«Переломний момент» для широкого впровадження електромобілів настав. І що далі?

by / Вторник, 03 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

Для тих з нас, хто не має досвіду глибокої аналітики економіки, посилання на «переломний момент» може бути не одразу зрозумілим. Строго кажучи, переломний момент, згідно з Оксфордським словником, – це коли «серія невеликих змін або інцидентів стає достатньо значущою, щоб спричинити більшу, важливішу і часто незворотну зміну».

Як визначено в нещодавньому есе газети, це відбувається і в автомобільному світі, коли від 5% до 10% відсотків продажів нових автомобілів складають електромобілі. Минулого року, повідомляє Post, «США нарешті подолали цю невловиму позначку – 5% усіх нових автомобілів, проданих у четвертому кварталі, були повністю електричними. А на початку цього року електромобілі становили близько 7% продажів нових автомобілів».

Дослідження показують, що зараз продажі електромобілів злетять до 25 відсотків, 50 % і, врешті-решт, наблизяться до 80% нових продажів. На той момент на зміну першопрохідцям, які люблять блискучі нові технології, прийдуть звичайні споживачі, які просто шукатимуть вигідну пропозицію.
Це досить сміливе припущення, адже «американська громадськість ще вагається, а інфраструктура зарядних станцій все ще не відповідає стандартам».

Але є й винятки, зазначається в статті: Наприклад, Норвегія, де десять років тому електромобілі становили лише 5% від загальної кількості нових автомобілів. Сьогодні чотири з п’яти проданих там автомобілів повністю електричні.

Але це виняток, бо обмеження, які накладаються недостатньою мережею зарядних станцій, можуть зупинити процес після переломного моменту. Дані опитування, проведеного Washington Post і Університетом Меріленда, показують, що майже половина дорослих (46%) вважають за краще мати бензиновий автомобіль. Це порівняно з 19% тих, хто хоче повністю електричний транспортний засіб, та 13% бажаючих придбати гібридний автомобіль з можливістю підзарядки, і 22% тих, хто хоче звичайний гібридний автомобіль.

Ці висновки суперечать тому, що більше третини американців кажуть, що електромобілі краще підходять для щоденних поїздок, ніж автомобілі на бензині, але більшість стверджує, що вони краще сприяють негативним змінам клімату (59%) та забруднення повітря (70%).

Тож який поточний прогноз щодо продажів електромобілів після переломного моменту в США? The Post цитує Стефані Вальдес Стреті, директора з досліджень і розробок мобільності в Cox Automotive, яка оптимістично налаштована щодо його настання. «Це залежить від того, як швидко зарядна інфраструктура розшириться по всій країні і як швидко ціни на електромобілі знизяться», – сказала вона.

Українські реалії де в чому навіть більш оптимістичні. Так, за вісім місяців поточного року було продано 6300 нових електромобілів, а їх частка на ринку зросла вдвічі – з 8 до 15,5%, а в деякі місяці навіть сягала 18%! Інфраструктура теж інтенсивно розвивається.

Де в Україні вигідніше заряджати електромобіль?

TOP