Перемога автомобільного лобі: пом`якшені норми Євро-7 проходять вирішальний етап

by / Четверг, 12 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

Європейський Союз попередньо погодив остаточну редакцію нових, більш м’яких норм викидів Євро 7, які відкидають багато планів, що були в початковій пропозиції. Чого й добивались лобісти світових автовиробників.

Європейський Союз вирішив пом`якшити норми Євро-7 для легкових автомобілів

Узгоджені нові стандарти Євро 7 зберегли обмеження викидів від Євро 6 для нових автомобілів і мікроавтобусів, але, що більш важливо, усунули потребу в більш суворих стандартах випробувань в реальних умовах, які, як стверджували автовиробники, додали б сотні євро до ціни автомобіля в разі їх затвердження.

Нова угода також відтерміновує впровадження нових стандартів з 1 липня 2025 року до нової дати через два роки після остаточного ухвалення закону, тобто не раніше 2026 року для легкових автомобілів та фургонів.

Важливими змінами у порівнянні з Євро 6 є обмеження кількості частинок, що викидаються при гальмуванні, та зносу шин, у тому числі для електромобілів. Євро 7 також передбачає встановлення систем моніторингу стану акумуляторів, щоб забезпечити відповідність автомобіля цільовим показникам довговічності, а також зобов’язує оснащення автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння бортовими моніторами, які гарантують, що пристрої контролю викидів не будуть підроблятися.

Компромісна угода була створена в ході закритого «трилогу» між Європейською комісією, Радою Європейського Союзу та Європейським парламентом напередодні офіційного схвалення. Однак Європейська асоціація постачальників автомобільних запчастин (Clepa) заявила у своїй заяві, що «подальших змін не очікується».

Clepa є однією з тих, хто висловлює незадоволення результатом, який деякі учасники кампанії назвали перемогою автомобільного лобі. Адже постачальники комплектуючих виграють від посилення норм викидів.

Брюссельська група екологічних кампаній «Транспорт і довкілля» у своїй заяві назвала угоду «безсоромною капітуляцією». Автовиробники, однак, стверджують, що початкові пропозиції коштували б їм мільйони, що змусило б їх спрямувати кошти на двигуни внутрішнього згоряння та відмовитися від електрифікації.

Автовиробники попередили, що пропозиції непропорційно вплинули б на невеликі автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння, які складніше електрифікувати без значного збільшення вартості. «Це буквально унеможливлює продовження виробництва невеликих автомобілів з ДВЗ у тому вигляді, в якому вони існують зараз», – сказав керівник бренду Volkswagen Томас Шефер в інтерв’ю Autocar на початку цього року.

Пропозиції «зроблять відмираючу технологію непомірно дорогою», додав Шефер. VW, BMW та інші стверджували, що найбільші витрати будуть спричинені розширеними вимогами до випробувань – наприклад, збільшенням температурного вікна, в якому тестується автомобіль, а також висоти підйому над рівнем моря.

Розширені умови стали продовженням репресивних заходів ЄС, спрямованих на посилення моніторингу реальних викидів після скандалу «Дизельгейт», коли автовиробники використовували «пристрої для обману» щоб змінити параметри контролю викидів у реальному світі поза межами лабораторних випробувань.

Відкат включає в себе скасування категорії «Євро7+», яка б заохочувала виробництво автомобілів з меншими викидами, але зберігає категорію «Євро7G», яка відноситься до гібридних автомобілів, що підключаються до мережі і використовують геозони. Такі гібриди попереджали б водія про в’їзд до зони дозволеної лише електромобілям, та нагадували б водію про необхідність підзарядити батареї, якщо вони розрядилися, щоб продовжити рух у визначеній зоні з нульовим рівнем викидів. Це б дозволило більш ефективно використовувати електромобільний потенціал гібридів та зменшило б викиди вуглекислого газу в реальному світі.

Чи почнуть діяти нові норми Євро-7

TOP