За чий рахунок у ЄС намагаються розвивати водневі автобуси

by / Среда, 25 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

Так, поки що вони займають незначну частку на ринку і поточний продаж 99 таких автобусів у Європі — це лише початок, і попереду їх чекає подальше зростання.
Справа у тому, що державне фінансування допомагає автобусам на паливних елементах у Європі досягти рівня, небаченого деінде. Для прикладу, у Німеччині з 2017 по 2021 рік Федеральне міністерство транспорту та цифрової інфраструктури інвестувало 700 мільйонів євро у різні водневі проекти в рамках NIP, половина з яких була використана для активізації виходу на ринок. Ці інвестиції сприяли розгортанню понад 90 водневих автобусів у Німеччині.

Чому ж німці так щедро інвестують у водневі технології? Автобуси на паливних елементах (FCEB) сьогодні мають більш високу сукупну вартість володіння, ніж класичні автобуси з дизельними двигунами або електробуси акумуляторними батареями. Однак до кінця десятиліття, коли ціни на водень у Європі впадуть, автобуси на паливних елементах перевершать дизельні автобуси за сукупною вартістю володіння. В основі такого припущення лежить прогноз про те, що на той час ціни на водень будуть нижчими за 5 доларів за кілограм.

Також згідно з прогнозами експертів, до кінця десятиліття автобуси з електроприводом стануть найдешевшим варіантом пасажирського автотранспорту. При цьому водневі автобуси на паливних елементах будуть більш затребувані тому що на відміну від електробусів на акумуляторах вони швидше заправляються, а зачитають більше часу проводять на маршруті, а не на заправці.
У Європі в умовах нинішньої енергетичної кризи є сенс переходити на водень, а не шукати більше газу для виробництва електроенергії. Експерти з PwC очікують, що багато водневих автобусів найближчими роками в Європі будуть розгорнуті в Італії, Німеччині та Великобританії, де в даний час високі ціни на електроенергію та дизельне паливо.
Які тенденції були присутніми на виставці у Гановері — дивіться у цьому відео:

TOP