Чим MAN здивував на виставці IAA Transportation 2024 у Ганновері

by / Пятница, 04 Октябрь 2024 / Published in Автоновости

Цьогорічний акцент MAN – це не лише загальні галузеві тренди, такі як електромобільність, яку активно просувають усі учасники виставки, але й практичні рішення, що відповідають реальним потребам ринку вже зараз. MAN Truck & Bus чудово розуміє, що перехід на електротягу буде поступовим, і вантажні перевезення потребують надійних рішень уже сьогодні.

Тому головна і найактуальніша новинка для нас – це нова силова лінія D30 PowerLion для сідлових тягачів 2025 модельного року. Завдяки новим оптимізованим двигунам, передовій коробці передач TipMatic 14, а також покращеній аеродинаміці вдалося знизити витрату пального ще на 4%.

Цей результат справді вражає, адже навіть раніше двигуни MAN славилися своєю економічністю. Зниження витрат пального на додаткові 4% у поєднанні з оптимізованою трансмісією виводить вантажівки нового покоління на вищий рівень паливної ефективності та зменшує загальні витрати на володіння технікою. Тому український ринокз нетерпінням чекає на появу нового двигуна D30 PowerLion.

Двигун D3066 (D30) є одним із найкращих у класі, був розроблений на платформі агрегатів Traton Group і приходить на зміну попереднім моторам D26 та D15 на всіх сідлових тягачах MAN. Агрегат доступний у шести варіантах потужності: від 380 до 560 к.с. (крутний момент 2100-2800 Нм).

Нова трансмісія TipMatic14 має 14 передач і дві передачі заднього ходу, але опціонально можна розширити кількість задніх передач до 6 лише за допомогою застосунку MAN Now. Це означає, що за необхідності можливе дуже чутливе маневрування на низьких швидкостях. Особливість нової трансмісії у більш чіткому алгоритму вмикання зчеплення і передач, який враховує завантаження автомобіля і режим руху.

Нова автоматизована коробка TipMatic 14, була розроблена з урахуванням технологічного досвіду Traton Group, і замінює попередню КП TipMatic 12. На додаток, нова конструкція коробки передач стала на 60 кг легшою і більш надійною. З’явився окремий оптимізований режим при старті на підйомі – MAN Easy Start з функцією «повзучого ходу». Це дозволить більш впевнено та з меншими витратами рушати з місця на підйомі або на слизькій дорозі.

Крім технічних інновацій, нове покоління тягачів також отримало вдосконалення в аеродинаміці. Зокрема, було внесено зміни в обвіс сідлових тягачів TGX та TGS. Нові спойлери з боків рами зменшують повітряний зазор зверху та знизу. Також з’явилася нова аеродинамічна обшивка днища перед передньою віссю. Як опція доступний новий захист радіатора.

Щодо інтер’єру, тут також відбулися значні зміни. На цифровому щитку приладів тепер можна вивести показник повної маси автопоїзда. Було оновлено дизайн 12,3-дюймового дисплея Professional. Оптимізовано послідовність відображення інформації без включення запалювання. Важливо, що в кабіні стало ще тихіше.

Для сідлових тягачів 4х2 модельного ряду 2025 року вводиться 16 базових конфігурацій шасі, що спрощує налаштування, обслуговування, а також розташування баків. До речі, можливе встановлення нових комбінованих баків – місткістю 690 л для дизеля та 125 л для AdBlue.

Ці новації можна буде замовити на тягачах MAN TGX і TGS вже найближчим часом у офіційній дилерській мережі MAN. Будуть вони доступні і українським замовникам.

Крім того, MAN продемонстрував весь модельний ряд електричних вантажівок повною масою від 12 до 50 тонн. Компанія є однією з небагатьох виробників, яка вже сьогодні здатна, запропонувати електричну вантажівку у будь-якому сегменті.

Флагманська модель MAN eTGX має збільшений запас ходу до 600 км.

Але MAN не зупиняється тільки на використанні електрики, а експериментує з альтернативними джерелами. Зокрема, MAN hTGX з водневим двигуном отримав нагороду за інновацію — Truck Innovation Award на виставці ІАА Transportations 2024.

Більше того, компанія вже анонсує, що у 2025 році випустить вже 200 серійних тягачів TGX з водневим двигуном і це стане справжньою сенсацією. Водневий MAN hTGX оснащений двигуном H45 (модифікований дизельний D38) з прямим впорскуванням, що вже пройшов всі випробування та виробляється на заводі в м. Нюрнберг, Німеччина. Водневий двигун від MAN забезпечує 383 кВт / 520 к.с. потужності та максимальний крутний момент в 2500 Нм у діапазоні від 900 до 1300 обертів на хвилину.

Сам водень на тягачі зберігається у міцних балонах високого тиску (700 бар) місткістю 56 кілограмів. Однієї заправки достатньо для пробігу до 600 кілометрів, що відповідає споживанню близько 9,33 кілограмів водню на 100 кілометрів. MAN буде пропонувати водневий тягач hTGX у виконаннях 6×2 і 6×4. При чому, цей тягач має менше ніж 1 г CO2/ткм викидів і відповідатиме критеріям «транспортний засіб з нульовим рівнем».

Цікаво, що водневий MAN hTGX, завдяки меншій вазі балонів має кращі показники ефективності, ніж електричні вантажівки і цілком може стати розумною їм альтернативою. Особливо це стосується тих районів, де недостатньо розвинена інфраструктура потужних електрозарядних станцій. То ж для України він теж може мати віддалені перспективи.

Наразі українських споживачів зацікавить ще одна новинка – MAN TGE Next Level, який доступний і у виконанні 4х4. Враховуючи той факт, що Україна зараз активно відмовляється від використання повнопривідної спецтехніки російського виробництва — ця новинка буде мати стабільний попит. Особливо після того, як отримала удосконалені характеристики та більш економічний двигун.

Ось таким були головні новинки MAN Truck & Bus на виставки IAA 2024, на які AUTO-Consulting хотів би звернути Вашу увагу. Цікаво, що поки йшла виставка, дилери MAN в Україні теж старанно працювали, що у підсумку дало змогу стати німецькому виробнику №1 на українському ринку.
Детальніше про MAN Truck & Bus в Україні

TOP