Продажі нових автомобілів на європейському ринку в 2023 році зросли на 13,9%

by / Понедельник, 02 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

Звісно, Український ринок виріс значно більше (+65%) за результатами минулого року, але всі ми знаємо яким важким був для нас 2022 рік.

Як головні автомобільні оператори пережили другий рік війни. Статистика по дистрибьюторах
Конфлікт у Червоному морі вплине на 57% українського авторинку

Тим часом, автомобільний ринок ЄС завершив 2023 рік зі значним зростанням: на 13,9% порівняно з 2022 роком, досягнувши річного обсягу в 10,5 млн одиниць. Всі ринки ЄС зросли в минулому році, за винятком Угорщини (-3,4%). Двозначний приріст був зафіксований на більшості ринків, включаючи три найбільші: Італії (+18,9%), Іспанії (+16,7%) та Франції (+16,1%). А ось в Німеччині зафіксувано більш скромне зростання на 7,3% у річному обчисленні, на що вплинули слабкі показники у грудні.

У грудні 2023 року автомобільний ринок ЄС пережив спад на 3,3%, зафіксувавши 867 052 одиниці продажів. Це падіння можна пояснити високими базовими показниками грудня 2022 року. Грудень також став першим місяцем скорочення після 16 місяців зростання поспіль. Помітне зростання спостерігалося на провідних ринках, таких як Франція (+14,5%) та Іспанія (+10.6%). На противагу цьому, німецький автомобільний ринок у грудні скоротився на значні 23%.

Нові реєстрації авто в ЄС за джерелом живлення
У 2023 році електромобілі стали третім найпопулярнішим вибором серед покупців. У грудні їхня частка на ринку зросла до 18,5%, що сприяло збільшенню частки до 14,6% за весь рік, випередивши дизельні автомобілі, частка яких залишалася стабільною на рівні 13,6%. Бензинові автомобілі зберегли лідерство на рівні 35,3%, тоді як гібридно-електричні автомобілі посіли друге місце з часткою ринку 25,8%.

Електромобілі
У грудні 2023 року продажі нових електромобілів скоротилися вперше з квітня 2020 року (під час піку пандемії COVID-19), знизившись на 16,9% до 160 700 одиниць. Це зниження можна пояснити порівняно високими показниками у грудні 2022 року та значним спадом у Німеччині (-47,6%), найбільшому ринку електромобілів. Незважаючи на це, загальний обсяг за весь 2023 рік перевищив 1,5 мільйона одиниць, що на 37% більше, ніж у 2022 році. Частка ринку електромобілів у 2023 досягла 14,6%.

Український авторинок випереджає за рівнем поширення електромобілів більшість країн ЄС

У грудні кількість нових реєстрацій гібридів в ЄС зросла на 26% завдяки вражаючому приросту на трьох з чотирьох найбільших ринків: Німеччині (+38%), Франції (+32,6%) та Іспанії (+24,3%). Це сприяло кумулятивному зростанню на 29,5% у 2023 році, в результаті чого у 2023 році було продано понад 2,7 млн одиниць – чверть всього ринку ЄС.

На противагу цьому, продажі гібридних електромобілів з підзарядкою від мережі завершили рік зі спадаючою тенденцією, знизившись на значні 40,2% до 71 546 одиниць у грудні 2023 року. Зростання на ключових ринках, Бельгії (+19,7%) та Франції (+17,3%), було недостатнім, щоб компенсувати суттєвий спад у Німеччині (-74,4%), найбільшому ринку для гібридів з підзарядкою від мережі. В результаті, ринок гібридних електромобілів в ЄС скоротився на 7% порівняно з 2022 роком і становить 7,7%.

Бензинові та дизельні автомобілі
У грудні 2023 року ринок бензинових автомобілів в ЄС зріс на 5,1% завдяки значному внеску таких ключових ринків, як Італія (+24,9%) та Німеччина (+16,1%). Загалом було продано 3,7 мільйона проданих автомобілів, що на 10,6% більше порівняно з попереднім роком. Незважаючи на лідерство з часткою ринку в 35,3% протягом 2023 року, бензинові автомобілі зазнали незначного спаду з 36,4% у 2022 році.

Ринок дизельних автомобілів в ЄС продовжив свою низхідну траєкторію в грудні, скоротившись на 9,1%. Це падіння було очевидним на кількох ключових ринках, включаючи три найбільші: Іспанії (-26,5%), Франції (-22,2%) та Італії (-19,7%). Однак Німеччина відхилилася від цієї тенденції з ростом на 10,3%. У 2023 році продажі дизельних автомобілів досягли 1,4 мільйона одиниць, що відповідає об’єму ринку в 13,6%. Відчутний спад в порівнянні з 16,4% у 2022 році.

Український авторинок піднявся на 3 пункти серед країн Європи

TOP