Чому «олдскул» в Jeep Wrangler і досі користується попитом. Тест-драйв
Отже, у нас на тесті Jeep Wrangler Rubicon в подовженій версії і багатій комплектації. Під капотом 2,0-літровий турбо двигун потужністю 272 к.с. і на 400 Нм. КПП – автоматична 8-ступенева, а трансмісія олдскульна зі зниженим рядом і механічними перемиканнями режимів приводу і навіть з примусовими блокуваннями диференціалів попереду та позаду.
Jeep: 80-річна історія підкорення бездоріжжя
З відстані декількох метрів Jeep Wrangler Rubicon виглядає дуже брутально – справжній чоловічий позашляховик, для якого це слово – не просто назва. Він, дійсно, позашляховик, розрахований на подолання перешкод, якими б вони не були. І зовнішня схожість з тим самим Willys MB тільки додає впевненості, що Wrangler зможе багато. Довершує картину ще величезні позашляхові шини BF Goodrich (255/75 R17), з якими не страшно пірнати на бездоріжжя.
Про те що Jeep Wrangler Rubicon – не інсталяція, я справжнісінький нащадок Willys нам кажуть і «пасхалки» на склі і на КПП у вигляді легендарного армійського 4×4, відповідна емблема на крилі і зовнішні грубі петлі дверцят. Скрізь так і відчувається цей справжній дух пригод.
В салоні нас зустрічає доволі невеликий простір, шкіряні сидіння і наскрізні отвори у полу, куди за конструкцією має витікати вода, якщо штурмувати глибокі водойми (до 762 мм в брід).
А ще тут з’ємний дах, який легко перетворить ваш Jeep Wrangler Rubicon у таргу, ландо чи взагалі у кабріолет. Причому дах тут не брезентовий, а жорсткий утеплений з елементами пластику та алюмінія. Знімати дах можна шматками, а щоб не прикластися головою об дах – зсередини він має покриття на кшталт пінопласту. Виглядає незвично, але так і є.
Про великий комфорт у Jeep Wrangler Rubicon годі мріяти, бо сам салон доволі вузенький і невисокий. Лобове скло теж невелике і при бажанні взагалі його можна вкласти на капот. До речі, капот закривається зовнішніми застібками, як на армійських ящиках. Все це виглядає дуже незвично, але в цьому і є свій колорит.
Не можна сказати, що Jeep Wrangler Rubicon – це суцільний «олдскул». Ні, по центру панелі є сучасний 12,3’ монітор, де є інтерфейс, який ми вже звикли бачити у автомобілях Stellantis. Тут вже є безліч USB (7 одиниць!), декілька підстаканників, а на панелі приладів можна відобразити цифровий спідометр. Але, все що є всередині у Wrangler – це обов’язково має вам нагадувати про Willys. В цьому і є філософія цього автомобіля. І до речі, це не завжди є синонімом незручності. Ні, навіть навпаки.
А от великі квадратні зовнішні дзеркала виявилися дуже зручними, та ще й з індикаторами попередження про авто у «мертвій зоні». Майже аналогові тумблери блокування диференціалів – це теж для зручності. А те, що попереду величезний бампер, який не видно з водійського місця, так для його контроля існує камери 360 град. Отже, а Jeep Wrangler Rubicon конструктори намагалися реалізувати максимальну кількість сучасних систем і асистентів, інтегрувавши це все у сталий брутальний вид.
Але деякі незрозумілі рішення в Jeep Wrangler Rubicon теж присутні. Наприклад, керування скло підйомником тут відбувається з центральної консолі і автоматичний режим є тільки донизу, а щоб підняти скло догори доведеться тримати клавішу весь час. Не знайшлося місця на панелі і куди притулити смартфон. Вочевидь, що за часів Willys MB смартфонів ще не існувало, тому – вибачайте.
На ходу
Від 2-літрового двигуна, навіть з турбіною, нічого стрімкого не очікуєш. Хоча 272 к.с. у місті цілком вистачає. Jeep Wrangler Rubicon не можна назвати «тихоходом», він стартує до 100 кмгод за 8,5 с. Але на цьому вся спритність Jeep Wrangler і закінчується. Все ж таки важкувато 2.5 тонний позашляховик довжиною під 4,9 м прискорювати далі, особливо на заміських трасах, де через форму кузова вже є значний аеродинамічний опір. В Jeep і не обіцяють великих швидкостей і після 159 кмгод розгін взагалі припиниться. Не треба сподіватися і на гарну керованість Jeep Wrangler. Перед поворотами краще швидкість знижувати і не випробовувати розташування центру мас.
А от де Jeep Wrangler Rubicon відіграється – це на поганому асфальті, або на ґрунтовці. Ями, дірки, горди? – хто казав, що перед ними треба гальмувати! Жодного дискомфорту, хоча інколи підвіска вибирає до максимуму хід і тоді можна почути глухий стук і трясе всередині добряче. А ще всередині доволі шумно, хоча на таких «зубатих» шинах іншого і не чекаєш.
Кліренс у 252 мм дозволяє штурмувати багато чого, а величезний кут в’їзду взагалі дав нам змогу заїхати на кучугур під 36 град і з нашим величезним бампером.
Бездоріжжя? Навіть якщо обабіч дороги ще не було колії – це не привід туди не з’їхати. Jeep Wrangler Rubicon не відчуває перешкод. Пісок, калюжі, багнюка чи висока трава – йому все одно. Лише на підйомах відчувається, що 400 Нм моменту при 3000 обхв – це малувато, навіть попри величезне передавальне число у трансмісії 77,3:1 та 4:1 у зниженому ряду роздавальної коробки.
Бензиновий двигун доводиться добряче крутити, щоб їхати в моменті, а від цього на бездоріжжі він швидко нагрівається. Сюди би дизель і щоб тягнув з самих низів! От це був би безкомпромісний позашляховик!
Але «маємо те що маємо». А в підсумку наш Jeep Wrangler Rubicon ніде не застряг, всюди проїхав і дарував нам тільки позитивні емоції. А за це потрібно платити. Бо вартість Jeep Wrangler Rubicon стартує з $77397, а наш автомобіль з урахуванням опцій потягнув і на всі $78000. І ще й на заправці, бо витрата пального у нас була більше 17 л100 км відмінного бензину.
І тут у пересічного автомобіліста вже виникає багато питань: А чи готові ми платити за такий «олдскул» таку ціну? Це питання ми теж задали собі і відповідь була неоднозначна. Але, безумовно, у Jeep Wrangler є свій дух і аудиторія, яка цінує його за всі ці перевірені роками рішення і ці механічні перемикання і диференціали. Аудіторія Wrangler — це справжні чоловіки та жінки, які люблять пригоди, відпочинок на природі і прагнуть потрапити туди, де ніхто ще не бував. Саме для них і є Jeep Wrangler Rubicon.
Автомобіль на тест було надано представництвом «Stellantis Ukraine»
Чи знаєте ви історію Jeep? Тест на честь 80-річчя бренду та повернення легендарної марки в Україну
Чому Jeep — це не просто автомобіль, а ціла субкультура
Я – легенда / Jeep в Україні пропонує 3 легенди
Чому Jeep – це не тільки автомобіль, а культурний феномен
Поиск
Подобные статьи
Volkswagen впроваджує нову стратегію найменування моделей
Томас Шефер, генеральний директор бренду Volksw...На виставці IAA MOBILITY 2025 у Мюнхені буде представлений і український стартап
Раніше ми вже розповідали про їх легкий вантажн...У серпні відбувся корінний злам на українському авторинку
Що було драйвером повернення до зростання автор...В Україні почали забудовувати автопаливозаправники на шасі ще одного бренду
Виготовили 4 нові односекційні автоцистерни міс...В Україні офіційно дебютував електричний пікап JAC T9 EV
Виставка «Електроспектива» – це уніка...