Що відбувається на українському ринку вантажної техніки? Думка провідних операторів

by / Понедельник, 02 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

Чи стабілізувався попит на вантажну техніку в першому кварталі цього року?
Оптимістично дивиться в майбутнє Андрій Курило, комерційний директор ТОВ «Сканія Україна»: “Попит не тільки стабілізувався, але і виріс. За перший квартал цього року ми розмістили 315 одиниць техніки у виробництво з поставкою в цьому році”.

Що відбувалося на ринку вантажних автомобілів у квітні 2023 р

За словами менеджера з маркетингу ТОВ “Івеко Україна”, Дмитра Альбещенко, відчувається певний дисбаланс з попитом. У сферах міжнародних перевезень, чи перевезень пального, сфері малої міської дистрибуції попит падає, або вже впав. Однак, з іншого боку, попит на техніку підвищеної прохідності залишається досить високим.

Зниження кількості замовлень відчувають в компанії DAF Trucks, особливо після високого попиту на вантажівки протягом 8 місяців поспіль, каже Стеенстра Корнеліс Ян, керуючий директор TES Trucks LLC.

Яка спецтехніка найбільш затребувана на українському ринку?
Якісний перелом. ЗСУ отримали від Німеччини дуже неочікувані вантажівки

“Якщо порівнювати з першим кварталом 2022 року, то попит безумовно стабілізувався. Якщо порівнювати в цілому з попереднім роком, то вже з квітня 2022 року (як тільки зняли облогу з Київщини), наш завод мав сталий попит на всі види спецтехніки, яку пропонує,” – коментує ситуацію фахівець з маркетингових комунікацій заводу спецтехніки “Техкомплект”, Вікторія Таргонська.

Ситуація не така райдужна у сфері малого підприємництва. Адже приватні замовники не мають впевненості у вкладені коштів, багато хто з них просто не мають можливості купувати нову техніку. “У порівнянні з місяцями до початку повномасштабних бойових дій попит приватних замовників складає на даний момент не більше 20-30%”, каже заступник директора ТОВ «Комтранскомплект», Кіріл Лесик. “Державні замовлення складають 70-80% від об’єму, що був до початку повномасштабних бойових дій.”

Які галузі економіки є найбільш активними замовниками вантажної автотехніки?
Якщо аналізувати сфери економіки по споживанню вантажної автотехніки в Україні у 2023 році, ділиться думками Микола Ємельянов, керівник відділу продажів ТОВ «ІВЕКО Україна», то можна назвати декілька основних галузей:

Логістика та транспорт: ці галузі є найбільш очевидними споживачами вантажних автомобілів. Логістичні компанії та транспортні підприємства потребують вантажних автомобілів для перевезення товарів та матеріалів.

Будівельна галузь: будівельні компанії та підприємства, що займаються будівництвом доріг та інфраструктури, також потребують вантажних автомобілів для перевезення будівельних матеріалів та обладнання.

Сільське господарство та продукти харчування: ці галузі можуть використовувати вантажні автомобілі для перевезення сільськогосподарських виробів та продуктів харчування.

Великі роздрібні мережі: компанії, що займаються продажем товарів через великі мережі магазинів, такі як супермаркети, можуть також потребувати вантажні автомобілі для перевезення товарів.

Електронна комерція: компанії, що займаються електронною комерцією, такі як OLX, Prom.ua, Rozetka, Нова Пошта та інші, можуть використовувати вантажні автомобілі для перевезення товарів та забезпечення доставки замовлень до клієнтів.

Отже, можна сказати, що найбільш активними замовниками вантажної автотехніки в Україні у 2023 році будуть компанії з логістики та транспорту, будівельної галузі, сільського господарства та продуктів харчування.

Каліфорнія до 2036 року заборонить продаж вантажівок з ДВЗ

Чи доступне кредитування або лізинг?
Зараз доступність кредитування та лізингу для широкого кола клієнтів в Україні залежить від кількох факторів, таких як кредитний ризик, стан економіки, ставки відсотків, курс валют та інші – каже Микола Ємельянов. Загалом, на сьогоднішній день український ринок фінансування стає більш розвиненим, тому доступність кредитування та лізингу може залежати від конкретних умов кожного клієнта.

Процент продажів, які відбуваються з залученням кредитування та лізингу, також залежить від кількох факторів. Як правило, компанії, що мають достатній рівень фінансової стабільності, можуть мати більші можливості для залучення кредитування та лізингу.

Щодо тенденцій до зниження відсотків по лізингу або кредиту, вони можуть залежати від стану економіки, кон’юнктури ринку та політики держави. Загалом, якщо економіка стабілізується та кредитний ризик знижується, можлива тенденція до зниження відсотків по лізингу або кредиту. Однак, на сьогоднішній день складно прогнозувати такі зміни з точністю.

Чи вдалося подолати дефіцит вантажівок та чи відповідає наразі пропозиція на ринку попиту?
“Важко сказати, чи дефіцит подолано”, говорить Андрій Курило, комерційний директор ТОВ «Сканія Україна». В Україні не вистачає тисячі і тисячі одиниць техніки, при чому різної. Ми говоримо не тільки про тягачі чи зерновози, але й спеціальні автомобілі. Нам відомо, що за минулий рік, втрати тільки цього сегменту сягають понад 2000 одиниць. Тому дефіцит є в багатьох секторах, але чого очевидно ринку не вистачає, так це пропозицій з доступного фінансування.

Популярні моделі IVECO, котрі користуються найбільшим попитом, ще знаходяться в певному дефіциті. Однак вже є тенденції до стабілізації ситуації.

“Очікуємо, що до кінця цього року рівень дефіциту знизиться”, сподівається Дмитро Альбещенко, менеджер з маркетингу ТОВ «ІВЕКО Україна».

Компанія TES Trucks LLC, дистриб’ютор вантажівок DAF, все ще має проблеми з постачанням у поєднанні з дуже високим попитом на модель XG всередині ЄС, яка має пріоритет на виробничій лінії.

Частково дефіцит подолано, про що й каже позитивна статистика в певних сегментах. Наприклад, в цьому році вже знову є можливість продавати машини «Швидка допомога». Як тільки з’явилась в наявності базові шасі Peugeot, Citroen та Opel, завод спецтехніки “Техкомплект” одразу прийнявся їх переобладнувати для виконання галузевої спеціалізації. Є обережна надія, що ситуація з базовими вантажівками остаточно вирівняється в другому півріччі 2023 року.

“В нашому сегменті (повна маса від 5 до 12 тон) дефіциту майже не було за весь період, завдяки планомірній та постійній роботі як нас, так і наших конкурентів”, говорить представник дистриб’ютора вантажних автомобілів Isuzu, Кіріл Лесик.

Скільки товарів привезли до України автомобільним транспортом під час 2022 року

Скільки зараз становить час очікування замовлення для клієнтів? Чи вдається сформувати склад вантажівок в Україні?
Вантажівки, а особливо спецтехніка, товар штучний та дуже індивідуальний. Зазвичай не виходить зробити так, як це роблять дилери легкових автомобілів, замовляючи велику партію однакових машин в “оптимальній”, з точки зору імпортера, комплектації. Так, бувало імортер вантажівок замовляв кілька або з десяток стандартизованих машин під якусь конкретну задачу задля мінімізації ціни. Але такі випадки були характерні до початку повномасштабної війни.

Персональні ж замовлення, до прикладу, вантажівки IVECO, доводиться очікувати не менше 11 місяців – це термін від розміщення замовлення на заводі до передачі машини клієнту. “Складу вантажної техніки, яка б стояла та чекала покупців, в Україні немає”, підкреслює Дмитро Альбещенко .

Тим не менше, імпортери розраховують на 25-30% зростання ринку в усіх сегментах – від 3,5 тон до 16 та вище. Загалом цього року очікувані об’єми реалізації складають 5500-6000 одиниць спецтехніки.

В другій частині аналізу ринку ми дізнаємось, чи вдалось замістити російську та білоруську техніку; обговоримо можливий ріст продажів; як військовий стан впливає на логістику та дефіцит фахівців, а також проаналізуємо основні драйвери зростання ринку. Щоб не пропустити – підписуйтесь на наші канали:
AUTO-Consulting в Telegram
AUTO-Consulting в Facebook

Що відбувалося на ринку вантажних автомобілів у квітні 2023 р

TOP