Миколаїв став другим містом в Україні, де у XIX сторіччі з’явився автомобіль
Наступнє авто у Миколаєві зʼявилося у 1901 році, коли до міста переїхав відомий зоолог Микола Леонтович. Саме він придбав німецький автомобіль Cudell, який вироблявся у м. Аахен з ліцензійним двигуном De Dion Buton. Придбав свій Cudell Леонтович в одеського дилера цього виробника Фердинанда Цорна.
Влітку 1901 року Микола Леонтович здійснив поїздку на цьому авто до Херсона, разом з механіками фірми Cudell та Цорна і встиг увійти в історію, як перший автомобіліст і для цього міста.
У Миколаєві Cudell теж довгий час був єдиним автомобілем, поки він не постраждав у пожежі під час невдалого сервісу 1 квітня 1902 року.
В історії міст Миколаїв та Херсон Микола Леонтович залишиться назавжди, як і в історії автомобілізму України.
Після пожежі авто, Микола Леонтович отримав страховку і згодом придбав новий автомобіль. Цього разу це вже був NAG. Згодом зʼявилися у місті мотоцикли і навіть «таксі». Працював у Миколаєві навіть салон з перепродажу авто на базі гаражу Гропянова на розі вул. Соборної та Спаській, а майданчиків зберігання авто у Миколаєві було цілих два.
Але автомобілей у Миколаєві було не так багато. і коли Миколаєвський порт у 1914 році вирішив придбати свій перший авто Руссо-Балт 35, він отримав номерний знак «10» (серед авто, що належали підприємствам).
У 1918 році німецькі війська конфіскували в порту вже авто Mercedes 40 к.с., а у лікаря госпыталю рідкісний Wolseley. Хоча це зараз він рідкісний, а тоді Wolseley був найбільшим автовиробником Великобританії.
Мешканці регіону мали гарні автомобільні смаки в ті часи, тому у 1912 році на дорогах Миколаївщини можна було зустріти вишукану італійську Isotta-Fraschini, дорогі Mercedes, або навіть невідомий зараз бренд Métallurgique. Останній вироблявся у Бельгії і вважався дуже престижним автомобілем, на яких їздили лише аристократи. На Миколаївщині такий теж був.
Був присутній у Миколаєві і ще один цікавий виробник — німецький Stoewer. Бюджетний сегмент у Миколаєві теж був — це Wanderer та Ford.
Взагалі, лідерами ринку у Миколаєвщині у 1912 році були NAG та Dixi, яким відали перевагу 20% клієнтів. Також серед фаворитів у покупців були Mercedes, Berliet.
Цікаво, а де ж поділися ці всі вишукані авто? В архівах Миколаєвщини знайшли згадування, що у 1918 році контр-адмирал Римский Корсаков звертався з проханням до німецьких військ повернути з Симферополю автомобілі Mercedes, який належав командиру порту, та Wolseley головлікаря морського госпиталю. Ці авто вкрали ще до приходу німців більшовики. До Миколаєва їх так і не повернули.
Але Миколаїв увійшов в автомобільну історію України і завдяки ще одній події. Першим автоперегонам за маршрутом Одеса-Миколаїв-Одеса у 1907 році. Це була найперші зафіксовані перегони на українській землі. Якщо вам цікаво, хто тоді переміг і як розвивався автомобіліз у Миколаєві — дивіться відео Історичного Автоклубу.
А слідкувати за новими дослідженнями Історичного Автоклубу і за цікавими знахідками на ретро ринку України, можна на офіційному Телеграм-каналі AC Garage News
Всі інші випуски програми Історичний Автоклуб тут
Поиск
Подобные статьи
Zeekr анонсував електрокар з розгоном до 100 кмгод менше 3 с
При цьому установка двомоторного ліфтбека вже в...Фургони PEUGEOT BOXER набирають популярність і як інклюзивний транспорт
За допомогою електрогідропідйомника DHOLLANDIA,...Комунальники продовжують обирати техніку Hidromak на шасі Ford Trucks
Ключові особливості: — Потужний двигун 33...Honda та Nissan планують злиття. Вартість нової компанії може сягнути $50 млрд.
Корпорації 23 грудня підписали меморандум про в...В Україні почались продажі вантажопасажирських фургонів JAC Sunray
Ключові характеристики JAC Sunray: — Кіль...