Новий закон дає шанс вантажівкам, що працюють на газовому паливі, стати значно дешевшими на українському ринку

by / Четверг, 05 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

За інформацією AUTO-Consulting, відтепер можна імпортувати без сплати ПДВ не лише електромобілі, але й вантажівки, що працюють виключно на стисненому природному газі метані, зрідженому природному газі метані або біогазі. Але чи пропонують зараз офіційні імпортери подібні версії?

Верховна Рада звільнила від ПДВ електричні та газові вантажні автомобілі. Україну чекає новий бум у сегменті електро LCV

IVECO
Ще на виставці IAA в Гановері в 2016 році IVECO заявила, що робить серйозну ставку на використання газу, як палива для своїх вантажівок. Принаймні «газові» версії у IVECO тепер є у всіх сегментах. Але саме з газом IVECO пов’язує і далеке майбутнє, в той час як інші виробники роблять ставку на електровантажівки. Підтвердженням цього напрямку став концепт від IVECO – Z Truck.

Окрім дизайну концепт рясніє передовими технологіями, 29 з яких вже захищені патентами. За задумом інженерів, Z Truck має працювати виключно на біометані, хоча для його заправки підійде і звичайний скраплений газ. Двигун, що видає 400 к.с. і 2 000 Нм крутильного моменту, функціонує в парі з 16-ступінчастою роботизованою коробкою передач Powershift. Не дивлячись на футуристичні форми він був оснащений двигуном на LPG. А наскільки далеко підуть технології використання скрапленого газу можна було судити за величиною пробігу – 2200 км на одній заправці!

Середня гамма вантажівок IVECO представлена автомобілями Eurocargo, які мають екологічний варіант Natural Power – це загальна назва моделей, що працюють на стисненому природному газі. Того року модель Eurocargo була удостоєна премії «Вантажівка року-2016».

Новий газовий двигун Natural Power розвиває потужність у 204 к.с. при 2 700 об/хв. Максимальний крутильний момент, доступний у діапазоні 1400-1800 об/хв, досягає значних 750 Нм, що на 100 Нм більше, ніж у попередньої моделі. Силовий агрегат пристосований до роботи на екологічно чистому біометані, отриманому з біомаси або органічних відходів. Двигун Natural Power тихий, що важливо під час роботи в спальних районах у нічний час. Запас ходу моделі становить близько 400 км.

Окрім Eurocargo, IVECO активно просувала і вантажівки Stralis NP. Вантажні автомобілі IVECO використовували лише один тип пального, оснащені системою потужністю 460 к. с. з подвійними резервуарами для LNG.

Також IVECO перевела на природній газ і Daily, і машину попереднього покоління навіть привозили в Україну і активно тестували багато компаній. Були серед тих випробувальників і кореспонденти AUTO-Consulting. Газова IVECO Daily викликала зацікавленість і навіть вражала економічними показниками, але тоді виявилося, що недостатньо заправної інфраструктури.

IVECO Daily CNG экономнее на 20% дизельных аналогов
В Украине стартовали продажи грузовиков IVECO Stralis на природном газе

У нових поколіннях IVECO теж розвиває тему газових вантажівок і вони є одним з стратегічних напрямків розвитку компанії. По крайній мірі це можна було бачити на салоні у Гановері у 2022 році.

Scania
Шведський виробник вантажівок Scania теж пропонував українським споживачам серійні версії екологічних вантажівок. Ще в рамках європейського фіналу конкурсу серед найкращих водіїв Європи Driver Competitions 2019, були як гібридні фургони, так і газовий тягач Scania G410 LNG, який має небувало низьку собівартість одного кілометра. Кореспондент AUTO-Consulting теж з ними познайомився.

Scania представила газовый тягач LNG с рекордно низкой себестоимостью километра

Стратегія Scania на найближчі роки – впровадження «зелених» силових установок у міський транспорт. Газовий тягач Scania G410 LNG працює на зрідженому пропан-бутані, яким заправляється і легковий автотранспорт. При цьому, їде газова Scania G410 LNG просто чудово – жодного дискомфорту порівняно з дизельним аналогом немає. Це відзначили всі водії, які тестували навантажений тягач на полігоні Demo Centre у Сьодертальє. Але водночас, через різницю в ціні палива, Scania G410 LNG значно дешевший в експлуатації. За оцінками транспортної компанії, яка експлуатує подібний транспорт – економія цілком може сягати 35-40%, порівняно з дизельним автопарком. Притому, подібний досвід є і у клієнтів інших виробників.

У 2020 році Scania привезла в Україну тягач G410 Евро-6 з 13-літровим двигуном, працюючим на метані (СПГ/CNG) і активно його тестувала на різних маршрутах.

Як тестували газову Scania G410 Евро-6

Згодом, за підсумками тестів одразу два Scania R410 CNG придбало ПАТ «Одесакабель» для перевезення власної продукції. І вантажівки працюють в Україні до сих пір.

Висновок
Насправді, Renault, DAF, MAN, Volvo та Mercedes-Benz теж мають свої версії двигунів, що працюють на природному газі чи біопаливі, або екологічну альтернативу. Таким чином імпортери вантажних автомобілів можуть швидко запропонувати дешевші на 20% тягачі для клієнтів. Зрозуміло, що кращі стартові позиції зараз у IVECO та Scania, бо їх газові вантажівки вже мають історію роботи на українському ринку. Але конкуренти теж мають досвід в інших країнах, наприклад у Польщі.

Питання в тому, чи скористаються офіційні імпортери можливістю привезти та запропонувати нашим перевізникам вантажівки з газовими двигунами по привабливій ціні? Це не так легко, як здається на перший погляд, бо перевізників потрібно знайомити з перевагами таких вантажівок і на це знадобиться не один місяць, а пільги з ПДВ на них будуть діяти лише до 1 січня 2026 року. І у помірному просуванні газових вантажівок питання ціни було важливим, але не єдиним, і не головним. Тому переваги у 20% може виявитись і не достатньо для переходу бізнесу на такий тип вантажівок. Проте все може змінитися.

А ми в AUTO-Consulting будемо слідкувати за розвитком подій. Щоб не пропустити важливі новини зі автосвіту – підписуйтесь на наші соціальні мережі! AUTO-Consulting в TelegramAUTO-Consulting в Facebook

На українському ринку вантажівок за 2023 рік відбулися важливі зміни

TOP