Автолізинг для бізнесу в Україні: переваги, головні виклики і перспективні рішення
Наочно підтверджує це статистика. За даними асоціації «Українське об’єднання лізингодавців», у 2023 році понад 10% обсягу продажів легкових автомобілів в нашій країні було профінансовано лізингом.
Корпоративний автопарк без підводних каменів: рішення під ключ від GM GROUP
Є і свіжіші цифри. Та ж таки «УОЛ» після аналізу опублікованої Нацбанком звітності підрахувала, що в банківському сегменті виросла і кількість, і вартість лізингових угод. Так, нові угоди, укладені банками у другому кварталі 2024-го, сумарно становили 4.8 млрд грн – це на 45 % більше за аналогічний період 2023-го. Водночас потрібно зауважити, що переважну більшість в нових лізингових угодах з банками становили саме юридичні особи – понад 93 %.
При цьому якраз-таки лізинг транспортних засобів є основним драйвером цієї сфери – на нього припадають 2/3 усіх лізингових угод. З огляду на це стає доволі цікаво розібратися в актуальному стані справ на ринку автолізингу. Тож сьогодні розповімо, чим він привабливий для клієнтів, які недоліки має і які нові можливості з’явилися для бізнесу останнім часом.
Автолізинг для юридичних осіб: коли це справді вигідно
Інтерес до такого інструменту з боку компаній цілком виправданий, позаяк він відкриває для бізнесу ширші можливості й має декілька суттєвих переваг. Йдеться насамперед про стратегічні переваги з точки зору управління фінансами та активами.
Автолізинг дає змогу, зокрема:
● зменшити початкове фінансове навантаження – авансовий платіж часто нижчий, ніж у випадку з кредитом;
● зберегти обігові кошти для інших потреб бізнесу, оскільки лізингові платежі розподіляються на весь термін договору;
● оптимізувати податкові зобов’язання, адже лізингові платежі належать до валових витрат, що зменшує оподатковуваний прибуток лізингоодержувача;
● не обтяжувати баланс підприємства зайвими активами – це важливо для збереження гнучкості у фінансовій звітності;
● користуватися автівкою без необхідності її переходу у власність, що зручно для компаній із динамічним автопарком;
● швидко оновлювати парк транспортних засобів – після завершення договору можна просто взяти нову машину, продовживши співпрацю з лізингодавцем.
Лізинг авто з правом викупу має чимало спільних рис з класичним автокредитуванням, але перевершує його в певних аспектах. Так, порівняно з купівлею транспорту у кредит, автолізинг не потребує застави, передбачає здебільшого нижчі щомісячні виплати і ще й дає можливість отримати податкові пільги.
Усе це робить його хорошим варіантом для малого, середнього і навіть великого бізнесу. Проте ідеальних рішень не буває – і автолізинг не виняток.
Зворотний бік автолізингу: що змушує бізнес задуматися
Незважаючи на активне просування лізингових продуктів на ринку, чимало компаній усе ще з обережністю ставляться до цього інструменту. Чому так відбувається? Як це часто буває, річ не в недовірі до самої ідеї, а в тому, як вона реалізована.
Бізнес сумнівається небезпідставно – на це є відразу декілька цілком раціональних причин:
1. Завищена обіцяна вигода й непрозорість умов. Комерційні пропозиції лізингодавців іноді виглядають надто добре, щоб бути правдою. За красивим низьким відсотком чи мінімальним авансом нерідко можуть ховатися додаткові витрати: комісія за обслуговування, нав’язане КАСКО від «партнерського» страховика за завищеними тарифами, платіж за реєстрацію абощо. В підсумку – фактична вартість фінансування істотно перевищує викладену на папері.
2. Жорсткі вимоги до клієнта. Лізингодавці найохочіше працюють з великим бізнесом – компаніями з багаторічною історією, стабільною фінзвітністю та бездоганним досьє в бюро кредитних історій. А от суб’єкти малого підприємництва, ФОПи, стартапи часто наштовхуються на відмову. Навіть за наявності позитивної кредитної історії – просто тому, що «профіль ризику не той». Як наслідок – доступ до автолізингу де-факто обмежений для чималого сегменту активного бізнесу.
3. Обмеження в експлуатації авто. У деяких договорах чорним по білому прописано максимально допустимий пробіг на рік або конкретно визначену територію його використання. Навіть якщо це не виглядає критично на старті, у динамічному бізнес-середовищі подібні обмеження швидко стають тягарем.
4. Складність дострокового розірвання договору. Бізнес, хоч би як цього хотів, не завжди може планувати фінансові потоки на 2–5 років уперед – ну а самі плани мають здатність ламатися в найнеочікуваніший момент. Але лізингові контракти часто не передбачають гнучких механізмів виходу. Дострокове припинення договору означає або штраф, або втрату частини внесених коштів, а отже – збитки для бізнесу майже неминучі.
5. Затягнутий процес погодження. Бюрократія – ще одна поширена проблема. Навіть коли з пакетом документів усе гаразд, ухвалення фінального рішення може затягнутися на тижні. У деяких випадках – з вимогою додаткових підтверджень, змін до установчих документів або навіть особистих зустрічей з керівником компанії.
І все ж навіть попри ці виклики попит на автолізинг не зменшується, а повільно, але впевнено зростає. Правда, вже з новими очікуваннями. Компанії прагнуть швидкості, прозорості і максимально гнучких умов, адаптованих під інтереси конкретного бізнесу, – тобто всього того, чого великою мірою бракує зараз.
Чи є на ринку пропозиція, яка дійсно відповідає цим очікуванням і враховує запити бізнесу? Схоже, що принаймні одна така з’явилася і вже діє. І редакція AUTO-Consulting переконана: вона заслуговує на окрему увагу.
GM Finance: програма фінансування з фокусом на потреби бізнесу
GM Finance – спеціальна лізингова програма одного з найбільших автохолдингів України GM GROUP, яку він нещодавно запустив спільно з лізинговою компанією ULF, що відповідає за реалізацію фінансової частини. Вона призначена ексклюзивно для клієнтів компанії, котрі відтепер мають змогу придбати автомобіль(-і) для корпоративного автопарку з максимальною вигодою для себе.
Примітно, що GM Finance – це не просто черговий лізинговий продукт, яких вистачає на ринку. Це ціла екосистема рішень і сервісів, сконцентрованих в одному місці, яка стала можливою завдяки стратегічному партнерству двох компаній-лідерів у своїх сферах. Її мета – не на словах, а на ділі удоступнити розширення чи оновлення корпоративного автопарку або його побудову з нуля незалежно від масштабу бізнесу.
Всі подробиці програми GM Finance можна знайти на офіційних сайтах її фундаторів – автохолдингу GM GROUP та лізингової компанії ULF. Ми ж стисло виділимо її ключові особливості й переваги для клієнтів:
● Розгляд заявки і прийняття рішення за 8 годин.
● Дуже гнучкі умови: аванс від 20 до 60 % вартості авто, полегшений залишковий платіж – до 40 %, термін фінансування від 1 до 5 років.
● Включення додаткових витрат у фінансування – реєстрації ТЗ, автоцивілки та КАСКО.
● Можливість отримати компенсацію від уряду за програмою «5-7-9 %».
● Програма поширюється на як нові, так і вживані автомобілі всіх 10 марок, представлені в 17 дилерських центрах холдингу.
● Супровід особистого менеджера на кожному етапі.
● Сервісна підтримка на весь період користування авто і допомога в дорозі 24/7.
Взяти участь у програмі дуже просто – потрібно зробити лише 3 кроки: вибрати авто в одному з автосалонів GM GROUP ⟶ подати заявку ⟶ отримати авто й почати ним користуватися. Ба більше, після закінчення відповідного періоду за клієнтом залишається повна свобода дій і вибір – залишити автівку собі, обміняти на нову або продати дилеру.
Продовжимо уважно стежитиме за тим, як ініціатива двох провідних гравців вплине на ринок автолізингу. Та вже зараз ми можемо говорити про стриманий оптимізм з цього приводу. Програма напевне задасть новий виток конкуренції, яка, як відомо, є запорукою розвитку ринку, а отже – у виграші будуть і клієнти.
Власний корпоративний автопарк: чому це не так просто, як здається, і де його знайти
Поиск
Подобные статьи
Як реєструвати великотоннажні та технологічні транспортні засоби у сервісних центрах МВС
Перереєстрація технологічних транспортних засоб...На українському ринку з`явився доступний варіант вантажівки 4х4
JAC Motors, у тісній співпраці з групою компані...Яким буде новий PEUGEOT E-208 GTi
Сорок років тому Бренд PEUGEOT написав новий ці...Яка продукція може врятувати виробників автобусів в Україні
Спочатку треба віддати належне і відверто сказа...З нагоди ювілею Volkswagen запускає спеціальну версію VW Polo Edition 50
Спеціальна модель базується на Polo з лінійкою ...