Задля лідерства в сегменті електрокарів Китай витратив $230 млрд.
Державна підтримка становить 18,8% від загального обсягу продажів електромобілів у Китаї з 2009 до 2023 року, сказав Скотт Кеннеді, керівник відділу китайського бізнесу та економіки CSIS. Співвідношення таких витрат до продажу електромобілів знизилося з більш ніж 40% у перші роки до трохи більш як 11% у 2023 році.
Висновки з’явилися на тлі планів ЄС запровадити мита на імпорт китайських електромобілів через використання субсидій у їхньому виробництві. А в середині травня США оголосили про підвищення мита на імпорт китайських електромобілів до 100%.
Євросоюз запроваджує до 38% додаткового мита на китайські електромобілі
За словами аналітика, підтримка Пекіном електромобілів передбачає немонетарну політику, яка надає перевагу вітчизняним автовиробникам перед іноземними. США не створили таких же привабливих умов, як Китай, для розвитку власної індустрії електромобілів, вважає аналітик.
Китай використовував широкий спектр інструментів просування сектору електромобілів. До них належать законодавчі зміни, як-от «система подвійного кредиту», яка підштовхнула автовиробників до електрифікації зростальної частки свого автопарку та спрощення отримання номерних знаків для електромобілів, порівнюючи з автомобілями із двигунами внутрішнього згоряння.
Але ці заходи були б неактуальними без суттєвої фінансової підтримки, стверджує експерт.
Відповідно до річних звітів CATL, світового лідера у виробництві літієвих акумуляторів, який у 2023 році займав 43,1% китайського ринку та 36,8% світового ринку, його державні субсидії зросли з $76,7 млн у 2018 році до $809,2 млн у 2023 році.
Туреччина запровадить 40% мита на авто з Китаю
EVE Energy, яка посідає четверте місце в Китаї, у 2023 році отримала субсидії на суму $208,9 млн.
Торік індустрія електромобілів зіткнулася з інтенсивною ціновою війною: автомобільні компанії або знижували ціни, або запускали дешевші лінійки продуктів.
Згідно з аналізом CLSA, чистий прибуток китайської компанії BYD на автомобіль знизився за останні 12 місяців до еквівалента $739 станом на перший квартал.
Китайський стартап з виробництва електромобілів Nio, який, як і раніше, працює зі збитком, минулого місяця заявив, що китайський ринок втратить близько 10 автовиробників і на ньому залишиться від 20 до 30 гравців.
США нарощують зусилля щодо підтримки електромобілів. Закон про зниження інфляції, підписаний у серпні 2022 року, виділив $370 млрд на просування чистих технологій.
Кеннеді зазначив, що закон надає кредит у розмірі $7500 для купівлі електромобіля, який відповідає вимогам. Водночас середня підтримка Китаю на купівлю електромобіля зменшується. У 2018 році вона становила $13 860, а у 2023-му – $4600.
В Україні зареєстрували вже понад 106 тис. електрокарів
Поиск
Подобные статьи
DAF поставив в Україну надлегкі тягачі XF
Для зменшення власної маси був обраний 11 л дви...Укрпошта продовжує поповнювати автопарк новими автівками Citroen Jumper
Автопарк підприємства поповнюється новими автів...Британські фермери передали чергові 26 позашляховиків для ЗСУ
Від початку повномасштабного вторгнення РФ брит...Цього року Полтава оновила парк снігоприбиральної техніки установками від СБМ
Перший же сніг показав, що обробити більшість ш...За 10 місяців поточного року Україна імпортувала понад 1 млн тонн бензину
Основну частку імпортованого бензину в Україні ...