Альянс Renault-Nissan-Mitsubishi трансформується на нових умовах. Що це означає?

by / Пятница, 13 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

В даний час Renault Group володіє 43,4% акцій акцій Nissan Motor, у той час як у Nissan всього 15% акцій Renault Group. Mitsubishi Motors, яка приєдналася до альянсу лише в 2016 році, виступає в ньому в ролі сателіту компанії Nissan (володіє 34 відсотки акцій Mitsubishi), тож вагомої ролі в угоді не відіграє.
У Nissan багато років були не дуже задоволені такому стану речей, вважали себе самостійними і намагалися передомовитися з французами. у Renault відбивали ці прагнення, нагадуючи японським партнерам, що їх тоді врятували від банкротства і дали новий шанс на розвиток. Але японці вміють грати в довгу і монотонно продовжували наполягати на перегляді умов. І ось, їм вдалося умовити французів змінити статус-кво і заново передомовитись про співпрацю.
Головне завдання майбутньої реструктуризації – усунути нерівність у перехресному володінні акцій. Для цього Renault передасть 28,4 відсотка акцій Nissan до французького трастового фонду. Довірчий керівник уповноважений продати акції Nissan, що знаходяться в трасті, якщо це буде вигідно Renault, при цьому пріоритетне право покупки закріплене за Nissan, як і вибір стороннього покупця.

Таким чином, Renault і Nissan володітимуть часткою 15 відсотків один одного. Домовленостей щодо кількості представників у радах директорів поки що немає. Звичайно, що 15% контролю — це фактично повна автономність Nissan і Renault. Тут слід згадати, що колись Mercedes-Benz володів 10% Hyundai, а Ford взагалі тримав 33% Mazda до 2008 року і ні про який альянс мова тоді не йшла. При такій схемі, це буде вже зовсім інше об’єднання, побудовано на взаємній вигоді та спільних розробках, але з повністю автономною політикою.

Опосередковано, про це вже йдеться в підсумковому документі. За умовами угоди, Nissan інвестує 600 мільйонів євро у новий електромобільний підрозділ Renault Group — Ampere. Пізніше Ampere стане окремою компанією та вийде на IPO. Паралельно Renault запускає спільне підприємство з китайським холдингом Geely по виробництву двигунів, але Nissan до цього СП відношення вже не має — як і Mitsubishi, Nissan буде виступати лише як клієнт.
Як ця трансформація позначиться на ринках? Поки, все залишиться як є. Renault, Nissan та Mitsubishi продовжать вести окрему незалежну політику на ринках, але продовжать співпрацю у розробках та спільних закупівлях, але до тих пір, поки їм це буде вигідно. Конкуренція між дилерами різних брендів підвищиться, бо тепер кожен бренд буде формувати свою модельну політику, без оглядки на колег по альянсу. Це значить, що для дилерів відкриються нові можливості і виникнуть нові ризики.

TOP