Тест-драйв: осягаємо філософію Honda CR-V

by / Воскресенье, 24 Август 2025 / Published in Автоновости

Шосте покоління CR-V
Отже, ззовні Honda CR-V зберігла свій впізнаваний силует, еволюція дизайну лише посилила її виразність на дорозі. Зі зміною дизайну змінився кожен габаритний параметр: автомобіль став ширшим, довшим і вищим за попередню модель. Більше того, нова CR-V – це вже не компактний кросовер, а добрячий такий середньо розмірний автомобіль (4706 мм), бо подовжена на 40 мм колісна база забезпечує на 16 мм більше місця для ніг позаду та на 18% більше обhttp://www.autoconsulting.com.ua/pictures/_images/1755878219.jpgєму багажника. В середині взагалі здається, що це автомобіль на клас вище – стільки простору він пропонує.

Та й ззовні він виглядає вже як конкурент Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail та Toyota RAV4 і на його фоні Kia Sportage та Hyundai Tucson – «малюки».

Емблема «H» з синім фоном натягає, що це не звичний CR-V, а цікава версія e:HEV, яка поєднує переваги електромобіля та авто з ДВС. Якщо коротко, то ця система використовує електрику для руху автомобіля, енергію вона бере з батареї (емність 1,06 кВт-год) , а якщо її (енергії) недостатньо – вмикається бензиновий двигун, який виконує роль генератора. Подібне рішення ми тестували в минулому році на Nissan Qashqai e-power.

Як проявив себе електромобіль Nissan Qashqai e-Power під час вимкнень світла

Природа появи таких рішень на «японцях» – це намагання привчити до електрики тих водіїв, які мають фобію залишитися посеред дороги без заряду.

Але у Honda пішли ще далі ніж у системі Nissan e-power і пропонують, якщо бензиновий двигун вже працює, то коли треба, перемкнути привід коліс від нього напряму. Більше того, у Honda CR-V e:HEV є дві передачі такого приводу від ДВЗ на колеса.

Але заспокою читачів, що нічого спеціально перемикати водієві не потрібно. За нього це все робить електроніка через планетарний редуктор, і водій навіть не помітить коли цей момент відбувся. Тобто, CR-V e:HEV може їхати і від електрики, і від ДВЗ і спільно з обома приводами. По своїм характеристикам це – гібрид, але не додатковий (паралельний), як на більшості автомобілях, а зовсім особливий і самий прогресивний в класі.

А навіщо це все?
Звісно, що система e:HEV має на меті зробити Honda CR-V одним з лідерів ринку. І справа тут не тільки в економії палива.

Тут слід зазначити, що Honda має вже 26 років розробки та застосування гібридних технологій. Ще в далекому 1999 році Honda випустила свій перший гібрид – Honda Insight, який став першим гібридним авто на європейському ринку. Новатором бренд став і в Україні, у 2005 році офіційно привізши перший гібрид на ринку – Honda Civic. А досвід, як то кажуть, багато вартує.

Поточний модельний ряд Honda є результатом вже 26 річних експериментів, розробок, випробувань у Формулі-1. І все це для того, щоб надати задоволення від керування динамічним, але й економічним автомобілем. І таких моделей було багато – від маленького та прудкого CR-Z до сімейного кросовера CR-V.

У випадку з CR-V – це ще й можливість ефективно організувати повний привід. І тому гібриди від Honda з легкістю виграють номінації «Найкращий гібридний автомобіль». Наприклад, в Україні саме CR-V виграв такий титул у 2025 році. А до цього були HR-V в 2024, та CR-V 2021.

Отже, з матчастиною і титулами розібралися, а як же їздить Honda CR-V?

На ходу та на бездоріжжі
Отже, під капотом у CR-V бензиновий атмосферний 2,0-літровий двигун потужністю 148 к.с.з моментом 189 Нм, який працює за циклом Аткінсона. На додачу є ще й тяговий електродвигун потужністю 184 к.с. із моментом 335 Нм. Враховуючи особливості гібридної системи e:HEV ці потужності не додаються (чому див. вище).

Кліренс у CR-V – 194 мм, є повний привід, тому виїзд на легке бездоріжжя не тільки бажаний, але й вітається. До того ж, і багажник теж порадує – 589 л, в якому ще й є зручний фірмовий органайзер, щоб речі не теліпалися по дорозі. Якщо потрібно перевезти щось більш містке, то при складених задніх сидіннях в CR-V можна завантажити всі 1634 л – майже як в фургон.

Система e:HEV має цікаву особливість: витрата пального зазвичай набагато менша в місті, ніж за містом. Вся справа в тому, що по міському трафіку CR-V рухається здебільшого на електриці, лише при необхідності вмикає ДВЗ, щоб підзарядити батарею. А за містом, на швидкості, електроніка може перемикнути привід від ДВЗ напряму і він працює на колеса. До такої особливості треба звикнути, хоча водій може бачити перемикання цих режимів лише на моніторі – настільки швидко все це відбувається.

В місті Honda CR-V взагалі нас вражала своєю економічністю: то привезе 3 л100 км витрати, то 4 л100 км. Максимум, який набирався – це 4,5 л! Оце так розумний гібрид e:HEV! Та й динаміка цілком достатня. Розгін до 100 кмгод – 9,5 с.

За містом економія вже не така разюча і у підсумку у комбінованому режиму Honda CR-V виходила в нас на середню витрату 5,8 л100 км. І це нічого спеціально не економлячи!

А ще нас покорила енергоємна та комфортна підвіска. Honda CR-V, не те що створена для наших доріг. Вона може бути еталоном, як потрібно налаштовувати підвіску для наших доріг. Ніякого дискомфорту, ніяких пробоїв, у той же час CR-V все робить зібрано і правильно. Лише один значний мінус — це шумність від колісних арок могла бути б і менша.

А ще тут просто фантастичний задній ряд сидінь. Стільки місця CR-V ще ніколи не пропонувала. +40 мм колісної бази та збільшення довжини припало саме на задній ряд. І загальна довжина у 4706 мм робить CR-V вже цілком середньо розмірним кросовером. Він вже переріс сегмент C-SUVі став на голову вищій і довший, і комфортніший від конкурентів.

Недооцінений?
З таким набором плюсів для нас дивно, що споживачі через рік не кинулися скуповувати Honda CR-V у дилерів. Він відверто вартий уваги, і точно є одним з найкращих авто в своєму класі. В чому ж справа?

Нажаль, Honda пропонує на українському ринку лише виконання CR-V e:HEV. Тобто «гібрид» — це і є початкове виконання CR-V і цінник на нього стартує з 1996 300 грн. А це — $48100. Так, там досить багата комплектація (11 подушок безпеки, адаптивний круїз-контроль, панорамний скляний дах, є безліч електронних асистентів водія), але наш споживач ще не встиг звикнути, що Honda CR-V може стартувати з $48100. Є тут і суто «хондівська» система безпеки під назвою Honda Sensing 360. Вона використовує датчики автомобіля, щоб створити захисне «коло», щоб запобігти аварій.

Лише зазначу, якщо порівнювати з іншими гібридними конкурентами і відповідні комплектації, то ця вартість є обґрунтованою і вже так не дивує. Інше питання, що у конкурентів є й звичайні «бюджетні» версії з ДВС і переднім приводом, які й роблять «мейн стрім» всіх продажів на українському ринку.

А от Honda CR-V e:HEV – це авто для тих, хто розуміє, хто віддає перевагу сучасним прогресивним технологіям і звик до найкращого. Не має у Honda CR-V «бюджетних» версій, а є тільки гібридні – це така політика самої Honda — пропонувати одразу найкраще. Без жодних компромісів.

Технічні характеристики Honda CR-V

Ціни та комплектації Honda CR-V

Більше інформації на www.honda.ua

TOP