Страйкарі у США змушують автовиробників йти на їх умови

by / Понедельник, 02 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

Представник компанії Mack Trucks, що базується в Північній Кароліні, не відразу відповів на запит про коментар. В UAW заявили, що більше деталей стане відомо після того, як члени профспілки ознайомляться з попередньою угодою з компанією Mack, яка належить Volvo Group.
У п’ятницю UAW розширила страйки проти автовиробників Детройта, долучивши ще 7000 робітників, які залишили роботу в Іллінойсі та Мічигані, щоб чинити більший тиск на компанії з метою покращення їхніх пропозицій.
Це вже другий раз, коли профспілка розширила страйки, які розпочалися більше двох тижнів тому на трьох складальних заводах, до яких нещодавно приєдналися завод Ford в Чикаго і завод General Motors поблизу Лансінга.
Президент профспілки Шон Фейн у відеозверненні до робітників заявив, що страйки посилилися, оскільки Ford і GM відмовилися «досягти значного прогресу» в переговорах про укладення контрактів. Виробник джипів Stellantis був позбавлений третього раунду страйків.
Автовиробники вже давно заявляють, що готові підвищити зарплати, але побоюються, що дорогий контракт зробить їхні автомобілі дорожчими за конкурентів. Багато іноземних автовиробників мають свої виробництва в США але вони не входять до профспілки.
AUTO-Consulting продовжує слідкувати за розвитком ситуації. Нещодавно страйкарів підтримав президент Джо Байден, а його опозиціонер Дональд Трамп просто сказав, що при його правлінні цієї проблеми не виникло б узагалі.
Насправді такі страйки лише частіше будуть виникати з розвитком штучного інтелекту та поглибленням розриву між простими робітниками та власниками корпорацій чи заможними зірками. Лише нещодавно завершився майже 150-денний страйк працівників кіноіндустрії, які добились багатьох своїх вимог – від підвищення мінімальних зарплат до обмеження використання штучного інтелекту.
Страйк робітників автомобільної промисловості пов’язаний, в тому числі, зі здешевленням та зростаючою популярністю електромобілів. Вони самі по собі простіші та дешевші за машини з ДВЗ, а з урахуванням того, що деякі агресивні компанії ще й демпінгують, завойовуючи свою частку ринку, що росте. Плюс розвинені країни часто надають субсидії на їх купівлі, або просто не накладають додаткові мита, як Україна.

Наступні масові страйки можна очікувати, коли на ринок вийде Tesla Bot – робот Ілона Маска, який в першу чергу замінить працівників на його гіга-фабриках, а потім, можливо, його в промислових масштабах почнуть купувати й конкуренти, звільняючи людей. Принаймні озвучена ціна в $20 000 за одиницю виглядає меншою за річну зарплатню робітника заводу в розвинених країнах. Процес його модернізації та навчання ще триває, але серійну версію можна очікувати вже наступного року.

TOP