Morgan Stanley перераховує 7 причин, чому Tesla повинна хвилюватися

by / Четверг, 05 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

Tesla має відзвітувати про прибутки за четвертий квартал і за підсумками року вже цього тижня. Тоді ж Маск та інші керівники компанії повинні будуть відповісти на питаннями про перспективи на наступний рік. Адам Джонас у своїй аналітичній записці розповів про майбутні виклики, через які Маску варто хвилюватися:

1. Зниження цін
У 2023 році Tesla зберегла перевагу над своїми конкурентами, знизивши середні ціни на електромобілі, що стало можливим завдяки вищим нормам прибутку. У четвертому кварталі 2023 року маржа Tesla була більшою, ніж у конкурентів, хоча розрив скорочувався.

2. Зменшення стимулів для електромобілів
У Tesla швидко закінчуються державні програми стимулювання потенційних покупців, особливо в США. На початку цього місяця список транспортних засобів, які мають право на податкові пільги в розмірі до $7 500, скоротився до 13 автомобілів, з яких лише три – моделі Tesla.

3. Невизначена залишкова вартість електромобілів
Поєднання знижок та державних стимулів, які допомогли Tesla зберегти лідерство на ринку електромобілів цього року, ймовірно, матиме довгострокові негативні наслідки для ціноутворення бренду.

«Волатильність залишкової вартості шкодить ціннісній пропозиції для споживачів і створює невизначеність навколо лізингових партнерів, які не хочуть брати на себе ризик», – пише Джонас.

Електромобілі вже мають одні з найгірших показників вартості перепродажу в автомобільній промисловості, хоча Tesla лідирує в цій групі за залишковою вартістю Model 3.

4. Електромобілі втрачають популярність серед власників автопарків
Нещодавно Tesla стала відомою через гучний розпродаж електромобілів. Прокатна компанія Hertz, яка спочатку здійняла багато галасу з приводу свого партнерства з Tesla, на початку цього місяця заявила, що продасть третину свого глобального парку електромобілів і замінить їх автомобілями з ДВЗ.

Це загрожує обсягам продажів Tesla, оскільки розпродаж автопарку часто використовується як звалище для автомобілів, пропозиція яких перевищує попит.

5. Політичні ризики на президентських виборах 2024 року
За часів адміністрації Байдена електромобілі користувалися чотирирічною державною підтримкою та стимулами, які спочатку зміцнили прихильність галузі до них. Однак наближення матчу-реваншу між Байденом і колишнім президентом Дональдом Трампом, викликає занепокоєння інвесторів щодо майбутньої пролонгації державних стимулів виробникам електромобілів, які запровадив Байден.

6. Виробничі потужності в Китаї
Відчувається насичення китайського ринку (найбільшого в світі) електромобілями, який просто гігантськими темпами виробляв їх минулого року, завдяки чому BYD випередив Tesla в рейтингу найбільших виробників BEV. Окрім того, китайський уряд також згортає свої програми стимулювання виробників електромобілів.

Схожий дисбаланс, хоч і в менших масштабах, вже проявляється і у США, де кілька керівників компаній нещодавно відмовилися від майбутніх амбіцій щодо створення власних електромобілів.

7. Уповільнення експорту електромобілів з Китаю
У зв’язку з проблемою надлишку виробничих потужностей у Китаї уряд країни заявив, що буде стримувати експорт та боротися з «сліпим» виробництвом електромобілів. Джонас також вказав на тренд, що певний відсоток власників електромобілів повертаються до автомобілів з ДВЗ. А охочі спробувати електромобілі більш зацікавлені в покупці вживаного електромобіля. Те ж стосується і Tesla, яка має потужне виробництво в Китаї.

В 2023 році в Україну ввезли рекордну кількість електрокарів

TOP