Миколаїв став другим містом в Україні, де у XIX сторіччі з’явився автомобіль
Наступнє авто у Миколаєві зʼявилося у 1901 році, коли до міста переїхав відомий зоолог Микола Леонтович. Саме він придбав німецький автомобіль Cudell, який вироблявся у м. Аахен з ліцензійним двигуном De Dion Buton. Придбав свій Cudell Леонтович в одеського дилера цього виробника Фердинанда Цорна.
Влітку 1901 року Микола Леонтович здійснив поїздку на цьому авто до Херсона, разом з механіками фірми Cudell та Цорна і встиг увійти в історію, як перший автомобіліст і для цього міста.
У Миколаєві Cudell теж довгий час був єдиним автомобілем, поки він не постраждав у пожежі під час невдалого сервісу 1 квітня 1902 року.
В історії міст Миколаїв та Херсон Микола Леонтович залишиться назавжди, як і в історії автомобілізму України.
Після пожежі авто, Микола Леонтович отримав страховку і згодом придбав новий автомобіль. Цього разу це вже був NAG. Згодом зʼявилися у місті мотоцикли і навіть «таксі». Працював у Миколаєві навіть салон з перепродажу авто на базі гаражу Гропянова на розі вул. Соборної та Спаській, а майданчиків зберігання авто у Миколаєві було цілих два.
Але автомобілей у Миколаєві було не так багато. і коли Миколаєвський порт у 1914 році вирішив придбати свій перший авто Руссо-Балт 35, він отримав номерний знак «10» (серед авто, що належали підприємствам).
У 1918 році німецькі війська конфіскували в порту вже авто Mercedes 40 к.с., а у лікаря госпыталю рідкісний Wolseley. Хоча це зараз він рідкісний, а тоді Wolseley був найбільшим автовиробником Великобританії.
Мешканці регіону мали гарні автомобільні смаки в ті часи, тому у 1912 році на дорогах Миколаївщини можна було зустріти вишукану італійську Isotta-Fraschini, дорогі Mercedes, або навіть невідомий зараз бренд Métallurgique. Останній вироблявся у Бельгії і вважався дуже престижним автомобілем, на яких їздили лише аристократи. На Миколаївщині такий теж був.
Був присутній у Миколаєві і ще один цікавий виробник — німецький Stoewer. Бюджетний сегмент у Миколаєві теж був — це Wanderer та Ford.
Взагалі, лідерами ринку у Миколаєвщині у 1912 році були NAG та Dixi, яким відали перевагу 20% клієнтів. Також серед фаворитів у покупців були Mercedes, Berliet.
Цікаво, а де ж поділися ці всі вишукані авто? В архівах Миколаєвщини знайшли згадування, що у 1918 році контр-адмирал Римский Корсаков звертався з проханням до німецьких військ повернути з Симферополю автомобілі Mercedes, який належав командиру порту, та Wolseley головлікаря морського госпиталю. Ці авто вкрали ще до приходу німців більшовики. До Миколаєва їх так і не повернули.
Але Миколаїв увійшов в автомобільну історію України і завдяки ще одній події. Першим автоперегонам за маршрутом Одеса-Миколаїв-Одеса у 1907 році. Це була найперші зафіксовані перегони на українській землі. Якщо вам цікаво, хто тоді переміг і як розвивався автомобіліз у Миколаєві — дивіться відео Історичного Автоклубу.
А слідкувати за новими дослідженнями Історичного Автоклубу і за цікавими знахідками на ретро ринку України, можна на офіційному Телеграм-каналі AC Garage News
Всі інші випуски програми Історичний Автоклуб тут
Поиск
Подобные статьи
Volkswagen впроваджує нову стратегію найменування моделей
Томас Шефер, генеральний директор бренду Volksw...На виставці IAA MOBILITY 2025 у Мюнхені буде представлений і український стартап
Раніше ми вже розповідали про їх легкий вантажн...У серпні відбувся корінний злам на українському авторинку
Що було драйвером повернення до зростання автор...В Україні почали забудовувати автопаливозаправники на шасі ще одного бренду
Виготовили 4 нові односекційні автоцистерни міс...В Україні офіційно дебютував електричний пікап JAC T9 EV
Виставка «Електроспектива» – це уніка...