Ford Mustang – ідеальний автомобіль для ідеального часу

by / Пятница, 13 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

Вдача чи тонкий розрахунок?
«Mustang, ідеальний автомобіль для ідеального часу» — це цитата з внутрішньої промови компанії Ford, яка ідеально підходила для опису демографічної ситуації бебі-бумерів, на яких і розраховувався Mustang. Компанія витратила багато часу та зусиль, намагаючись передбачити, як виглядатиме мінливий ринок автомобілів у 1960-х роках, і дійшла висновку, що у них немає продукту, який би відповідав потребам цих нових споживачів.

Покоління бебі-буму входило в доросле життя, і все більше людей відвідували коледжі, ніж будь-коли раніше. Маркетингові дослідження компанії Ford постійно показували, що споживачі з вищою освітою купують більше автомобілів. Наприклад, у 1962 році 46% покупок нових автомобілів було здійснено людьми з вищою освітою, незважаючи на те, що вони становили лише 18% від загальної кількості населення. Крім того, все більше американських сімей прагнули додати до свого гаража другий автомобіль. Кількість сімей, які мали два або більше автомобілів, зросла з 1 мільйона у 1959 році до 13 мільйонів у 1963 році, і продовжувала зростати. Дослідження показали, що жінки-власниці автомобілів були одним із сегментів, який зростав найшвидше, і що кількість жінок-водіїв збільшилася на 53% між 1956 та 1963 роками. Жінки, як правило, частіше використовували другий автомобіль, і вони формували чіткі уявлення про те, яким повинен бути цей автомобіль — невеликим і маневреним, щоб легко керувався й паркувався. Іншими словами, створювався великий, специфічний, молодіжний, освічений ринок з особливим акцентом на жінок-водіїв.

Цей молодіжний ринок має певну специфіку, наприклад, молоді водії хотіли вибір між механічною та автоматичною коробкою передач, хотіли сидіння-ковші та спортивний стиль автомобіля. Дослідження також показало, що перевагу мають автівки з потужним звуком двигуна і нижчу посадку, яка надає відчуття близькості до дороги. У внутрішніх документах компанії зазначалося, що «враховуючи такі складові, як молодість, освіта, хороша заробітна плата та прагнення до стилю і спортивності в автомобілях, ми все ще повинні були пам’ятати про великий сегмент ринку, на який ми націлилися, складається з молодих людей, які тільки починали жити, мали хороший потенціал і вишукані смаки в товарах тривалого користування, але відносно мало готівки». Першочерговим завданням при розробці було утримати автомобіль в діапазоні уваги цих покупців».

Увага до деталей та пошук свого стилю
Увага до деталей при плануванні автомобіля була всеосяжною. Наприклад, навіть проводили дослідження, як можуть вплинути спортивні крісла-ковші на романтичні стосунки молоді в машині, та чи не завадять вони! Дослідження проводилося в коледжах у восьми містах по всій країні, і «42% опитаних віддали перевагу кріслам-ковшам для перших побачень.

Дизайнери Ford створили три макети, та уважно вивчали реакцію громадськості на їхні особливості. В компанії запросили окремі групи подивитися на ці експериментальні автомобілі та висловити свою думку. Першим був концепт-кар Allegro, який був створений під впливом все більш помітного європейського імпорту. Автомобіль мав кілька інноваційних конструктивних особливостей, включаючи фіксоване сидіння, рухомі педалі гальма і акселератора, а також поворотну рульову колонку, яка полегшує вхід і вихід з автомобіля. Довгий капот і решітка радіатора були пізніше використані для серійного Mustang.

Mustang I був двомісним концепт-каром, який також запозичив риси європейського стилю. Було створено дві версії цієї маленької спортивної моделі з середньо розташованим двигуном. Перший — склопластиковий шоу-кар, а другий — повноцінний автомобіль, прем’єра якого відбулася в Уоткинс Глен у жовтні 1962 року. Прем’єра у Watkins Glen викликала феноменальний ажіотаж, люди висипали з трибун, щоб оточити та уважно роздивитись автомобіль. Обидві версії привертали увагу на автомобільних виставках, їх возили по кампусах коледжів, щоб оцінити інтерес до маленьких спортивних автомобілів.

Було проведено програму краш-тестів, щоб якнайшвидше визначитись з вибором концепту. Дизайнери фордівської студії та братерської студії Lincoln & Mercury отримали параметри кузова і також брали участь у відкритому конкурсі, на який усім відвели лише два тижні. Так визначились з дизайном серійної версії Ford Mustang.

Яке ім’я виберемо?
Коли прийшов час визначитись з іменем нового автомобіля, думки керівництва компанії розійшлися. Генрі Форд ІІ цілком передбачувано віддав перевагу таким невигадливим назвам, як Special Falcon та Thunderbird II, в той час як Лі Якокка (на той час президент компанії) наполягав на Torino або Cougar. Серед інших запропонованих назв були Puma, Bronco, Cheetah і Colt. Форд мудро обрав Mustang, хоча більшість відкинутих пропозицій, в кінцевому підсумку також стали моделями Ford.

Фактори привабливості
До остаточного рішення, концепт Mustang II використовувався в якості інструмента для дослідження ринку, щоб підтвердити правильність вибору дизайну. Цей чотиримісний спортивний автомобіль увібрав у себе елементи майбутнього серійного Mustang. Посилений скловолокном кузов став довший на 12 сантиметрів, а дах занижений на 8 сантиметрів. Концепт дебютував на автосалоні Watkins Glen у жовтні 1963 року, та розпалив апетит до майбутнього серійного Mustang. Автомобіль описували як «достатньо скромний для відвідування церкви, достатньо спортивний для перегонів, та достатньо модний для заміського клубу».

Стратегію представлення автомобіля найкраще ілюструє одна історія. Компанія запросила 52 пари з маленькими дітьми, щоб вони оцінили новий Mustang. Отже, ця фокус-група не мала б бути підходящою демографічною групою для спортивного автомобіля, зважаючи на їхній статус та маленьких дітей. Після огляду автомобіля, гостей запитали: чи буде він практичним автомобілем для сім’ї. Більшість відповіли, що ні. Потім парам запропонували назвати ціну, за яку, на їхню думку, можна було б виставити його автомобіль у дилерів. Більшість назвали цифри, які на тисячі перевищували очікувану ціну продажу. Коли їм назвали реальну ціну, їхні думки дивним чином змінилися. Чоловіки та їх дружини повернулися до «Мустанга» і всі без винятку почали знаходити причини, чому цей автомобіль дійсно був би практичним для них. Дизайн, характеристики, опції та ціна зробили його привабливим. До речі, ця сцена обіграна в чудовому фільмі «Ford проти Ferrari» з Крістіаном Бейлом та іншими голівудськими зірками першої величини.

Гучна прем’єра
Грунт для презентації було підготовлено. Ford мав виграшний дизайн і чудову ціну, але як повідомити всім про новий спорткар? Прес-конференція з анонсом автомобіля для широкого контингенту журналістів відбулася на Всесвітній виставці в Нью-Йорку 17 квітня 1964 року. Ще один новаторський підхід — вперше в історії телебачення великий автовиробник купив час на всіх трьох головних каналах, щоб запустити рекламу, в якій наголошувалося на ціні та стилі автомобіля. Рекламні ролики транслювалися на HAZEL (NBC), PERRY MASON (CBS) та JIMMY DEAN SHOW (ABC), і їх побачили понад 29 мільйонів глядачів.

«Mustang-манія» виникла миттєво, клієнти заполонили дилерські центри по всій країні, щоб побачити і випробувати новий автомобіль. Чиказький дилер був змушений закрити двері всіх своїх Mustang, тому що забагато людей намагалися втиснутися в салон одночасно з реальним ризиком травмуватися. У місті Прескотт, штат Арканзас, з населенням 2 500 осіб, понад 450 старшокласників масово прийшли до автосалону і ледь не влаштували бунт, намагаючись побачити новий автомобіль. У Гарленді, штат Техас, 15 людей посперечалися за єдину модель в автосалоні, а переможець спав у машині, щоб переконатися, що її не продадуть до того, як він отримає чек. Понад 4 мільйони клієнтів відвідали автосалони в перші вихідні, але багато хто прийшов не просто подивитися на новий автомобіль, адже за цей час було зроблено понад 22 тисячі замовлень! Це лише декілька з незліченних історій про те, як США закохалися в Mustang.

Мільйони закоханих
За чотири місяці було продано понад 100 000 Мустангів, і він посів своє місце в п’ятірці лідерів за обсягом продажів. Загалом за перший календарний рік було продано понад 420 000 автомобілів, що зробило Mustang найуспішнішим автомобілем, випущеним у США. Автомобіль також встановив зв’язок на емоційному рівні, оскільки компанія отримала понад чотири тисячі вдячних листів від закоханих у свій Mustang клієнтів.

Вже 2 березня 1966 року з конвеєра заводу в Дірборні зійшов мільйонний «Мустанг». Таким чином, «Мустанг» не лише встановив новий рекорд виробництва легкових автомобілів у США, але й мав найбільший вплив на американську економіку (з усіх нових автомобілів) з часів Другої світової війни: роздрібні продажі склали понад 2,8 мільярда доларів.

Mustang не лише зберіг свою молодіжну привабливість, але й, що більш важливо, привернув до Ford нових покупців. Середній вік покупців становив 31 рік, причому понад 28% покупців були молодші за 25 років, порівняно з 42 роками для середнього покупця звичайного автомобіля Ford. 35% покупців Mustang були неодруженими порівняно з 9% типових покупців Ford. Цікаво, що понад 80% вказали, що зовнішній вигляд автомобіля був єдиним найважливішим фактором, який вплинув на їхнє рішення.

Кілька цікавих фактів про покупців Mustang:
• 42% були жінками проти 31% серед власників Ford;
• 755 тисяч купе, 142 тисячі кабріолетів та 103 тисячі фастбеків було продано;
• 557 тисяч мали «автомат», 310 тисяч тришвидкісну «механіку» та 133 тисячі чотиришвидкісну механічну трансмісію;
• Продажі V8 перевищили продажі V6 у співвідношенні два до одного;
• Шини з білими боковинами були встановлені на 842 000 одиниць;
• Радіо було встановлено на 799 000 автомобілів (виникає питання, чому 210 тисяч людей не замовили радіо!)

За перші два роки свого існування Ford Mustang змінив автомобільний ландшафт. З’явився ринок, на якому бебі-бумери шукали по-справжньому свій автомобіль. І Ford Motor Company була на крок попереду конкурентів, створивши та випустивши Mustang — і він став сенсацією! Віце-президент Ford Дональд Фрей підсумував цей феномен словами: «Мустанг став означати більше, ніж просто кінь чи автомобіль. Мустанг — це радість, молодість та яскравість. Мустанг — це сонцезахисні окуляри, взуття та капелюх».

1966 Mustang GT EV
Мало хто пам’ятає, що Ford був одним з перших гравців на ринку електромобілів. Перший повністю електричний Mustang GT 1966 року з’явився напередодні тогорічного Різдва, ще й за низькою ціною — лише $4,95. Досить пропрацьована модель була доступна виключно у дилерів Ford: мікро-Мустанг мав керовані передні колеса, працюючі фари і задні ліхтарі, а також імітацію V-подібного двигуна під капотом. Батареї йшли в комплекті.

Наразі офіційні дилери Ford пропонують повністю електричний Mustang Mach-E, який не лише на словах наслідує легендарного предка. Але про нього – в наступному матеріалі.

Щоб не пропустити новин зі світу автомобілів, та цікаві подорожі в історію створення легендарних брендів – підписуйтесь на соціальні мережі AUTO-Consulting! AUTO-Consulting в TelegramAUTO-Consulting в Facebook

Ford Mustang Mach-E – тепер офіційно в Україні! Оголошено ціни

TOP