Чи несе загрозу офіційним імпортерам стрімке зростання «сірого» авторинку

by / Среда, 11 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

На відміну від початку 2000-х, коли в Україні також була дуже велика доля «сірого» імпорту, зараз є певні відмінності. По-перше, «сірий» ринок майже не займається моделями авто, які пропонують офіційні дилери. По-друге, головний хіт-продажів у «сірих» — це електромобілі з Китаю. Тобто, вони сприяють переходу до електромобільності усього ринку. І це рідкий випадок, коли офіційні та «сірі» дилери працюють у зовсім інших сегментах і жодним чином не перетинаються.
AUTO-Consulting вирішив запитати офіційних дилерів, чи відчувають вони конкуренцію від «сірих» колег. Ось якы думки ми почули:

Валентина Ткаленко AWT Bavaria Ukraine (офіційний дилер BMW, MINI, Alpina, Rolls-Royce, Aston Martin в Україні) вважає, що загрози для офіційних BMW та Mini від «сірих» дилерів наразі не має. AWT Bavaria, окрім фірмового сервісу, пропонує досить вигідні ціни на автомобілі, в тому числі й на електромобілі.

Погоджується з колегою й бренд-директора Volvo Артем Ткаченко: “Ні, не відчуваємо. Насправді, «сірі» дилери зосередились на імпорті тих електромобілів з Китаю, які офіційно не представлені на ринку України. Тому наразі ми бачимо зворотній ефект – «сірий» імпорт електромобілів з Китаю скоріше сприяє формуванню культури електромобільності, разом з поставками офіційних імпортерів. Як воно буде далі – покаже час”.

Не відчувають конкуренції і в «Рено Україна». Як повідомили AUTO-Consulting у прес-службі компанії: «не відчуваємо, тому що на даний час ми не продаємо електромобілі».

Але потенційно вже відчувають загрозу масові бренди, наприклад такі, які входять до концерну Stellantis. Як повідомила нам керівник PR-служби «Stellantis Ukraine» Алла Бойко:
Останнім часом ринок сірих «китайських» автомобілів показує швидке зростання та створює конкуренцію на ринку. Уже зараз такі автомобілі становлять 20% від загального ринку нових авто. Таких результатів вдалось досягнути через досить агресивну цінову політику, яка впливає не тільки на сегмент електромобілів, а і на інші сегменти зі схожими цінниками. Але вибір автомобіля не обмежується лише його придбанням, існує велика кількість факторів, які впливають на комфортну подальшу експлуатацію, що не можуть запропонувати «сірі» дилери: офіційна гарантія, широка мережа сервісних центрів з професійними майстрами, підтримка в дорозі, тощо. Це забезпечує позитивний ефект володіння автомобілем, чого не можуть запропонувати «сірі» автомобілі.

“Тому ми впевнені”, – додає Алли Бойко, PR-менеджер концерну, – “що клієнти брендів PEUGEOT, CITROEN, OРЕL та DS Automobiles, як і раніше будуть обирати перевірені бренди, які проявляють свої переваги на кожному етапі вибору автомобіля, як перед його придбанням, так і у подальшій експлуатації”.

Також вже відчули активність «сірого» ринку і в компанії «Порше Україна» (імпортер Volkswagen). І хоча офіційно електро кросовер ID.4 до України не постачається, компанія опублікувала попередження для всіх покупців неофіційних автомобілів, в якому застерігає та радить враховувати усі наслідки:.

Volkswagen та офіційний імпортер залишаються відданими своїм клієнтам, тому ми наполегливо рекомендуємо клієнтам проявляти максимальну обережність і приймати виважене рішення при придбанні моделей Volkswagen ID через такі неофіційні канали, усвідомлюючи всі наслідки придбання таких моделей автомобілів.

Отже, поки що ми не спостерігаємо протистояння офіційних та «сірих» дилерів в Україні. Невелике занепокоєння вже є, але воно, скоріше, привентивне. AUTO-Consulting продовжить стежити за розвитком ситуації. Щоб не пропустити важливих подій – приєднуйтесь до нас
AUTO-Consulting в Telegram
AUTO-Consulting в Facebook

Яких типів зарядних станцій потребує наявний парк електромобілів в Україні

TOP