Яким буде гальмування майбутнього від ZF
«Особливо з огляду на розвиток високорівневих систем автоматизованої допомоги водієві, електрифікованих приводів і мережевої взаємодії шасі, у довгостроковій перспективі неможливо обійтися без Brake-by-Wire», — зазначає Філіп Ґасньє, керівник підрозділу досліджень та розробок ZF Chassis Solutions. — «Завдяки нашому широкому портфоліо гальмівних технологій ми вже сьогодні можемо забезпечити автовиробників оптимальною підтримкою для створення платформ завтрашнього дня». Автовиробники мають гнучкий вибір між повністю електричними, повністю гідравлічними або гібридними системами Brake-by-Wire — залежно від вимог ринку та споживачів.
Гальмування за допомогою електронної системи Brake-by-Wire «dry»: повністю електричне гальмування
У так званій «сухій» системі Brake-by-Wire (BbW) гальмівна рідина не використовується. Тиск, із яким колодки притискаються до диска, створюється не рідиною в гідравлічному контурі, а електродвигунами, розташованими безпосередньо на колесі. Сигнали від педалі до актуатора також передаються виключно електрично. Електромеханічне гальмо (EMB) забезпечує вищу чутливість і оптимізовану рекуперацію в електромобілях, а також знижує витрати на обслуговування.
Порівняно з традиційними гідравлічними гальмами, «сухі» рішення особливо ефективні в динамічних маневрах, як-от одночасне гальмування й управління. «Сучасні автомобілі стають дедалі важчими, тому надзвичайно важливо забезпечити оптимальний гальмівний тиск у найкоротший час. І саме з цим завданням ідеально справляються наші системи, — підсумовує Денні Міло, керівник напрямку інженерії гальмівних систем у ZF.
Крім того, BbW практично зводить до нуля так званий залишковий опір накату, який у традиційних системах виникає через мінімальний контакт колодок із диском («true zero drag»). Це не лише зменшує кількість твердих частинок, що утворюються внаслідок зносу колодок, але й знижує опір під час руху, уникаючи енергетичних втрат при рекуперації, що дозволяє збільшити запас ходу електромобілів.
Для автовиробників BbW означає скорочення витрат і спрощення процесів: менша кількість компонентів зменшує витрати на логістику, а збирання стає простішим і швидшим. «Попит на такі сухі системи різко зріс останніми роками, особливо на азійському ринку», — зазначає Ґасньє. — «Це свідчить про те, що ми рухаємося у правильному напрямку з нашими інноваціями».
Гібридна система гальмування Brake-by-Wire: найкраще з обох світів
У той час як азійський ринок дедалі активніше переходить на «сухі» by-Wire гальма, у США набувають популярності так звані «гібридні» рішення. У такій конфігурації задня вісь обладнана сухою системою, а передня — класичною гідравлічною.
Цей варіант особливо добре підходить для пікапів і легких вантажівок, поширених на американському ринку. Для такого транспорту великі сили затискання, потрібні для утримання автомобіля на місці, не можуть бути реалізовані лише електричним стоянковим гальмом (EPB), але забезпечуються електромеханічним гальмом із портфоліо ZF. У гібридній системі EMB використовується як робоче, так і стоянкове гальмо.
Поєднання повністю інтегрованої електрогідравлічної системи керування гальмами та EMB усуває потребу у вакуумному підсилювачі гальм. Це робить застосування менш складним порівняно з чисто гідравлічними системами та надає більше гнучкості під час проектування шасі — без компромісів щодо безпеки й ефективності Brake-by-Wire.
У січні 2025 року компанія ZF оголосила про перше масштабне замовлення від глобального виробника автомобілів на таку гібридну систему.
Інтегроване гальмівне керування (Integrated Brake Control, IBC) від ZF відповідає за управління гальмівною системою в межах цього масштабного замовлення. З 2018 року на ринку електрогідравлічна система керування гальмівним приводом уже зарекомендувала себе на глобальному рівні в численних серійних проєктах.
Компактна, легка та гнучка у застосуванні для всіх типів транспортних засобів і приводів — від електричних міських автомобілів до високопродуктивних кросоверів — вона забезпечує найвищий рівень чутливості та ефективності уповільнення. Система виконує функції електронного контролю стійкості (ESC), підсилювача гальм, а за потреби й центрального електронного блока керування (ECU) для всіх актуальних програм безпеки руху та динаміки керування. Причому йдеться не лише про програмне забезпечення ZF, але й про рішення сторонніх розробників. Це може дозволити відмовитися від використання окремих електронних блоків у транспортному засобі.
Поєднання IBC із системами Brake-by-Wire гарантує клієнтам рішення, орієнтоване на майбутнє.
Концерн ZF святкує 110 років
Поиск
Подобные статьи
Volkswagen впроваджує нову стратегію найменування моделей
Томас Шефер, генеральний директор бренду Volksw...На виставці IAA MOBILITY 2025 у Мюнхені буде представлений і український стартап
Раніше ми вже розповідали про їх легкий вантажн...У серпні відбувся корінний злам на українському авторинку
Що було драйвером повернення до зростання автор...В Україні почали забудовувати автопаливозаправники на шасі ще одного бренду
Виготовили 4 нові односекційні автоцистерни міс...В Україні офіційно дебютував електричний пікап JAC T9 EV
Виставка «Електроспектива» – це уніка...