Останні приміщення колишнього Львівського мотозаводу намагаються продати
Нагадаємо, що на вул. Городоцькій у 1946 році заснували Львівський велосипедний завод, який виник на базі Lwowski zakład Metal. У перше десятиліття Львівський велозавод виготовляв велосипеди за німецькими зразками, використовуючи комплектуючі, які отримував у якості репарацій від Німеччини та з Харківського велозаводу (ХВЗ). Всього, до початку виробництва мопедів, на ЛВЗ виготовили майже 500 тис. велосипедів.
У 1958 році доля велозаводу повністю змінилася. Завдяки винаходу компактного та надійного велосипедного двигуна Д-4, майстом з Харкова Пилипом Прибулим, у СРСР вирішують розгорнути цілу галузь по виробництву мотовелосипедів. І одним з підприємств, де започатковують виробництво мотовелосипедів стає саме Львівський велозавод. Підприємство у червні 1958 року переходить на виробництво моделі В-902, яка комплектується двигуном Д-4. У 1966 році у Львові починають виробляти ще й двошвидкісні мопеди МП-043 на додаток до мотовелосипедів. Згодомі підприємство отримує назву Львівський мотозавод (ЛМЗ).
У 70-і роки починається виробництво мопедів під брендом «Верховина», які експортуються у десятки країн. ЛМЗ щорічно виготовляє майже 150-180 тис. мопедів. У 1982 році завод переходить на новий бренд «Карпати», також повертається і до випуску велосипедів.
В 90-і роки Львівський мотозавод значно втрачає у обсягах виробництва, починаються перебої з постачанням двигунів, що в кінці кінців призводить до падіння якості і повної зупинки. Останній мокік Львівський мотозавод випустив у 1997 році і збанкрутував. За весь час тут було виготовлено більше 4 млн. мопедів та мотовелосипедів, та близько 1 млн велосипедів. Це дуже значні цифри, навіть чеська Jawa виготовила менше.
З того часу підприємство вже не виробляло мототехніку, а приміщення використовували різного роду орендарі. Поступово, частини теріторіЇ колишнього мотозаводу переходили до нових власників, які мали свій погляд на розвиток тих приміщень. Фактично, Львівський мотозавод, який був одним з потужніх підприємств свого часу, розтанув і перетворився на привабливу теріторію під забудову. Цей процес завершується саме зараз. Але навіть коли завод остаточно зникне, поки існує пам’ять про львівські мопеди — існує і ЛМЗ.
Як виглядали всі мопеди Львівського мотозаводу — дивіться у цьому відео:
Поиск
Подобные статьи
Dongfeng Rich 6 – «близнюк» Nissan Navara вже на українському ринку
Багатьом нашим захисникам із ЗСУ відомий пікап ...Військовим на Куп`янський напрямок передали 6 пікапів
Автівки вже в строю і відправилися боронити Куп...Відновлювати Херсонщину будуть самоскиди Iveco
Чергова техніка надійшла від нашого надійного п...Stellantis Україна виконала понад 20 тис. заявок на безкоштовний ремонт авто екстрених служб
Програма безкоштовного ремонту автомобілів від ...«Теплокомуненерго» оновлює парк самоскидами JAC N200
Основні характеристики самоскидів JAC N200: ...