Новий тренд на світовому авторинку: автовиробники згадали про мінівени

by / Среда, 25 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

У той час, коли у Європі автовиробники один за одним представляють кросовери, японці вирішили зробити ставку на давно відомий сегмент великих мінівенів (MPV-E). Більше того, у цей сегмент почали заходити навіть гравці преміального сегменту. Ми дивувались, коли Lexus зайшов в цей сегмент в 2019 році зі своїм LM (заводський індекс AH30), а ось нещодавно з’явилось вже друге покоління (AW10), значить рішення преміум-бренду компанії Toyota виправдалось. І ось за ним потягнувся Nissan, презентувавши екстравагантний Hyper Tourer. Навіть шведи з Volvo зробили заявку на конкуренцію в класі зі своїм EM90. А ще слід пригадати і Mitsubishi, s Volkswagen, який першим представив електричний ID.Buzz ще у минулому році.

Отже можемо констатувати, що великі гравці світового авторинку зовсім не збираються забувати про MPV. Навпаки, судячи з останніх концептів, у мінівенів вимальовуються непогані перспективи вижити, у конкуренції з кросоверами і навіть розширити власну нішу. А чому це так? Насправді, китайський, та й азійський ринки загалом, досить прихильні до подібних автомобілів. Нікуди не зник і сегмент бізнес-шатлів і у Європі, де кросовери не завжди потрібні. І у США мінівени теж ще не забули.

В Європі дебютував перший MPV від Lexus

Трохи історії
Варто лише повернутися на початок 2000-х років, коли трирядний сімейний транспортний засіб обирали з практичної точки зору, і він мав більш утилітарний стиль кузова. Тоді лише в Америці щороку з’являлося понад мільйон мінівенів, а зараз, мабуть, третина від цієї цифри.

Знайома усім нам форма з’явилася в 1984 році в Північній Америці з появою Dodge Caravan і Plymouth Voyager, а в Європі – з першим Renault Espace. Незабаром ці футуристичні на вигляд однооб’ємні автомобілі стали улюбленим сімейним транспортом, особливо з огляду на те, що вони могли перевозити до семи осіб.

Маркетологи іноді експериментували з абревіатурами мінівенів, як потім і з кросоверами. Ті ж букви APV у назві Chevrolet Lumina означали All Purpose Vehicle, тобто, Універсальний транспортний засіб.

Формально до мінівенів відносять півтора або однооб’ємні автомобілі з трьома рядами крісел та пасажиромісткістю до дев’яти осіб включно.

Nissan анонсує концепт преміального електричного мінівена

Загалом клас називається MPV, що має такий же сенс, як і APV – Multi Purpose Vehicle, автомобіль багатоцільового призначення. Але всередині нього є купа підкласів.

Невтішна статистика
Наразі загальна статистика не на боці любителів мінівенів, хоча є й винятки. Україна до них не відноситься, відсоток купівлі MPV усіх категорій серед нових автомобілів у нас набагато менше одиниці, точніше – 0,18% (85 штук) за підсумками 9 місяців цього року. Це єдиний сегмент авторинку, який втратив позиції (-37%) за цей період, в порівнянні з минулим роком.

Великі MPV або буси, за класифікацією AUTO-Consulting D Bus, до яких відносяться більші машини, тримаються краще. За 9 місяців українці купили 670 таких машин, що на 47,58% краще, ніж за аналогічний період минулого року (454). Тут впевнено лідирує футуристична Hyundai Staria (217 штук та +60%), потім з великим відривом йде Mercedes-Benz V-class (95 штук та +40%).

Які новинки показали на виставці Caravan Salon у Дюсельдорфі

Спортивно-утилітарні автомобілі (SUV) та кросовери витіснили вен, як стандартний сімейний транспортний засіб, хоча останні показники продажів свідчать про те, що це згасаюче полум’я зараз знову розпалюється.

За останні кілька років ми також спостерігали, як культура мінівенів переосмислюється в Інтернеті (молоді люди намагаються подати цей тип кузова як спосіб втечі від атрибутів повсякденного існування). Вони демонструють фургони як транспортні засоби для пригод.

Найпопулярніший мінівен Північної Америки – Toyota Sienna – збільшив свої поставки в США з мізерних 42 885 одиниць у 2020 році до колосальних 107 990 у 2021 році. Останні кілька років були виключенням через пандемію.

За даними Toyota продажі її Sienna – найбільш популярного мінівена в США – більш ніж подвоїлися в 2021 році в порівнянні з 2020 роком. Дилери марки жаліються, що попит на модель такий, що деяким клієнтам доведеться чекати на мінівен більше року! Сам факт такого відновлення цікавості до венів, каже сам за себе. І це важливий аргумент на користь створення нових моделей, про що ми зазначали на початку матеріалу.

Незважаючи на певні успіхи, мінівени і в США мають неймовірно малу частку ринку. У 2021 році їм вдалося обійти за продажами лише великі седани – ще один чудовий сегмент, який був майже повністю занедбаний промисловістю. Наразі загальна частка венів на ринку США коливається на рівні 5%. Тим не менше, є певний обережний оптимізм, що мінівени можуть відродити свою популярність.

Як електромобільність заходить на ринок комерційного транспорту. Які електричні фургони вже є на українському ринку

TOP