27 Август 2024 / Published in Автоновости

Цифрові документи будуть пов’язані з VIN- і QR-кодом, який при скануванні цифровим пристроєм розкриватиме детальну інформацію про стан батареї, ємність, відсоток заряду, походження сировини, склад електроліту тощо.

Цей крок є частиною нового Регламенту ЄС щодо акумуляторів, який вимагає від виробників акумуляторів або транспортних засобів (залежно від того, хто виготовив акумулятор) розкривати інформацію про викиди вуглецю від виробництва та поступово збільшувати частку перероблених матеріалів до 2035 року, коли в ЄС буде заборонено продаж нових автомобілів з ДВЗ.

Паспорти акумуляторів проллють світло на часто непрозорі та взаємозамінні ланцюги постачання та забезпечать більшу прозорість і можливість ретельного вивчення передвиробничого процесу. Принаймні, така мета.

«Багато виробників достеменно не знають свого ланцюга постачання, і часто постачальники змінюються приблизно три-чотири рази на рік на основі контрактів, які, особливо в середній ланці, змінюються заради економії», – сказала Еллен Кері, керівник відділу зовнішніх зв’язків компанії Circulor, яка спеціалізується на прозорості ланцюгів постачання і створює паспорти акумуляторів.

Як стало відомо AUTO-Consulting, паспорти коштуватимуть у Великій Британії від 6 до 11 фунтів стерлінгів за батарею. За словами Кері, мова йде не стільки про закупівлі та постачання, скільки про прозорість ланцюга поставок та управління ним, щоб розподілити підзвітність по всьому ланцюгу. Паспорт Circulor має розкривати джерела походження кобальту, графіту, літію, слюди і нікелю.

Він використовує дані промислового Інтернету речей для ідентифікації організацій, які, на його думку, входять до ланцюга постачання виробника, і отримує дані інтерфейсу прикладного програмування та дані планування ресурсів підприємства з систем цих організацій, щоб створити те, що він описує як «цифровий двійник» – віртуальну копію фізичного предмета, доповнену електронним паперовим слідом.

«Ми беремо інформацію, яку знаємо про цей нікель, і створюємо його цифрову копію, – каже Кері. «Де він був видобутий? Яка його геолокація? Яка його вага? Скільки часу пройшло з точки зору обробки? Потім всю цю інформацію, яку збираємо, на кожному кроці шляху про той самий шматок нікелю, ми можемо прив’язати до цього VIN- або QR-коду».

Виробники матимуть доступ до повного обсягу інформації в паспорті батареї, але інші сторони будуть обмежені в тому, що вони можуть бачити.

«Не всі зможуть бачити однакові дані, – каже Кері. «Автовиробник може бачити все. Покупець автомобіля бачить загальну інформацію, можливо, деяку інформацію про ланцюжок поставок і, звичайно, стан ємності та стан здоров’я батареї. Ці дані змінюються залежно від ролі в первинному постачанні. Можливо, переробник, дійсно бачить лише тип батареї і те, як її безпечно вилучити та поводитися з нею».

За межами ЄС паспорти батарей можуть використовуватися для різних цілей і в незареєстрованому вигляді. Хоча в інших країнах їх не вимагатимуть, вони можуть слугувати доказом того, що електромобіль має право на пільги, які діють для екологічно чистих транспортних засобів.

Незважаючи на обмеження доступу до даних для тих, хто не є виробником електромобіля, паспорти батарей дозволять покупцям дізнатися набагато більше про те, що саме встановлено в їхньому автомобілі, ніж будь-коли раніше. Звісно, це може вплинути на рішення про покупку. А з лютого 2027 року виробники, які працюють в ЄС, повинні будуть забезпечити доступність такої інформації та передавати її регуляторам, дилерам і споживачам.

Що має бути в паспорті батарейки?
Європейська влада ще не визначила, яку саме інформацію повинен містити паспорт батарейки, але трирічний проект під назвою Battery Pass Consortium з бюджетом $8,87 млн визначає саме це.

Очолюваний компанією Systemiq, що змінює систему, та фінансований Федеральним міністерством економіки та кліматичних дій Німеччини, 11 партнерів проекту включають важковаговиків автомобільної промисловості, таких як Audi та BMW, а також компанію Circulor, яка виступає в ролі технічного лідера.

Вони запропонували включити в паспорт 90 пунктів інформації в семи категоріях: загальна інформація про батарею та виробника; відповідність, сертифікація та маркування; вуглецевий слід батареї; комплексна перевірка ланцюга постачання; матеріали та склад батареї; циклічність та ресурсоефективність; продуктивність та довговічність.

Скільки потрібно зарядних станцій для електрокарів в Україні

TOP